Vraag

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:12

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
Mij lijkt de Google home helemaal geweldig. Google home is nu ook in NL beschikbaar, maar ik vraag me af of het uit maakt welke versie ik koop. In de pricewatch zie je de engelse versie staan, maar is daar echt een verschil tussen of maakt het geen klap uit?

Als ik google op google home nederland of een dergelijke combinatie vind ik alleen maar berichten over de introductie van de nederlandse variant, maar vroeg me af of google nog beperkingen op heeft gelegd, lijkt me eigenlijk niet, maar gezien er een aantal al een google home hebben toch even de vraag.

[Voor 37% gewijzigd door mmniet op 10-10-2018 07:44]

It's me Mario

Beste antwoord (via mmniet op 10-10-2018 08:53)

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:47

Dus het maakt niet uit welke versie je koopt, vanaf de 24e kun je NL selecteren.
Rachid Finge is de communicatie manager van Google.

[Voor 14% gewijzigd door Harmsen op 10-10-2018 07:45]

What a fine day for Science! | Specs

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:47

Dus het maakt niet uit welke versie je koopt, vanaf de 24e kun je NL selecteren.
Rachid Finge is de communicatie manager van Google.

[Voor 14% gewijzigd door Harmsen op 10-10-2018 07:45]

What a fine day for Science! | Specs

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 15:10
Ik heb al een flinke tijd Google Home staan, vandaag update binnen van de Google Home app, en kan nu al NL als taal (of 2e taal naast engels) selecteren.

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-10-2022
Kan je die apk uploaden?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 20:36
Heb ik nog niet gevonden. Vriend van me heeft zijn home op Nederlands kunnen zetten z'n iPad.

Pvouput live

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:33
De Google Home spreekt hier ook Nederlands tegen mijn vriendin na de Google Home app update (iPhone 7). Tegen mij praat hij nog Engels (oneplus 3t android)

• haroldsnel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-05 16:08
Via de iPad heb ik hem gisteren ook op Nederlands kunnen instellen. Werkt aardig goed!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:31

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik heb net nieuwe Google Home app (Android) update binnen met nieuwe interface. Maar helaas geen Nederlandse taal nog. Lijkt er dus op dat Apple gebruikers het al wel kunnen... 8)7

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-05 16:41
Ook ik kan bevestigen dat Nederlands beschikbaar is op de Google Home!

• paralyz3
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 08:32
Sinds vanmorgen ook hier op Google Home mini's beschikbaar, ingesteld via Android toestel!

[Voor 20% gewijzigd door paralyz3 op 13-10-2018 11:14]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:17

MsG

Forumzwerver

Yay hier ook. Het trutje is nog een beetje dom, maar gelukkig kan je zowel Engels houden als Nederlands er bij doen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:30
Als je in de Pricewatch kijkt is de Nederlandse versie duurder.

product: Google Home Mini

Is er dan toch een verschil of kan ik gewoon de Engelse kopen?

• MsG

MsG

Forumzwerver

Sunri5e schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:31:
Als je in de Pricewatch kijkt is de Nederlandse versie duurder.

product: Google Home Mini

Is er dan toch een verschil of kan ik gewoon de Engelse kopen?
De letters op de verpakking...

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Sunri5e
MsG schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:33:
[...]

De letters op de verpakking...
Aha. Bedankt. Dan dadelijk maar eens een Engelstalige kopen.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Denk dat 9 van de 10 opties je een Duits model aanbieden.

• Sunri5e
Ze zijn al lekker de prijzen aan het opschroeven. Veel prijzen in de pricewatch kloppen al niet meer.

• wesley1980
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:14
Op android kan je na het updaten van je Google home app nu ook naar NL taal.

• Wierckx
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-09-2021
Nederlandse taals als twee taal in stellen, Google behoud dan al zijn functies en gaan er niets verloren

• bigpapa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 20:31
Jammer dat Google home NL niet met IFTTT werkt en met Harmony. Hoop dat dit gauw wordt opgelost. Misschien met 24 oktober als de volledige NL versie komt.

• telenut
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-05 10:10
Heb ook gemerkt dat NL nu beschikbaar is... Maar de mogelijkheden zijn zeer beperkt. Het licht aan of uit zetten lukt me al niet...
Ergens een topic waar alle mogelijke commando's te vinden zijn?

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 14:36
Heeft iemand vandaag al een Engelse/Duitse versie getest om te kijken of de functionaliteit nu verbeterd is?

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 15:31
Oke Google: doe het licht aan! Helaas snapt ze dat niet.
Oke Google: turn the light on! Ze antwoord met Ok turned the licht aan.

Mijn van oorsprong Duitse versie kan nog geen licht aan doen in het Nederlands, maar snapt dan weer wel dat light in het NL licht is...

In gebruik in combinatie met eWelink schakelaars, waarbij ik de bijnaam voor schakelaar van een lamp van light naar licht verandert heb in Google Home sinds vandaag.

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 19:34
Net de HOME omgezet op NL en ook de assistent op mijn OnePlus6, nu snapt ie de NEST niet meer :-(

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:18
Ik heb nu al enkele maanden een Google Home en een Google Home Mini in huis. En gebruik het ook al langere tijd als Google Assistant op mijn telefoon. Ik heb de taal op English US staan. Want dan werkt ook echt alles. Zoals de "continues conversation" (hoef je niet telkens OK Google te zeggen), "routines", etc. Mijn Philips Hue verlichting e.d. werkt ook perfect.

Nu als tweede taal Nederlands toegevoegd. Maar die snapt er niks van. Ik kan wel mijn Chromecast aansturen voor YouTube of Spotify. Maar daar houd het op. OK... Appie van de AH doet het alleen in het Nederlands. Maar ik zou graag ook mijn Philips Hue verlichting en mijn Thermostaat willen kunnen bedienen. Volgens mij is de Nederlandse Assistant nog maar een halve implementatie.

Zo heeft ze ook maar 1 stem. Voor English US kan je uit iets van 6 stemmen kiezen, mannelijke en vrouwelijke.

AMD Ryzen 7 5800X3D - G.Skill Ripjaws V 32 GB DDR4 @ 3800 MHz C16 - ASUS ROG Strix B550-E - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 980 Pro 2TB - Samsung 970 EVO Plus 2TB - 860 EVO 1TB - 850 EVO 1TB - 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GN850

• Wierckx
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-09-2021
Alles werkt prima in Nederlands, ze moet alleen nog een en ander bijleren, maar ja wie niet, toch?

• Frank197601
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-11-2018
Goedemorgen,

Sinds 2 weken leest Google Home de nieuwsberichten niet meer voor. Dit werkt nu alleen nog via de Google Assistent. Als ik vraag: "is er nog nieuws?" dan krijg ik te horen dat het nieuws momenteel niet kan worden opgehaald. Ook bij het commando Goedemorgen krijg ik alleen het weer, reistijd naar mijn werk en geen nieuws meer. Ik heb zowel het ANP als NOS gekoppeld.

Heeft iemand een idee hoe dit kan en hoe dit is op te lossen?

Gr. Frank

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-05 22:14
Heeft iemand een "workaround" om de taal van de Google home te wijzigen? Ik heb een Amerikaanse en het lukt me niet om de taal te wijzigen. Ik heb het al geprobeerd om eerst de taal van de telefoon te wijzigen naar Amerikaans en dan de Google assistent. Maar het is niet gelukt. Wat moet ik doen in welke volgorde?

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:47
Song schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 08:08:
Heeft iemand een "workaround" om de taal van de Google home te wijzigen? Ik heb een Amerikaanse en het lukt me niet om de taal te wijzigen. Ik heb het al geprobeerd om eerst de taal van de telefoon te wijzigen naar Amerikaans en dan de Google assistent. Maar het is niet gelukt. Wat moet ik doen in welke volgorde?
Reset je Google Home eens voordat je hem weer instelde. Op de Mini zit daarvoor zo'n gaatje die je met een speld kan indrukken, op de Home wellicht ook? Wellicht dat dat werkt. Want normaalgesproken zou je elke home op elke taal moeten kunnen instellen, dus ook een Amerikaanse alleen op Nederlands! Succes!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee