Toon posts:

Advies Chromebook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:49
Ik ben op zoek naar een high end Chromebook

Wat zijn op dit moment de beste Chromebools die in Nederland te koop zijn?

Of moet ik dan gaan voor een pixel ook of Samsung Chromebook pro.
Beide modellen spreken me wel aan.

Hoor graag jullie advies

Alle reacties

• MarioMark1541
Nog een aanvulling. Na 2 jaar stopt de cloud opslag heb je dan voldoende aan de opslag op de Chromebook of moet je dan een abbonement nemen

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:42

• MarioMark1541
Heb jij die ook dan.

Vind alleen de prijs Zo hoog

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik zou een Asus c302 kiezen en dan de 10-versie met Core m3. Goed scherm, goed toetsenbord. Wel 500 euro momenteel.

Die goedkopere Chromebooks met een Atom zou ik links laten liggen.

• MarioMark1541
Joe-star schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:04:
Ik zou een Asus c302 kiezen en dan de 10-versie met Core m3. Goed scherm, goed toetsenbord. Wel 500 euro momenteel.

Die goedkopere Chromebooks met een Atom zou ik links laten liggen.
Thanks heb jij zelf ervaring dan met Chromebooks?

• Joe-star
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:06:
[...]

Thanks heb jij zelf ervaring dan met Chromebooks?
Ik heb zelf een aantal jaar gewerkt met een Toshiba Chromebook 2. Die was ook al best snel en had een goed scherm. Elk model chromebook heeft vanaf productiedatum 5 jaar ondersteuning, dat is wel iets waar je rekening mee moet houden.

Verder gebruik ik dagelijks Google docs en Drive. Het is dat ik nog een goede Windows en Apple laptop gebruik anders zou ik wel een Chromebook gebruiken. Je kan er namelijk ook gewoon eventueel een linux distro mee booten.

Misschien is een Acer r13 ook wel wat voor je. 4GB ram is in ieder geval genoeg voor een goede ervaring.

[Voor 7% gewijzigd door Joe-star op 11-10-2018 22:10]

• MarioMark1541
Joe-star schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:09:
[...]

Ik heb zelf een aantal jaar gewerkt met een Toshiba Chromebook 2. Die was ook al best snel en had een goed scherm. Elk model chromebook heeft vanaf productiedatum 5 jaar ondersteuning, dat is wel iets waar je rekening mee moet houden.

Verder gebruik ik dagelijks Google docs en Drive. Het is dat ik nog een goede Windows en Apple laptop gebruik anders zou ik wel een Chromebook gebruiken. Je kan er namelijk ook gewoon eventueel een linux distro mee booten.
Heb je misschien een linkje van die c302

En die 5 jaar houdt in updates ?
Maar updates doet Google toch?
En de pixelbook bijvoorbeeld heeft ondersteuning tot 2025zeggen ze maar dat kan natuurlijk ook nog langer worden...
Ben wel echt verliefd op die pixelbook maar het prijskaartje mag er wel zijn..... Beste Chromebook die er nu op de markt is denk ik?

• Joe-star
  • Niet online
https://www.mediamarkt.nl...c302ca-gu010-1578420.html

Vanaf de dag dat een model op de markt komt zijn er 5 jaar updates van Chrome OS. Dat is dus anders dan de datum dat je 'm koopt. Sommige mensen vinden dat oneerlijk, maar na 5 jaar kan je die Chromebook nog steeds gebruiken natuurlijk, je krijgt dan alleen geen browserupdates meer.

Pixelbook is wel het beste model nu, updates tot 2024: https://support.google.com/chrome/a/answer/6220366?hl=en

• MarioMark1541
Oké lastig, lastig....

Maar na die 5 jaar ben je nog wel beveiligd enzo toch ?

Of dat ook niet meer .
Sorry vrij nieuw dit voor me (Windows gewend )
Als jij nu in mijn schoenen zou staan waar zou jij dan voor gaan hahah

• Joe-star
  • Niet online
Als de support over is, dan heb je geen updates meer, dus dan is het ook niet veilig meer. In theorie dan. In praktijk zal je er dan echt nog wel een paar jaar probleemloos mee kunnen werken. Dus waar hebben we het over.

De Pixelbook is een paradepaardje van Google, daar betaal je voor, wel 1000 euro.

Ik zou zelf eerder die Asus nemen, maar dat is alleen omdat ie goedkoper is en voor gewoon werken al snel zat is. Voor een Chromebook is 300+ euro al best veel namelijk. Ze zijn ook bedoeld als goedkope, makkelijk te vervangen cliënts.

Als je Chrome Os interessant vind kan je altijd nog Neverware cloudready op een oude laptop proberen.

[Voor 20% gewijzigd door Joe-star op 11-10-2018 22:35]

• MarioMark1541
Oké duidelijk naja ik kan via een website een Chrome book (pixelbook) kopen voor 875 dus dat valt nog mee...
Ik ga me even oriënteren in de modellen die jij noemde ! Bedankt voor je advies wordt gewaardeerd !

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:37
Zodra er Play Store ondersteuning aanwezig is, kun je dan alle Android apps draaien?
(digitale krant hier)

• r.j.deroos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-04 16:26
Joe-star schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:33:
Als de support over is, dan heb je geen updates meer, dus dan is het ook niet veilig meer. In theorie dan. In praktijk zal je er dan echt nog wel een paar jaar probleemloos mee kunnen werken. Dus waar hebben we het over.

De Pixelbook is een paradepaardje van Google, daar betaal je voor, wel 1000 euro.

Ik zou zelf eerder die Asus nemen, maar dat is alleen omdat ie goedkoper is en voor gewoon werken al snel zat is. Voor een Chromebook is 300+ euro al best veel namelijk. Ze zijn ook bedoeld als goedkope, makkelijk te vervangen cliënts.

Als je Chrome Os interessant vind kan je altijd nog Neverware cloudready op een oude laptop proberen.
Dit zou ik heel erg aanraden. Gewoon een mooi tweedehands laptopje kopen en daar Cloudready op installeren. Werkt pijlsnel op een 8 jaar oude laptop die Win 7 en 10 maar hmwah deed. Houd je mooi geld over en je kunt Chrome OS mooi uitproberen. Of installeer het op je oude laptop.

Mijn tip zou zijn: mooie HP 2560p kopen met goede accu en SSD. Kost je +- 150. Mooi kleine snelle laptop, bevalt Chrome niet, installeer je Windows (/verkoop je hem weer).

• mortal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-05 15:28
een 4cm dikke laptop uit 2012 met Chromium OS is niet vergelijk baar met een high-end chromebook met playstore. Ik kan je zeker de asus C302 aanraden!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee