Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV. Gezien de plek waar deze komt is 43 inch voor mij de maximale maat.

Gebruik is vrij standaard: wat netflix, en gewone tv via insteek module. Wellicht binnenkort wel weer een console (nintendo switch). Ik heb een chromecast, dus smart tv opties zijn niet perse belangrijk.

Ik heb in de pricewatch wat filters aangeklikt. LINK

Aan de afmetingen valt niet te tornen.

Ik heb een aantal filters aangevinkt waarvan ik niet perse goed weet of het belangrijk is, zoals local dimming en direct-led. Klonk beter dan de alternatieven (geen local dimming/edge lit). Vraag 1: is dat echt zo?

Hoewel ik voorlopig niet echt veel 4k materiaal voorzie, is uhd wel prettig voor de langere termijn.

Op basis van de filters is er weinig keus (voordeel van 43 inch, dat blijkt uitgesproken klein tegenwoordig). De LG springt er op het eerste gezicht uit als beste keus.

Vraag 2: andere 43 inch TV dan de LG aan te raden voor dat bedrag ongeveer?

Vraag 3: een van de duurdere opties echt aan te raden boven de LG? Eventueel zonder local dimming of edge lit ipv direct-led?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-07 15:54
Vraag me wel af waarom je UHD wilt op zo'n formaat? Ik heb zelf UHD op 55" en vindt dat echt al de minimale schermgrootte op een afstand van 3 meter om enigszins verschil te zien tussen 4k en full hd. Hoe ver zit jij van je tv af? Denk dat op 43" alles verder dan 2 meter nutteloos is op 4k. Beter een full hd die beter beeld geeft dan een matig 4k scherm waar je toch niets van merkt op 43"

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
skelleniels schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:17:
Vraag me wel af waarom je UHD wilt op zo'n formaat? Ik heb zelf UHD op 55" en vindt dat echt al de minimale schermgrootte op een afstand van 3 meter om enigszins verschil te zien tussen 4k en full hd. Hoe ver zit jij van je tv af? Denk dat op 43" alles verder dan 2 meter nutteloos is op 4k. Beter een full hd die beter beeld geeft dan een matig 4k scherm waar je toch niets van merkt op 43"
Ik had er niet perse op gefilterd, dus een full hd optie is wat mij betreft ook prima.

Was meer vanuit de zorg dat op een bepaald moment support vanuit aanbieders voor full HD wegvalt, om een lichte voorkeur voor UHD te hebbenm zeker als dat niet veel extra blijkt te kosten. Weet niet hoe reeel dat scenario is (vergelijkbaar met overgang 'normaal' naar breedbeeld, analoog naar digitaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Wat nuttigere filters (aangezien alle modellen die je eruit gefilterd hebt géén local dimming hebben): categorie: Televisies
En tegen de tijd dat je deze tv moet vervangen is 'gewoon HD' ondersteuning nog lang niet verdwenen.
De pricewatch is ook bij lange na niet compleet ingevuld of zelfs maar 100% correct dus er kunnen alsnog modellen buiten (of binnen) vallen die er wel (of juist niet) in thuis horen. Nuttiger is gewoon een budget aangeven ...

[ Voor 29% gewijzigd door apis29 op 10-10-2018 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
apis29 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:49:
Wat nuttigere filters (aangezien alle modellen die je eruit gefilterd hebt géén local dimming hebben): categorie: Televisies
En tegen de tijd dat je deze tv moet vervangen is 'gewoon HD' ondersteuning nog lang niet verdwenen.
De pricewatch is ook bij lange na niet compleet ingevuld of zelfs maar 100% correct dus er kunnen alsnog modellen buiten (of binnen) vallen die er wel (of juist niet) in thuis horen. Nuttiger is gewoon een budget aangeven ...
Budget is wel een goede. Alles behalve samsung frame zit onder de 600 euro. Dat is prima. Meer op zich ook geen probleem, maar dan moet er wel een goede reden zijn om het extra bedrag uit te geven.

Wat betreft je filters, ik zie eigenlijk niet veel verschil? Ook in jouw link zijn modellen zonder local dimming eruitgefilterd? Enige is dat je de breedte/hoogte restricties hebt uitgezet, en die eisen zijn voor mij hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 06:53
https://www.rtings.com/tv/reviews/best/by-size/40-42-43-inch
Volgens Rtings is de Samsung NU7100 de beste 43" tv die je kunt kopen.
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/nu7100

Die tv heeft 4K en HDR ondersteuning. Die tv heeft niet de piekhelderheid en kan niet de kleuren weergeven die HDR zo gaaf maken. HDR ondersteuning? Ja. Zie je het? Nee.

[ Voor 69% gewijzigd door Hulleman op 11-10-2018 12:55 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Het 'probleem' met Rtings aanbevelingen is dat ze die maten helemaal niet getest hebben, het is gewoon een aanname dat de 43" vergelijkbaar presteert met de 55" die ze wel getest hebben. Voor je het weet zit er een IPS paneel in het 43" model (weet maar nooit bij Samsung) en dan is hun rating heel anders.
nietorigineel schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 08:51:
[...]Wat betreft je filters, ik zie eigenlijk niet veel verschil? Ook in jouw link zijn modellen zonder local dimming eruitgefilterd? Enige is dat je de breedte/hoogte restricties hebt uitgezet, en die eisen zijn voor mij hard.
Ik had het gevoel dat er heel veel modellen buitengesloten waren door de maten maar dat maakt eigenlijk geen verschil, wel of geen direct LED aanvinken maakt meer uit (alleen filteren op 43" direct LED modellen zonder de maten scheelt maar 1 model overigens)
Deze is wel interessant: pricewatch: Sony KD-43XF8505 Zwart 100Hz op een 43" is tegenwoordig vrij uitzonderlijk en heeft ook dezelfde processor als de Sony XE9005 van vorig jaar (alleen geen direct-led met local dimming zoals dat model). Alleen wel met een IPS paneel ...
Alternatief (iets beter dan bovengenoemde NU7100): pricewatch: Samsung UE43NU7400 Zwart (waarschijnlijk hebben ze wel VA panelen. Edit: degenen met 'Version No.' 01 of 02 op de sticker achterop hebben een VA paneel en met 03 of 04 een IPS paneel bij de 43NU74xx).
Wat opvalt bij de NU71/7400: totaal geen ondersteuning voor 24p signalen (op de Sony wel https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x850f)

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 12-10-2018 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
Dank voor de tips. Ik heb ze bij de LG op de shortlist geplaatst. Nu eens kijken of ik een winkel kan vinden waar ze alledrie op een rijtje kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Vergat nog een optie: de Philips PUS73xx modellen. Direct-led en een VA paneel

In de pricewatch als edge-lit vermeld :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UJVCNZF1wUVfUP3fPpDOy6kQ/full.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door apis29 op 12-10-2018 20:27 ]

Pagina: 1