Wel of niet bios upate MSI B450 pro board + Game boost

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel19761
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-04-2021
Hallo Tweakers

Gezien ik de MSI B450 Pro wil aanschaffen voor mijn nieuwe build ben ik alvast voorwerk aan het doen hoe ik deze het beste kan instellen.

Nu lees ik erg vaak dat men direct start met de nieuwste firmware op een moederboard te installeren enkel kom ik op de MSI site tegen dat zij dit afraden, enkel wanneer het moederboard niet functioneert zou je dit moeten uitvoeren?

Wie heeft hier al ervaring mee en is dit af te raden.?

Ook bevatten deze moederborden de mogelijkheid om de Game boost functie in te zetten om alle standaard te overclocken. Is dit ook aan te raden of liever hiervan afblijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-07 15:16
Altijd flashen, vaak zitten er stabiliteits of geheugen ondersteunings microcode in. Daarnaast kan je, mits de koeling voldoende is, naar mijn weten redelijk veilig gebruik maken van Precision boost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

In de regel moet je juist niet je bios zomaar flashen. Gaat het mis, dan is je bordje niks meer dan een dure baksteen en moet het bordje terug naar de fabrikant voor reparatie. Met een aantal MSI B450 bordjes heb je een USB flash optie waardoor je een mislukte biosflash zo kan herstellen. Zeg dus eens precies welk MSI B450 Pro bordje je wil aanschaffen. Er zijn er nogal wat en niet allemaal hebben ze deze functie. ;)

Verder ben ik persoonlijk geen fan van moederbord boostfuncties. Ze werken vaak erg matig en leveren weinig op. Beter om AMD hun eigen boostfuncties te gebruiken. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[quote]FrankoNL schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:35:
Altijd flashen, vaak zitten er stabiliteits of geheugen ondersteunings microcode in. Daarnaast kan je, mits de koeling voldoende is, naar mijn weten redelijk veilig gebruik maken van Precision boost.
[/quote]

niet nodig en boost heb je geen drol aan.

@Michel19761 MSI geeft zelf al aan dat het niet nodig is. bios update bij B350 voor Ryzen 2000 kun je bij een shop laten doen. B450 is klaar voor Ryzen 2000. wat je wil weten is hoed je de RAM in XMP profiel hoger stelt.
Dacht dat je aegis haalt ? die stel je op 2933

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-06 10:54

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Ik heb 2 MSI X470 gehad met standaardbios en dan is PBO nog niet aanwezig. Het is een standaard (kale, failsafe) bios, dus dikke kans dat dat bij de B450 ook zo is.
Kijk eerst of PBO al aanwezig is, anders zul je helaas je Bios moeten updaten.
Gebruik niet die vanuit Windows. Zet eerst alles op Optimized Defaults opslaan, opnieuw opstarten en dan updaten vanuit je bios, met een. USBstick!!

[ Voor 24% gewijzigd door DaLoona op 10-10-2018 08:49 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX