Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Prestatieproblemen tijdens gamen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AltTabKeys
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 11-06 20:56
[FIXED]

Hey jongens.

Ik heb problemen met m'n pc-prestaties...

Ik heb een I7-6700k. ASUS Z170-A en G.Skill Trident Z 2x8gb ram geheugen, en 'n Asus GTX 1080Ti 11Gb.

Maar de laatste tijd heb tijdens het gamen veel FPS-Drops...

Ik speel in 4K en heb tot voorheen altijd 60+FPS Gehad in GTA V en R6S e.d. Maar de laatste tijd lopen games zo slecht...

Mijn LED-Lampje van m'n GPU is al enkele tijd kapot. Maar tijdens een APK-Beurt van m'n pc zijn er geen defecten gevonden?

Ik heb maar een reparatieverzoek aangevraagd voor m'n GPU. En ook een voor mijn RAM-Geheugen ter controle. Maar ik heb zo'n sterk vermoeden dat het aan mijn Mobo ligt.

Alles wat aangesloten is op m'n mobo loopt gewoon slecht...

Iemand ervaring, tips of tricks?

EDIT 1:

Bij een XMP Profiel of welk ander godsonmogelijke wijzigingen in de BIOS-Instellingen, besluit de PC na het opnieuw opstarten, niet meer te werken. Simpelweg een dead end. Ik kom dan uit op het scherm van American Megatrends. Iets met dat ik opnieuw een setup moet doen. Voor de rest geen andere mogelijkheden....

Zie https://linustechtips.com...c61e3a8243357edf3da5.jpeg hier een afbeelding (Google). Maar ik krijg exact dit scherm dan te zien.

Ik heb zelf al maar zitten denken om een ander Moederbord te kopen. Maar geen idee welke. Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer...

Hier mijn http://www.userbenchmark.com/UserRun/11367202 UserBenchMark Resultaten
En hier mijn https://www.3dmark.com/fs/16647311 3DMark Fire Strike 1.1 Resultaten

EDIT 2:

Inmiddels een RAM-Test gedaan op advies van ICT-Winkel waar PC vandaan komt. Test gedaan via https://www.memtest86.com
Resultaat: Geen Errors. Alles is in perfecte staat gedetecteerd.

Daarnaast nu inmiddels oudere GPU Driver terug gezet (Naar 411.70)
Schokkend genoeg zijn mijn https://www.3dmark.com/compare/fs/16648867/fs/16647010 3DMark
score's beter...

Maar, het probleem betreft het Moederbord is niet opgelost.
Computerbedrijf waar de PC grotendeels vandaan komt heeft zelf ook geen idee waar het aan zou kunnen liggen betreft accessoires-Hardware. Het zou specifiek aan het moederbord moeten liggen.
Dit wordt van het weekend door hun uitgezocht. Ze pakken als uit mijn pc (Op Mobo na) en zetten het in een andere computer met een ander mobo. Werken alle onderen, dan is dat zo. Dan zou het moederbord van mij kapot zijn. Dit gaan ze uiteraard testen door hun eigen GPU, CPU en zo voorts er op aan te sluiten.

En dan maar hopen dat het gefixed wordt of een restitutie vanuit Asus.

Iemand toevallig tip's voor een beter Moederbord?

Specs van mijn hardware:
i7 6700k. GTX 1080ti. 2x SSD. 1x M.2 SSD. 2x HDD's. 1 G.Skill Trident Z 2x8 Gb DDR4 3000mhz.
Cryorig H7 CPU Koeler. 3x 140mm Casefans. 1x 120mm Casefan. cx750m Voeding.

————————————

Na een de-installatie van de drivers via Guru3D. Opnieuw opstarten van de PC, en de driver vanaf het bureaublad opnieuw downloaden is alles opgelost. Driver 416.

Helaas blijft het Hardware defect (Led kapot) wel 😕 .

[Voor 72% gewijzigd door AltTabKeys op 11-10-2018 16:00]

:-)

Alle reacties

• boe.i
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10:23
Welke videokaart gebruik je? Welke OS? Welke driver versie? Heb je een fresh install gedaan? Waarom heb je een reparatieverzoek ingediend als het waarschijnlijk een softwarematig probleem is?

• AltTabKeys
boe.i schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:53:
Welke videokaart gebruik je? Welke OS? Welke driver versie? Heb je een fresh install gedaan? Waarom heb je een reparatieverzoek ingediend als het waarschijnlijk een softwarematig probleem is?
Reparatieverzoek is gedaan ivm kapotte LED-Lamp. Hieral contact overgehad en het viel onder de garantie. Misschien dat ze gelijk andere problemen tegen komen. Fresh-Install al eens gedaan. Niks opgelost.

Windows 10, en nieuwste GeForce Driver. Net van de week ge-update.

En sorry, ik heb een Asus GTX 1080Ti 11Gb.

• boe.i
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10:23
Bedankt voor de verduidelijking. Heb je overgeclocked? Dit kan tot instabiliteit leiden. Haal je nog steeds wel 60+ fps of zijn het met name fps drops? Kijk eens in apparaatbeheer of er ergens een geel driehoekje bij staat. Zijn er geen processen op de achtergrond die veel rekenkracht gebruiken? Virusscan (miningvirus)?

• AltTabKeys
boe.i schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:00:
Bedankt voor de verduidelijking. Heb je overgeclocked? Dit kan tot instabiliteit leiden. Haal je nog steeds wel 60+ fps of zijn het met name fps drops? Kijk eens in apparaatbeheer of er ergens een geel driehoekje bij staat. Zijn er geen processen op de achtergrond die veel rekenkracht gebruiken? Virusscan (miningvirus)?
Geen OC. Wel een K-versie CPU xD.
Ik haal 60fps. Maar regelmatig FPS-Drops. Terwijl ik voorheen dat niet had? Altijd de zelfde In-Game instellingen gehad. Altijd 60+ kunnen halen. Maar nu sinds enkele weken niet meer.

Nergens een waarschuwingsicoontje o.d bij Taakbeheer.

Voor de rest geen harde achtergrond taken.

Ik heb Norton Security. Maar die draait niet tijdens gebruik van de PC. Alleen zodra ik ‘m aan zet of tijdens inactiviteit.

• timh_cs
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 11:17
Heb je misschien Windows opnieuw geïnstalleerd?
Kijk even in taakbeheer of je CPU te ver terug klokt onder je baseclock.

Ik heb met mijn huidige build een issue waarbij Windows mijn processor terugklokt naar 5% van de baseclock, door standaard power management settings.

Hierdoor ervaar ik ook stotter/FPS drops met een RTX 2080, 8600K, 16GB 3000mhz DDR4.

Minimum processor state op 100% zetten in advanced power options was voor mij de oplossing.

Solide framerate zonder drops.

• AltTabKeys
timh_cs schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:20:
Heb je misschien Windows opnieuw geïnstalleerd?
Kijk even in taakbeheer of je CPU te ver terug klokt onder je baseclock.

Ik heb met mijn huidige build een issue waarbij Windows mijn processor terugklokt naar 5% van de baseclock, door standaard power management settings.

Hierdoor ervaar ik ook stotter/FPS drops met een RTX 2080, 8600K, 16GB 3000mhz DDR4.

Minimum processor state op 100% zetten in advanced power options was voor mij de oplossing.

Solide framerate zonder drops.
Ik heb gekeken bij Energiebeheer. Het schema bekeken en alles stond al op 100% .
Zie screenshot Hier

Hier de resultaten vanuit Taakbeheer

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
Het heeft dus voorheen wel goed gewerkt? Heb je wijzigingen gemaakt in hardware of software sindsdien? Een moederbord met brakke bios is in ieder geval nooit goed, dat kan allerlei vage complicaties geven. Heb je deze al ineens geüpdatet naar de nieuwste versie? Voor de Z170-A zou versie 3802 van april 2018 de laatste bios moeten zijn.
Mijn LED-Lampje van m’n GPU is al enkele tijd kapot. Maar tijdens een APK-Beurt van m’n pc zijn er geen defecten gevonden?
Wat moet ik verstaan onder een APK-beurt van je PC? Dat klinkt als geldklopperij van een lokale PC zaak?

• AltTabKeys
stin00 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:50:
Het heeft dus voorheen wel goed gewerkt? Heb je wijzigingen gemaakt in hardware of software sindsdien? Een moederbord met brakke bios is in ieder geval nooit goed, dat kan allerlei vage complicaties geven. Heb je deze al ineens geüpdatet naar de nieuwste versie? Voor de Z170-A zou versie 3802 van april 2018 de laatste bios moeten zijn.

[...]

Wat moet ik verstaan onder een APK-beurt van je PC? Dat klinkt als geldklopperij van een lokale PC zaak?
Ze hebben hem destijds een BIOS-Flash gegeven, HDD's en SSD's gecontroleerd op fouten. GPU Na gekeken (Geconstateerd dat er intern een LED-Lampje kapot is)

Maar ik ben vandaag weer naar die recent genoemde winkel geweest, waar de meeste onderdelen ook vandaan komen. Opnieuw een afspraak gemaakt en nu zullen ze er alles handmatig uithalen, en alles controleren met andere Hardware van hunzelf.

Sorry Asus. Maar dit is mijn 2e moederbord van jullie waar ik strontprestaties mee bereik...

Ik moet vast en zeker nu diep in mijn buidelzak gaan trommelen om een 'Gaming Series' Moederbord te halen voor de daadwerkelijke prestaties,

Ik heb 30 minuten geleden nog geprobeerd een XMP profiel te gebruiken. Maar dan blijft 'ie gewoon hartstikke dood.

• Jokingchicken
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 16-01 23:35

Jokingchicken

voor iets

Klinkt als dit:

http://www.tomshardware.c...nvidia-driver-update.html

Update je driver naar de eenna laatste driver... kijk of je dan nog hebt...

DanJ

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:28
@AltTabKeys heb je tijdens het gamen al eens een applicatie laten draaien waarmee je kunt bijhouden wat de load en temperatuur is van verschillende onderdelen? En of je daar opvallende fluctuaties in ziet, bv op het moment dat je tijdens het gamen een dip ervaart? Met bijvoorbeeld MSI Afterburner kun je dit doen.

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
@AltTabKeys Ik ervaarde gisteren exact hetzelfde prestatieverlies met m'n 1070 GTX toen ik de nieuwste Nvidia driver installeerde. FPS was bijna 50% lager en ik had enorme framedrops, zelfs in relatief simpele games. Ik ben terug gegaan naar driver 399.24 en nu loopt alles weer soepel. Wellicht ook het proberen waard voor jou?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True