Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448946

Topicstarter
Hallo allemaal.

Voor mijn studie heb ik een basislaptop nodig voor simpele taken zoals Office en internet browsen. Daarnaast moet hij mobiel zijn en dus wil ik graag een laptop tussen 13"-14". De accuduur moet verder goed zijn. Mijn budget is tot €500.

Nu heb ik al redelijk veel informatie ingewonnen en kwam ik op de volgende 2 opties uit (tevens ook genoemd in de Best Buy Guide):

pricewatch: Lenovo Yoga 530-14ARR (81H9001NMH)
pricewatch: HP 14-cf0732nd
(of eigenlijk HP Notebook 14-df0201nd [8e generatie i3] maar deze staat nog niet in de pricwatch)

Als student heb ik ook beschikking tot de studentenstore van Lenovo en HP, waardoor ik beide laptops nog goedkoper kan krijgen.

Welke lijkt jullie het beste? Ik neig naar de HP maar heb hier nog geen ervaringen over gelezen. Of hebben jullie nog andere suggesties? Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:04
Anoniem: 448946 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:27:

Welke lijkt jullie het beste? Ik neig naar de HP maar heb hier nog geen ervaringen over gelezen. Of hebben jullie nog andere suggesties? Alvast bedankt!
Ook ik ben wel benieuwd naar wat ik mogelijk over het hoofd zie bij de HP 14-df0201nd.

Hij lijkt mij over alle specificaties te bezitten welke geschikt zouden zijn voor tenminste het benoemen als alternatief t.o.v. de CF0732ND. Wellicht te recent uitgebracht en daardoor niet als optie gezien?

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
De HP 14-df0201nd staat op de Nederlandse HP site met Windows 10 S, mogelijk volstaat dat niet voor je wensen.

Kort samengevat: wanneer alle applicaties, welke je wil gebruiken - ook in de toekomst, in de Windows Store staan, kun je deze laptop kopen. Indien niet, dan iets anders kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
PageFault schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:43:
De HP 14-df0201nd staat op de Nederlandse HP site met Windows 10 S, mogelijk volstaat dat niet voor je wensen.

Kort samengevat: wanneer alle applicaties, welke je wil gebruiken - ook in de toekomst, in de Windows Store staan, kun je deze laptop kopen. Indien niet, dan iets anders kopen!
Kijk die S versie was mij niet opgevallen en anders alsnog niet bekend mee geweest wat de gevolgen zouden zijn. Absoluut een no go versie dan, blijft het voor prijs kwaliteit, want wil geef de voorkeur aan een mat scherm bij de HP 14-cf0732ND

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Ik zag het ook pas op het laatst. Ik weet niet of er dit jaar nog zo'n gratis upgrade is naar Windows 10 Pro. Dan zou het wel een goede aanschaf kunnen zijn.

Mat scherm is zeker fijner dan een glansend scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1117671

PageFault schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:43:
Studenten krijgen gratis Windows 10 Education bij surfspot. Even inloggen met je schoolaccountgegevens daar ergens op die site en de rest volgt zich vanzelf. W10 Edu staat qua functies ergens tussen Pro en Enterprise dacht ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 1117671 op 11-10-2018 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Volgens Microsoft is het uitschakelen van S-modus kosteloos:
https://support.microsoft.../windows-10-in-s-mode-faq

De HP Notebook 14-df0201nd kost nu 499,00 in de HP store en de Lenovo is momenteel 549,00 (wat over je budget is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
Nuccie schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:42:
Volgens Microsoft is het uitschakelen van S-modus kosteloos:
https://support.microsoft.../windows-10-in-s-mode-faq

De HP Notebook 14-df0201nd kost nu 499,00 in de HP store en de Lenovo is momenteel 549,00 (wat over je budget is).
Dat waag ik ernstig te betwijfelen eerlijk gezegd. Zie daar veel wisselende informatie over en om nou (79 extra) af te tikken maakt hem voor de nieuwe processor t.o.v. de oude versie wel een stuk duurder.

Ps. het is niet mijn topic, maar de topicstarter geeft wel vergelijkbare info over wat ik ook interessant vind. Alleen is voor mij Lenovo geen optie met glanzend scherm.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448946

Topicstarter
Ik kan inderdaad Windows 10 education gratis krijgen via de universiteit. Dus dat is verder geen probleem. Bij de HP store krijg je tevens 10% korting. Dus ik denk dat ik voor de HP ga!
Pagina: 1