Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• JonasAppel1124
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 12-11-2018
Beste Tweakers,

Na 5 jaar is het zover. Tijd om te upgraden. Ik ben redelijk tevreden over mijn iPhone 5s; de reden voor en upgrade is de batterij die hooguit een dagdeel meegaat, de inmiddels relatief slechte camera en 16gb opslag.

Wat zoek ik in een nieuwe telefoon?

- Een goede camera. Selfies maak ik niet dus front-facing hoeft niet goed te zijn.
- Batterij die het een dag uithoudt
- 32+ gb opslag. lieft 64+ en/of een sd slot.
- een 3,5mm jack
- prijs liefst <600 eur.
- geen groot formaat. Ik ben een 4" gewend.

Verder heb ik het liefst een telefoon waar ik veel controle over heb (dus niet iOS); beveiliging is echter ook een belangrijk punt voor mij. Eventueel ben ik bereid er een custom rom oid op te gooien. Ik heb mij hier niet niet goed op ingelezen. Suggesties zijn zeker welkom!

Wat ga ik ermee doen?

Ik ben geen poweruser. Ik wil er redelijk mooie plaatjes mee schieten en 'm niet op te laden voor het eind van de dag. 90% van mijn telefoongebruik is browsen en spotify.

Wat heb ik zelf voor ideen?

Ik ben van plan morgen even de mediamarkt in te lopen om daar diverse apparaten uit te proberen; met deze topic hoop ik toch een beetje een richtlijn duidelijk te krijgen en solide suggesties.

Momenteel lijkt mij de galaxy S8 een ideale telefoon. De prijs van 440 eur is voornamelijk aantrekkelijk.
De s9 heeft voornamelijk een betere camera? Ik weet niet of de prijs van 560 dit waard is. Softwarematig denk ik dat de s9 wat langer ondersteund wordt, dan is het de prijs zeker waard.

iOS apparaten vind ik persoonlijk prijzig. De iPhone 8 ligt nog binnen mijn budget, maar ik denk dat de batterij wat matig is. De formfactor is fijn, de afwezigheid van een 3.5mm jack is een groot minpunt.

Beste antwoord (via JonasAppel1124 op 06-11-2018 00:31)

• MarnickS
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 20-06 21:14
OnePlus 6T wanneer die over 2 weken uit komt?

Dell XPS 15 9560 · Xiaomi Mi Mix 2S (Evolution X ROM) · NVIDIA SHIELD TV

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 20-06 21:14
OnePlus 6T wanneer die over 2 weken uit komt?

Dell XPS 15 9560 · Xiaomi Mi Mix 2S (Evolution X ROM) · NVIDIA SHIELD TV

• SJCE
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 30-03 13:59
Niks mis met een SE met 128GB

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True