Toon posts:

gpu wordt heet in idle

Pagina: 1
Acties:

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:07
Ik heb een gigabyte aorus 1080ti, en ook al ben ik gewoon een beetje aan het browsen wordt de gpu 75 graden als ik de fans niet laat draaien. Is dat wel normaal?

Ik heb goeie airflow in me kast en ik zou denken dat dat reuzachtige blok die gpu toch wel zou moeten kunnen koelen zonder draaiende fans als de load 0-1% is.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nee, die temperatuur is niet normaal maar "als ik de fans niet laat draaien" klinkt alsof je een custom fan-profile hebt ingesteld die dus niet aanspringt zolang er geen DX11/DX12 games draaien ofzo?

Vergeet even niet dat "gewoon browsen" tegenwoordig ook allerlei hardware-acceleration, GPU-decoding / offloading heeft (zonder dat je het weet misschien) en dan kan een GPU best warm worden.

Maar ja, meten is weten: heb je met Afterburner al eens gekeken hoe warm alles wordt? Eventueel als je fan-profiles gecontroleerd? Hoe weet je dat de load maar 1% is? Is het in elke browser? Wat is "goeie airflow"?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-06 22:33
Ik zou inderdaad even kijken hoe hoog je gpu load is. Toen de originele cooler nog op mijn Aorus 1080ti zat, werd deze wel snel 50 graden als de fans niet draaiden (idle/browsen). 75 graden betekent dat de GPU meer belast wordt dan enkel een youtube video of een wat zwaardere site (ter info, met mijn (custom) cooler is mijn Aorus op moment van schrijven 23 graden terwijl er een youtube video speelt, met fluisterstille fansnelheid)
Ik zou bijna denken dat er een bitcoin miner oid op de achtergrond draait.

En zoals @MAX3400 zegt: Wat voor fan curve draai je? Ik zou zowiezo nooit een fan curve instellen die pas gaat draaien als je boven de 75 graden komt of de fans helemaal uitzetten. Dat laatste is extreem onverstandig; je zult het maar vergeten en lekker gaan gamen.

[Voor 21% gewijzigd door GromuhlDjun op 09-10-2018 18:58]

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-03 20:41
Hem zetten zodat die op bv 40c gaat draaien.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee