Vraag

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik heb twee kinderen (8 en 10 jaar)
De oudste is soms nieuwsgierig naar extra oefenstof (maar niet zelf zoeken of een boek lezen... het moet wel makkelijk) de jongste kan wel wat ondersteuning op sommige vlakken krijgen.

Nu is het zo dat ze twee keer per week uit school komen en dan nog even alleen thuis zijn voor mijn vrouw uit haar werk komt. Waar mogelijk maken ze dan hun huiswerk en spelen ze hun pianoles. maar vaak gaat ook gewoon de tv aan omdat ze klaar zijn.

Zou Squla een goede aanvulling zijn? Wie heeft er ervaring mee? Vinden kinderen het leuk (belangrijk! niet alles moet omdat het moet) en voegt het iets toe? Is het iets waar kinderen zelfstandig en zelfmotiverend mee aan de slag kunnen?

alles kan off-topic

Beste antwoord (via Ankona op 10-10-2018 08:35)

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Wognummer schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:43:
Mijn dochter heeft er een tijd om gezeurd omdat een buurmeisje het ook had, toen een maand aangeschaft maar ze was er redelijk snel op uitgekeken.

...
Dit inderdaad, ze willen het hebben. Kijken er een paar dagen naar en raken er dan totaal op uitgekeken. Als je het al doet, neem dan het abonnement dat maandelijks opzegbaar is. Een beetje het idee van een sportschool, 90% van de abonnees komt een paar keer opdagen en dan nooit weer.

Squla is ook totaal niet goed opgezet, het account systeem van ouder/kind account met verschillende logins/wachtwoorden is totaal onoverzichtelijk en ingewikkeld. De oefeningen zijn extreem repetitief en niet bijzonder origineel, er wordt totaal geen uitleg gegeven alleen een terugmelding of een kind iets goed of fout doet. Het is een beetje spelen maar ik krijg niet het idee dat ze er iets van leren.

Alle reacties

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-05 20:07

Tijntje

Hello?!

Heb geen ervaring maar ben hier ook wel nieuwsgierig naar.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:51
Mijn dochter heeft er een tijd om gezeurd omdat een buurmeisje het ook had, toen een maand aangeschaft maar ze was er redelijk snel op uitgekeken.

Vanuit school hebben ze bij ons iets dat ambrasoft heet en is gekoppeld met school waardoor de leraar/lerares ook toegang heeft tot die resultaten missch dat ze op school ook zoiets hebben

https://familiepakket.mijnklas.nl/Login

nadeel is dat het niet p een iPad/android werkt alleen op een pc

(gaat overigens hier over een meisje van 7 onze oudste heeft er nooit naar omgekeken omdat die het totaal niet leuk/intressant vond) dus het is wel redelijk kind gebonden

[Voor 9% gewijzigd door Wognummer op 09-10-2018 13:44]

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 17:01

Vanuit school hebben ze bij ons iets dat ambrasoft heet en is gekoppeld met school waardoor de leraar/lerares ook toegang heeft tot die resultaten missch dat ze op school ook zoiets hebben

https://familiepakket.mijnklas.nl/Login

nadeel is dat het niet p een iPad/android werkt alleen op een pc

(gaat overigens hier over een meisje van 7 onze oudste heeft er nooit naar omgekeken omdat die het totaal niet leuk/intressant vond) dus het is wel redelijk kind gebonden
Onze ervaring is ongeveer hetzelfde. Gespeeld bij een vriendje van school en onze zoon (toen 7 jaar) wou het toen ook graag zelf thuis spelen. Eenmaal 'aangeschaft' heeft hij het 3 of 4 dagen gebruikt en daarna nooit meer aangeraakt.

Advies: Indien je het 'aanschaft' probeer het eerst een maandje voordat je een 'voordelig' jaarabonnement neemt.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:51
chrisO schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:49:
[...]

Onze ervaring is ongeveer hetzelfde. Gespeeld bij een vriendje van school en onze zoon (toen 7 jaar) wou het toen ook graag zelf thuis spelen. Eenmaal 'aangeschaft' heeft hij het 3 of 4 dagen gebruikt en daarna nooit meer aangeraakt.

Advies: Indien je het 'aanschaft' probeer het eerst een maandje voordat je een 'voordelig' jaarabonnement neemt.
Nu weet ik het weer! ze had uiteindelijk een kaartje gekregen waar ze een maand proef kreeg maar snel op uitgekeken idd

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-05 14:25
Ik heb zelf Squla gebruikt op de basisschool. Ik heb het ongeveer 1 jaar gehad volgens mij, wel is dat al een tijd geleden want ik ben inmiddels 19.

Het werkte voor mij erg goed om wat extra stof te leren, het was niet dat het nodig was om op school bij te kunnen benen maar puur als extraatje. Weet niet hoe het inmiddels werkt maar destijd was het erg goed.

[Voor 41% gewijzigd door Rik. op 09-10-2018 13:55]

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 16:10
Wij hebben het ook voor onze oudste zoon aangeschaft. In het begin heeft hij er wel veel op gespeeld, later heeft onze tweede zoon er ook wel gebruik van gemaakt. Maar de laatste tijd wordt er niets meer mee gedaan, dus heb ik het nav dit topic opgezegd (bedankt voor de reminder ;) )

Vanuit school kunnen ze ook Squla en Ambrasoft spelen, daarvan kan de lerares ook de resultaten zien. Dus een persoonlijk account voegt niet meer zoveel toe.

Hail to the king baby!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Als het in het

[Voor 95% gewijzigd door Verwijderd1 op 18-10-2021 19:39]

• BBuzzer
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-05 20:17
Onze kinderen zijn hier al tijden blij met de rekentuin (https://www.rekentuin.nl/). Naarmate het niveau van de kinderen stijgt worden ook de opdrachtjes moeilijker. Erg leuk gedaan!
Ze hebben ook een taalvariant (Taalzee) maar die slaat hier wat minder aan.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Squla gehad voor mijn oudste en dat was zonde van het geld.

Je leert vragen maken maar niet de stof die daarbij hoort.

Dus als ze het onderwerp niet op school hebben gehad is het 1 berg frustratie omdat ze de achtergrond niet meekrijgen alleen het goede antwoord op de vraag.

Dus het is toetsen, maar niet leren, wat ze met hun slogan wel doen lijken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021

...
Dit inderdaad, ze willen het hebben. Kijken er een paar dagen naar en raken er dan totaal op uitgekeken. Als je het al doet, neem dan het abonnement dat maandelijks opzegbaar is. Een beetje het idee van een sportschool, 90% van de abonnees komt een paar keer opdagen en dan nooit weer.

Squla is ook totaal niet goed opgezet, het account systeem van ouder/kind account met verschillende logins/wachtwoorden is totaal onoverzichtelijk en ingewikkeld. De oefeningen zijn extreem repetitief en niet bijzonder origineel, er wordt totaal geen uitleg gegeven alleen een terugmelding of een kind iets goed of fout doet. Het is een beetje spelen maar ik krijg niet het idee dat ze er iets van leren.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:17
Voor de jongste: vraag de juffrouw waar ze in de klas mee bezig zijn en vraag of ze passend oefenwerk heeft. Mocht ze dit niet hebben vraag dan naar welke methode ze gebruiken voor taal/rekenen/spelling en begrijpend lezen zodat je kan opzoeken waar ze inhoudelijk mee bezig zijn de komende weken. Al mag van een beetje leerkracht wel verwacht worden dat ze je wel een overzicht kan geven.

Belangrijk is dat je kind ook zelf wil oefenen. Mocht dit niet zo zijn dan kan Squla een leuke tussenvorm zijn om uit te proberen.

Voor de oudste zou ik overleggen of het handig is om met schoolvakken bezig te zijn, of om bijvoorbeeld een extra taal te leren of over een bepaald onderwerp iets meer te leren.

• lolapa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:19
Ik heb rekentuin en taalzee. Mooi aan het systeem is dat het adaptief is, dus oefeningen worden aan niveau aangepast. Vooral rekentuin wordt enthousiast gebruikt. Squla nooit geprobeerd.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:50
Ik weet dat ik een oud topic kick.
Dit is een van de weinige resultaten als ik op squla zoek.

Wij staan nu op het punt een dergelijk pakket aan te schaffen.

Squla heeft nu een aanbieding, waardoor het interessant lijkt voor 80 euro per jaar.
Maar dat is 1 licentie, en het dyslexie pakket kost 5,95 extra.

rekentuin taalzee en words&birds kost 50 euro voor een jaar voor 5 licenties.

Is Squla inmiddels verbeterd?
Ik wil niet dat mijn dochter het links laat liggen na een paar weken.
Ze heeft wat extra thuis oefenen wel nodig om de basisschool door te komen.

Van beide programma's vind ik dat er weinig te zien is op de site.
Wat het maken van een keuze niet gemakkelijk maakt.

@lolapa we zijn 4 jaar verder dus waarschijnlijk heb je taalzee en rekentuin niet meer.
Maar is het nog steeds aan te raden op basis van jouw ervaringen?

@Ankona en @Tijntje Wat hebben jullie uiteindelijk gekozen, en wat zijn de ervaringen daarmee?

[Voor 5% gewijzigd door FRANQ op 21-09-2022 15:19]

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:43

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ook hier dezelfde ervaringen. We hebben ook een jaarabonnement gehad maar het werd al snel een straf voor ze.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 15:08

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb een jaar abbo aangeschaft, je krijgt volgens mij nu standaard 15 euro korting, vanuit school hebben wij een kortingscode gekregen, waardoor we nog eens 10% korting kregen. Nu voor 70,40 een jaarabbo.

Echter werkt de app niet optimaal op de tablet van mijn dochter (dit is een afdankertje van mij geweest).
Nog niet getest op mijn eigen tablet. Maar op school (groep2) hebben ze ook ipads, waarbij ze deze software gebruiken voor cijfer en letter herkenning.

15x Jinko 265Wp = 3975Wp @ SE4000 - Zuid 35 PV output

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 12:13
Hier ook. Ze waren er heel snel op uitgekeken.

https://niels.nu

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:50
Thanks!

Hebben jullie nog tips voor een ander software pakket?

Hoop dat anderen ook hun squla of alternatief ervaringen willen delen.
Het in onwijs lastig om een goed pakket te vinden.

• MagniArtistique|IA
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-10-2022
Ik hijack de OP ook een beetje. Zijn er mensen die deze app gebruiken ter voorbereiding op de basisschool (3-4 jaar)

• MagniArtistique|IA
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-10-2022
FRANQ schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:11:
Thanks!

Hebben jullie nog tips voor een ander software pakket?

Hoop dat anderen ook hun squla of alternatief ervaringen willen delen.
Het in onwijs lastig om een goed pakket te vinden.
Wij gebruiken nu de zeppelin app (reactievermogen, puzzelen, domino’s) en de app van nijntje (interactie, tekenen, simpele opdrachten). Goede app voor taal en rekenen nog niet gevonden voor een 3 jarige

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:42
MagniArtistique|IA schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 23:43:
Ik hijack de OP ook een beetje. Zijn er mensen die deze app gebruiken ter voorbereiding op de basisschool (3-4 jaar)
Met 3-4 jaar wil je vooral sociaal en motorisch ontwikkelen. Leuk die apps, maar op die leeftijd hoeft je kind nog niet te rekenen of te schrijven. Vooral veel (samen) spelen, kleuren, knutselen, etc.

Denk dat de apps die je nu gebruikt prima aansluiten op de leeftijd van je kind.

Mijn kinderen zijn 3 en 7. Oudste kreeg in groep 3 een ipad van school en gingen daar onderwijs op doen. Was met corona helaas ook noodzaak later. De jongste gaat over 2 maanden naar groep 1, gebruikt ook geen tablet, gaat 2 dagen per week naar de peuteropvang.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-05 20:07

Tijntje

Hello?!

FRANQ schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:18:
Ik weet dat ik een oud topic kick.
Dit is een van de weinige resultaten als ik op squla zoek.

Wij staan nu op het punt een dergelijk pakket aan te schaffen.

Squla heeft nu een aanbieding, waardoor het interessant lijkt voor 80 euro per jaar.
Maar dat is 1 licentie, en het dyslexie pakket kost 5,95 extra.

rekentuin taalzee en words&birds kost 50 euro voor een jaar voor 5 licenties.

Is Squla inmiddels verbeterd?
Ik wil niet dat mijn dochter het links laat liggen na een paar weken.
Ze heeft wat extra thuis oefenen wel nodig om de basisschool door te komen.

Van beide programma's vind ik dat er weinig te zien is op de site.
Wat het maken van een keuze niet gemakkelijk maakt.

@lolapa we zijn 4 jaar verder dus waarschijnlijk heb je taalzee en rekentuin niet meer.
Maar is het nog steeds aan te raden op basis van jouw ervaringen?

@Ankona en @Tijntje Wat hebben jullie uiteindelijk gekozen, en wat zijn de ervaringen daarmee?
We hebben het inderdaad een jaar genomen echter was al wel snel duidelijk dat onze zoon het alleen gebruikte voor de leuke dingen (filmpje, mopjes, etc). Na 1 jaar hebben we het weer stop gezet.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Kanthana
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-05 10:00
Onze oudste is heel erg leergierig en wilde graag vooruit werken, breuken, rekenen met geld etc. Die heeft er veel aan. De tweede is er al weer wat sneller op uitgekeken. Helaas automatisch met een jaar verlengt.
Over het algemeen zou ik zeggen het alleen te doen als je zelf ziet dat je kind een vraag naar kennis heeft/op school niet uitgeleerd is. Zeker niet omdat ze het ergens een keertje gezien hebben.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee