Muziek op iPhone zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.515 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-04 14:57
Hallo allemaal,

Ik schaam me bijna op dit topic aan te maken, omdat ik al vanaf de iPhone 4 'iPhone' heb. Ik vind alles fijn aan Apple, alleen een ding vind ik verschrikkelijk 'iTunes'.

Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om zo even een liedje op mijn iPhone te zetten en ik snap die logica niet. Hierdoor doe ik het ook bijna nooit. Maar ik heb nu een nieuwe telefoon en wil wel graag enkele nummers er op zetten.

Mijn vraag is dus, hoe zet ik makkelijk een nummertje op mijn iPhone?
Als ik een .mp3 bestand naar mijn muziek map sleep van de iPhone, komt er een rood ringetje, zo van 'dit kan niet'. Soms importeer ik wel een bibliotheek map maar dat lijkt soms meer geluk dan wijsheid. Verschrikkelijk.

Ik heb uiteraard ook gegoogelt. Maar dan wordt het er ook niet direct duidelijker van. Ik maak dit topic ook, omdat mensen op dit forum soms een oplossing hebben, die nog veel beter is, dan dat ik zelf had durven te bedenken. (bijv. iTunes omzeilen ;) ).

Ik ben benieuwd. Het zal mijn kwaliteit van leven verbeteren als ik hier goed in zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:02
als je geen itunes wil gebruiken zou je ook de muziek in iets als Nplayer of vlc kunnen beluisteren. Via wifi transfer op de iphone zetten of via iets als icloud drive of dropbox

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:31

SuBBaSS

-has Ryzen

Nou zijn er genoeg nuttige documenten voor, zoals bijv. deze:
https://support.apple.com/nl-nl/HT201593

Ervan uit gaande dat je windows gebruikt:
In de map "Muziek" vind je de map itunes. Daarin staat de map 'itunes media' en daarin vind je dan weer de map 'automatisch toevoegen'. Als je de mp3's naar die laatste map versleept voegt hij ze altijd toe aan je itunes bibliotheek.
Heb zelf vele uren gekloot gehad met dit programma en deze manier werkt altijd (tenzij je bibliotheek corrupt is oid. maar dat is een uitzondering).

Dan losse nummers aan je iphone toevoegen.
Na al die jaren/uren prutsen hier heb ik me erbij neer moeten leggen dat itunes gewoon liefst met playlists werkt.
In dat geval: je maakt in itunes een nieuwe playlist aan waar je de mp3's die je eerder hebt geimporteerd (bijv.) aan toevoegt.
Losse nummers erop gaat hem niet worden (het is me wel eens gelukt, maar dan na 20x hetzelfde te doen en hij het de 21e keer ineens wel deed).

Itunes wordt niet voor niets zoveel gehaat... Je moet er maar mee leren leven of naar een alternatief gaan (wat waarschijnlijk ook met playlists werkt, maar goed..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Dit vakje is zeeer fijn. Ik kan nu heen en weer sleuren.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/rt4jbnezrre.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkend54l
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-12-2023
Ik zie het probleem niet aangezien je perfect heel je bibliotheek kan synchroniseren. Lijkt mij evident dat alles wat je hebt ook beluisterbaar is op je iPhone. Of je collectie zou 1TB moeten zijn, maar dan maak je gewoon afspeellijsten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
Ik werk NOOIT met iTunes. Alleen om muziek op mijn iPhone te zetten. dus het enige wat ik wil doen is een liedje naar mijn iPhone slingeren. Maar dat kan dus niet. Je 'moet' eerst een playlist aanmaken in de bibliotheek, wat niet heel handig gaat als je het nooit doet. En dan moet je het naar je iPhone over zetten, wat ook niet heel handig gaat als je het nooit doet.

Zoals Subbas al omschrijft, zo zat ik ook te vogelen. Snap niet dat Apple iTunes eens voor dummy's maakt ook...

Maar het is mij dus gelukt :)! Vind de 'discussie' wel interessant. Maar hij zou ook op slot mogen als dit niets toevoegt aan dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:14
Als je muziek wilt luisteren via de officiele Muziek-app op de iPhone, dan kan dat slechts op 2 manieren: manier 1 is de al genoemde methode synchroniseren via iTunes. Manier 2 is via Apple Music of iTunes Store, je aldaar gekochte muziek kun je altijd weer downloaden op je apparaat.

Een andere manier is er helaas niet. Dus dan wordt het of een andere app gebruiken waarmee dat wel kan, of toch iTunes installeren.

Overigens is dit niet een fout van Apple, maar van de muziekindustrie. Die vond namelijk dat het onmogelijk moest zijn om muziek vanaf de iPod (later iPhone) weer terug te kopieren naar de PC. Gewoon een bestandssysteem op de telefoon, zoals bij Android, mocht niet. Dus Apple moest daar iets op verzinnen, anders mochten ze geen muziek verkopen via iTunes. Boze mailtjes mogen dus naar de platenbonzen, niet naar Apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik sync ze eigenlijk gewoon met Spotify. Stuk makkelijker en alles op één plek :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
copytrans control centre :)

werk ik al jaren mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 18:35
Ik vind VLC ook een goede optie, omdat deze een ingebouwde webserver heeft. Als je in je browser het ip-adres van je iPhone opent (staat in VLC genoemd), kun je mp3 bestanden (maar ook mp4) in je browser venster slepen. De bestanden worden dan op je iPhone gezet. Ook kun je bestanden downloaden vanaf cloud opslag zoals Dropbox, Google Drive, Onedrive, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
PhilipsFan schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 23:43:
Overigens is dit niet een fout van Apple, maar van de muziekindustrie. Die vond namelijk dat het onmogelijk moest zijn om muziek vanaf de iPod (later iPhone) weer terug te kopieren naar de PC. Gewoon een bestandssysteem op de telefoon, zoals bij Android, mocht niet. Dus Apple moest daar iets op verzinnen, anders mochten ze geen muziek verkopen via iTunes. Boze mailtjes mogen dus naar de platenbonzen, niet naar Apple...
Interessant. Ik las trouwens ook dat Apple heeft bepaald dat een liedje €0,99 is. Weet niet of dat nog steeds zo is, maar daar is ook niet iedereen blij mee.

Prima dat het via iTunes moet. Ik ben absoluut geen ICTer, maar collega's komen wel altijd naar mij toe als de computer het niet doet. Jammer dat ik dan eerst een puzzel moet oplossen om iTunes te gebruiken. Laat staan mijn vader/moeder 55+. Die kunnen dat helemaal niet.

Maar goed, de puzzel is opgelost, ik heb genoeg muziek op mijn iPhone.

Ik moest echt fatsoenlijke muziek op mijn telefoon zelf hebben (dus geen spotify) om in te stellen als wekker. Met piepjes begin ik om 6:00 al met hoofdpijn. Met 'the shire' van LOTR is het een feestje om wakker te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:41
Dankzij dit topic:
[ipod] Muziek op ipod zetten zonder itunes (windows)
... kwam ik er achter dat het zonder iTunes prima kan, met (zoals @petervandamned zegt: CopyTrans control centre. Gratis, ook nog.

In eerste instantie komt het wat 'raar' over, maar uiteindelijk werkt het gewoon prima, stuk handiger dan iTunes (waarbij iTunes tegenwoordig een bug heeft waardoor het gros van de muziek zonder tags op de iPhone komt...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 803217

Er is weldégelijk een manier (zonder mitsen en maren) om muziek eenvoudig op de iphone te zetten.
Via Airmore kan dit perfect! https://airmore.com/

Ik heb ook (lang) gezocht naar een programma waarbij gemakkelijk muziek naar de iphone of ipad geplaatst kan worden. Steeds maar weer mitsen en maren. Nou, met Airmore werkt het écht.
Zonder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:54
Anoniem: 803217 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 00:51:
Er is weldégelijk een manier (zonder mitsen en maren) om muziek eenvoudig op de iphone te zetten.
Via Airmore kan dit perfect! https://airmore.com/

Ik heb ook (lang) gezocht naar een programma waarbij gemakkelijk muziek naar de iphone of ipad geplaatst kan worden. Steeds maar weer mitsen en maren. Nou, met Airmore werkt het écht.
Zonder gedoe.
Gelukkig was dit topic pas 2 jaar oud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Yup, neem aan dat de TS na 2 jaar inmiddels een oplossing heeft gevonden, of heeft opgegeven. Dit topic gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.