Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Mac pro 6.1 64gb geheugen vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• costerleone
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 26-02 15:53

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
Goedendag allemaal!

Ik bezit een Apple mac pro 6.1 (de zwarte prullenbak)
Nu heb ik voornamelijk 16GB 4x4GB in mijn mac pro.

Nu heb ik nog 64gb liggen
16GB 2RX4 PC3 - 14900R - 13 - 12 -E2 -P3

Het zou hier alleen om server geheugen gaan.
Ik heb ze in mijn mac pro gedaan en het lijkt keurig te werken.
https://imgur.com/a/p367JlR
https://imgur.com/a/YBvE3YW

Is er nog een manier om het te kunnen testen?
Ik lees online dat mocht het niet werken, je computer vaak niet op start etc.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:02
Je Mac Pro is intern meer een server dan een desktop, hij heeft ook een Xeon processor.

Aangezien de MacPro gewoon registered Dimms aan kan, werkt het. Bij een normale pc, zoals met socket 115x, wordt geen registered geheugen ondersteund.

Wikipedia: Mac Pro
The type of RAM modules that Apple supplies with the late-2013 Mac Pro are either ECC unbuffered (UDIMM) on the up to 8 GB modules (shown on each module as PC3-14900E). The optional 16 GB modules are ECC registered (RDIMM) modules (shown on each module as PC3-14900R).

• costerleone

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
White Feather schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:59:
Je Mac Pro is intern meer een server dan een desktop, hij heeft ook een Xeon processor.

Aangezien de MacPro gewoon registered Dimms aan kan, werkt het. Bij een normale pc, zoals met socket 115x, wordt geen registered geheugen ondersteund.

Wikipedia: Mac Pro

[...]
Dit zijn mooie berichten!
Online vind je vaak wel geheugen sleuven die een stuk duurder zijn.
En de server geheugen banken een stuk goedkoper.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08:06

nelizmastr

Goed wies kapot

costerleone schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:07:
[...]

Dit zijn mooie berichten!
Online vind je vaak wel geheugen sleuven die een stuk duurder zijn.
En de server geheugen banken een stuk goedkoper.
Geheugen voor servers is vooral goedkoop omdat het gros van de servers met DDR2 al uit de running is en pakweg de helft van de DDR3 bakken ookal aan de vervangingsgrens zit. DDR4 zit immers al in servers sinds 2014. Die oude geheugens zijn dan ook met duizenden tegelijk de markt opgespoeld.

I reject your reality and substitute my own

• costerleone

costerleone

www.framevision.nl

Topicstarter
Aha alleen online als je zoekt op mac ram geheugen vind ik de prijzen nog behoorlijk prijzig
en lijkt het niet om server geheugen te gaan?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True