Toon posts:

Offline netflix casten zonder internet

Pagina: 1
Acties:

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-03 08:05
Beste allemaal,

Het is vrij eenvoudig om netflix films te downloaden op je telefoon of tablet (functionaliteit van netflix zelf). Daarna casten via een chromecast naar de tv is ook geen enkel probleem echter:

Een chromecast heeft internet nodig. Het wordt uiteindelijk wel via het lokale netwerk gestreamd maar zolang de chromecast niet naar buiten kan kijken werkt hiet niet.

Nu ga ik met de kerst op vakantie en je raadt het al. Geen internet, Geen internet dus een "dode" chromecast. Is er toch een manier om de offline films die op mij tablet (lLenovo Tab 4 10 Plus 4GB 64GB) zijn op de tv te kijken? De tablet heeft een usb-c uit maar dat is volgens mij geen garantie dat daar hdmi overheen gaat. Sterker nog, in de specs staat duidelijk dat dat niet kan dus een alibaba usb-c naar hdmi kabeltje kopen maakt ook niets uit.

Zijn er nog andere manieren.

[Voor 8% gewijzigd door shades op 09-10-2018 12:02]

https://k1600gt.nl

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heeft dat ding geen WiDi of Miracast of Screen Sharing of iets dergelijks? Of andersom; heeft jouw TV-fabrikant geen app voor Android zodat e.e.a. gedeeld kan worden onderling?

Mijn OP5 kan via WiFi direct data naar mijn LG sturen aangezien laatstgenoemde een screensharing optie heeft.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:29
shades schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:01:
Beste allemaal,

Het is vrij eenvoudig om netflix films te downloaden op je telefoon of tablet (functionaliteit van netflix zelf). Daarna casten via een chromecast naar de tv is ook geen enkel probleem echter:
Hier maak je een denkfout: je hebt dan wel het videootje op je tablet gedownload, maar de Chromecast gaat 'm gewoon nogmaals downloaden, simpelweg omdat ie niks kan met de encrypte video van jouw tablet.
Screencasting van tablet naar de Chromecast levert bij Netflix door DRM niks op.

Ik zou voor een laptop gaan, of genieten van de omgeving en je gezelschap, aangezien het vakantie is.

• shades
MAX3400 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:07:
Heeft dat ding geen WiDi of Miracast of Screen Sharing of iets dergelijks? Of andersom; heeft jouw TV-fabrikant geen app voor Android zodat e.e.a. gedeeld kan worden onderling?

Mijn OP5 kan via WiFi direct data naar mijn LG sturen aangezien laatstgenoemde een screensharing optie heeft.
Op vakantie in een vakantie huisje - "mijn tv-fabrikant" - dat gaat 'em niet worden ;-)
bas-r schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:14:
[...]

Hier maak je een denkfout: je hebt dan wel het videootje op je tablet gedownload, maar de Chromecast gaat 'm gewoon nogmaals downloaden, simpelweg omdat ie niks kan met de encrypte video van jouw tablet.
Screencasting van tablet naar de Chromecast levert bij Netflix door DRM niks op.
Dat wist is niet...

[Voor 30% gewijzigd door shades op 09-10-2018 12:56]

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ga je op hotel op vakantie? Hou in gedachte dat publieke hotspots sowieso niet bruikbaar zijn omdat iedere gebruiker geisoleerd is en je telefoon nooit de chromecast gaat kunnen zien.

Heb dit ooit nog kunnen fixen door een laptop als access point te laten fungeren, maar sindsdien hebben we de tv genegeerd en gewoon op de laptop zelf gekeken in bed. Veel minder moeite.

[Voor 34% gewijzigd door boe2 op 09-10-2018 13:55]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• shades
Ja - skievakantie -
Kans is alleen heel groot dat de wifi van het hotel bij lange na niet toereikend genoeg is voor netflix dus vandaar dat ik wil "pre-loaden" op de tablet maar die heeft geen hdmi uit, wel usb-c maar schijnt voor veel fabrikanten te lastig te zijn - helaas

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-03 16:27
Moet het per se die tablet zijn? Of kan je dezelfde series niet ook op een android/apple telefoon downloaden en die dan wel via HDMI aansluiten met een Alibaba kabeltje?

We gaan er voor het gemak dan wel even uit dat:

- de TV daar een hdmi aansluiting heeft
- de HDMI kabel daadwerkelijk is aan te sluiten. Dus niet dat de TV ingebouwd is in een meubel, zoals ik in Azië zag.

• shades
In Franse skiegebieden staat de tv over het algemeen op een dressoirtje en hebben altijd hdmi in. Vorig jaar hadden we zelfs een beamer :*D - kans dat die dit jaar ook wel weer mee gaat maar dan niet steeds. Hoe komt het er op.

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-03 16:27
shades schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:09:
In Franse skiegebieden staat de tv over het algemeen op een dressoirtje en hebben altijd hdmi in. Vorig jaar hadden we zelfs een beamer :*D - kans dat die dit jaar ook wel weer mee gaat maar dan niet steeds. Hoe komt het er op.
Heb je mijn hele reactie gelezen? ;)

• shades
iamzero456 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:11:
[...]

Heb je mijn hele reactie gelezen? ;)
Ja - onze telefoon hebben ook geen usb-c > hdmi of een dedicated hdmi uit.
alibaba kabeltje snel gekocht maar volgens mij moet de telefoon/tablet dat wel ondersteunen en dat doen ze geen van allen en om nou een nieuwe telefoon/tablet te kopen daarvoor -

[Voor 27% gewijzigd door shades op 09-10-2018 15:32]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee