Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Excel] Pagina schaalt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Thompson
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-06 12:50
Excel 2013 op Windows 10.

Wat ik ook probeer met pagina-eindes, fit-to-scale, aanpassen aan 1 bij 1 pagina etc.
Ik blijf maar het probleem houden dat Excel aan de rechterkant van de pagina onnodig veel witruimte laat, daardoor de cellen horizontaal ook teveel samendrukt en bepaalde tekst in de sheet ook niet meer goed past/geprint wordt;

Ik wil die ruimte aan de rechterkant gewoon net zoals aan de linkerkant.
Wat zie ik over het hoofd?

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 19:13

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Twee opties die ik nog kan bedenken:

1. Hoe is je printbereik in gesteld? Als de gele kolommen mee in het bereik zitten worden deze gewoon meegeschaald en blijf je dus een wit stuk houden.

Ook kan het zo zijn dat de verhoudingen van het te printen stuk afwijken van de A4 verhoudingen waardoor, in dit geval, het verticaal precies past en je aan de zijkant ruimte over hebt. Dit is een aanname omdat ik de onderkant niet kan zien.

2. Bij pagina-instellingen kan je ook nog iet doen. Je kan je print centeren, of de linker marge verhogen.

[Voor 0% gewijzigd door m-vw op 09-10-2018 16:24. Reden: typo's]

Garmin FR245M + HRM-RUN

• Thompson
m-vw schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:05:
Twee opties die ik nog kan bedenken:

1. Hoe is je printbereik in gesteld? Als de gele kolommen mee in het bereik zitten worden deze gewoon meegeschaald en blijf je dus een wit stuk houden.

Ook kan het zo zijn dat de verhoudingen van het te printen stuk afwijken van de A4 verhoudingen waardoor, in dit geval, het verticaal precies past en je aan de zijkant ruimte over hebt. Dit is een aanname omdat ik de onderkant niet kan zien.

2. Bij pagina-instellingen kan je ook nog iet doen. Je kan je print centeren, of de linker marge verhogen.
1. Printbereik eindigt een klein stukje rechts van die dikke zwarte lijn, wanneer ik deze op de zwarte lijn zet wordt de zwarte lijn niet meer geprint en blijft er nog steeds net zoveel witruimte aan de rechterkant.

2. Marges staan allemaal op 0 (om pagina zoveel mogelijk te benutten).

Aan de onderkant van de pagina is nog zat ruimte.

• m-vw

m-vw

En als je er voor kiest om de print te centreren? Dat zijn de vinkjes op dezelfde tab als waar je de marges instelt.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• Thompson
m-vw schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:18:
En als je er voor kiest om de print te centreren? Dat zijn de vinkjes op dezelfde tab als waar je de marges instelt.
Die had ik nog niet geprobeerd, wanneer ik horizontaal centreren aanzet;
Dit resulteert in een grotere ruimte dan voorheen aan de linkerkant en een kleinere ruimte dan voorheen aan de rechterkant. Het lijkt dus of hij de ingestelde marges van "0" negeert of hij ziet ergens data die er niet is?

• m-vw

m-vw

Zonder toegang tot je bestand krijg ik het idee dat het stuk dat jij wilt printen gewoon kleiner is dan de paginabreedte.
Als je print breder is haalt het centreren namelijk niets uit.

Als je print smaller is kan je de marges wel op 0 zetten en fit on one page kiezen, maar Excel zal je print niet vergroten. De 0 links zorgt er enkel maar voor dat je tekst opschuift.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• Thompson
m-vw schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:16:
Zonder toegang tot je bestand krijg ik het idee dat het stuk dat jij wilt printen gewoon kleiner is dan de paginabreedte.
Als je print breder is haalt het centreren namelijk niets uit.

Als je print smaller is kan je de marges wel op 0 zetten en fit on one page kiezen, maar Excel zal je print niet vergroten. De 0 links zorgt er enkel maar voor dat je tekst opschuift.
De file is sowieso groter dan 1 pagina, als ik kies voor "niet aanpassen" worden het namelijk 63 pagina's. Hierbij de geisoleerde sheet, ook in deze gebeurt bij mij dus exact hetzelfde wanneer het naar een aparte werkmap is gekopieerd (dat had ik ook nog niet geprobeerd);

https://www.dropbox.com/s...o5ivg/voorbeeld.xlsx?dl=0

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Let op dat eigen naam en bedrijfsnaam nog in de metadata van de xlsx staan. Misschien wil je dat weglaten.

Het print hier trouwens prima. Althans bij printen naar een bestand, ik heb het niet fysiek geprobeerd. Als alleen fysiek fout gaat: stel de marges niet op 0 maar op de daadwerkelijke marges van de fysieke printer die misschien niet tot aan de rand kan printen.

Of print naar pdf en print die pdf.

edit: ik gebruik OFF2016, geen 2013.

[Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 10-10-2018 11:14. Reden: oeps]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• m-vw

m-vw

Zojuist geprint en het ziet er goed uit. Links en rechts 5mm over.
Ik gebruik Office 365 ProPlus.

Nog een wilde gok, staat het juiste papier ingesteld?

Snap overigens niet waarom de opzet van de layout is zoals hij is.
Beeldzoom op 25% is net iets meer dan de breedte van het blad. Letters van 48 hoog, onnodig gecombineerde cellen etc. Maar goed daar gaat het niet om.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• Thompson
m-vw schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:55:
Zojuist geprint en het ziet er goed uit. Links en rechts 5mm over.
Ik gebruik Office 365 ProPlus.

Nog een wilde gok, staat het juiste papier ingesteld?

Snap overigens niet waarom de opzet van de layout is zoals hij is.
Beeldzoom op 25% is net iets meer dan de breedte van het blad. Letters van 48 hoog, onnodig gecombineerde cellen etc. Maar goed daar gaat het niet om.
Juiste papier staat ingesteld, ook op de printer (Canon 2225i) kan ik geen instellingen vinden die anders/beter zouden kunnen.

Sheet is door de jaren heen nogal wat aangepast/uitgegroeid (ook door anderen) en daardoor inderdaad wat vreemd opgebouwd, maar ach het werkt, alleen het printen nu dus niet fatsoenlijk...

Lijkt er sterk op dat het aan de combinatie Windows 10 / Office 2013 ligt. Iemand die dezelfde combinatie draait die dit kan bevestigen/ontkrachten?
Ik ga hier eens proberen een bak te vinden die iets anders draait of die het wel goed print.

• m-vw

m-vw

Net geopend met Excel 2010....PDF Preview en PDF kloppen niet.
Kolom Z staat op het blad, terwijl het afdrukbereik loopt tot Y.

Kies ik mijn HP printer dan klopt het wel.

Dit is echt een breinbreker....

Garmin FR245M + HRM-RUN

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True