Toon posts:

Desktop build

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• papzak2
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-04 13:56
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hardcore gamen!

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 1800 (excl scherm) maar als het meer word is het niet anders

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Neen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1080 ti

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen AMD, hoor er slechte verhalen over en wil daarom graag voor Intel gaan

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo esthetisch mogelijk

Ga je overklokken?
Ben dit wel van plan

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop op veel tips en eventueel bijstellingen van mijn onrealistische verwachtingen

Ik heb laatst al een ander topic gemaakt maar dit is niet meer aan de orde.

Ik wil graag een desktop bouwen, weet nog niet precies wanneer maar uiterlijk midden januari 2019.
Ik wil erop kunnen gamen op een 1440p 144hz scherm _/-\o_

Over bepaalde componenten ben ik nog niet helemaal uit, zo weet ik nog niet welke kleur case ik precies wil van de 3 beschikbare. Ook weet ik niet of ik enkel SSD wil of toch met een ouderwetste HDD erbij.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-9600K€ 379,-€ 379,-
1Asus ROG Strix Z370-F GAMING€ 198,89€ 198,89
1Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING€ 978,-€ 978,-
1Phanteks Enthoo Evolv X Glass Grijs€ 191,49€ 191,49
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 148,39€ 148,39
1Corsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm€ 68,95€ 68,95
1G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR€ 172,50€ 172,50
1be quiet! Straight Power 11 750W€ 120,50€ 120,50
1Samsung 970 Evo 500GB€ 135,-€ 135,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.392,72

[Voor 42% gewijzigd door papzak2 op 10-10-2018 21:54. Reden: Wilde iets heel anders, vandaar de totale verandering]

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@papzak2 een luchtkoeler voldoet prima, omdat je niet gaat overklokken. dus kun je ook je RAM terugbrengen naar 2666MT/s

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:01
Zou je nog even de vragen kunnen beantwoorden? Ik bedoel de standaard vragen die je kreeg toen je dit topic opende.

Eventueel nog hier te vinden DAA beleid
Dan kunnen wij een beter advies geven.

Als eerste zou ik je build ombouwen naar Ryzen. Je betaald nu gewoon €500,- voor die CPU!

En ja, 1080ti van V&A is zeker iets om in de gaten te houden.

• papzak2
Ik zou eventueel wel willen overklokken aangezien ik er toch een liquid cooler in wil.
De ram wilde ik inderdaad al 2666mhz alleen was deze niet te vinden bij de producten. Deze hebben ze wel te koop bij azerty.

• papzak2
Ik wil gewoon een zo goed mogelijk betaalbaar systeem voor 1440p maar wat er op gebied van looks ook mag zijn. Wit vind ik zelf erg clean en daarom ook mooi alleen is het qua componenten zoveel meer beperkt dan de donkerdere kleuren.

Als iemand dus advies heeft over een totaal andere build zou ik daar ook zeker voor open staan.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

papzak2 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:43:
Ik zou eventueel wel willen overklokken aangezien ik er toch een liquid cooler in wil.
De ram wilde ik inderdaad al 2666mhz alleen was deze niet te vinden bij de producten. Deze hebben ze wel te koop bij azerty.
Dan zou ik een goed Z370/390 moederbord kiezen ipv B360(laatste kun je niet voor OC gebruiken)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Randleman
Zoiets dan?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 318,89€ 318,89
1Asus PRIME X470-PRO€ 169,-€ 169,-
1Corsair Carbide 275R Wit€ 62,90€ 62,90
1Corsair Hydro H115i PRO RGB 280mm Liquid CPU Cooler€ 112,95€ 112,95
1Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3200C16W€ 148,-€ 148,-
1be quiet! Straight Power 11 750W€ 120,50€ 120,50
1Crucial MX500 2,5" 1TB€ 169,95€ 169,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.102,19

Kun je zelf nog wat RGB prul toevoegen en van V&A een leuke 1080ti scoren :)
Ik weet niet hoe ver je wil gaan met overclocken maar anders is een 650w ook voldoende.

-bijna 200 euro goedkopere CPU die ook goed z'n mannetje staat.
-prima moederbord voor een overclock
-betere en stillere voeding met losse PEG kabels en een multi-rail platform
-betere en stillere koeler. Die jij hebt gekozen is niet al te best.

[Voor 4% gewijzigd door Randleman op 09-10-2018 11:56]

• papzak2
@Randleman heel er bedankt dat je de moeite hebt genomen voor een nieuwe buildlijst, CPU scheelt inderdaad een hele hoop qua geld, ben alleen wel benieuwd naar het verschil in performance, ik zal daarvoor nog even wat benchmarks op internet zoeken

In ieder geval alvast bedankt voor de tips!

• Randleman
papzak2 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:40:
@Randleman heel er bedankt dat je de moeite hebt genomen voor een nieuwe buildlijst, CPU scheelt inderdaad een hele hoop qua geld, ben alleen wel benieuwd naar het verschil in performance, ik zal daarvoor nog even wat benchmarks op internet zoeken

In ieder geval alvast bedankt voor de tips!
Bekijk de benchmarks maar. Voor zowat 200 euro minder heb je op 1440p nagenoeg dezelfde performance.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@papzak2 Ryzen is een goed optie. als je niet overklokt is eenB450 moederbord prima. ga je wel overklokken voldoet de 2700 al (dit bij Ryzen)

• papzak2
Misschien dat ik toch de Ryzen omswitch voor de nieuwe i5 (pricewatch: Intel Core i5-9600K)

En dan natuurlijk een ander moederbord erbij.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

papzak2 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:21:
Misschien dat ik toch de Ryzen omswitch voor de nieuwe i5 (pricewatch: Intel Core i5-9600K)

En dan natuurlijk een ander moederbord erbij.
€380,- euro voor een CPU die amper beter is dan Ryzen 7 2700X van €320,- ?
Waar de Ryzen op meer dan 4 cores beter scoort.

• papzak2
Topic intro is veranderd, vandaar dat de berichten hiervoor niet meer lijken te klopen. Mijn excuus daarvoor

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:24
i5 voor de prijs van een i7, dat zou ik dus nooit doen.
Een 1080ti voor bijna 1000 euro lijkt me ook geen goed plan, je hebt ze veel goedkoper en voor datzelfde geld heb je ook een goede, nieuwere 2080.
Voeding is flink overkill, kun je zo 30-40 euro op besparen.

Er kan veel veranderen in 3 maanden tijd.
Het is goed alvast te dromen en reviews te bekijken, maar maak nog geen beslissingen tot je daadwerkelijk tot kopen overgaat.

• papzak2
De 1080ti die er nu instaat is het model die ik het liefst zou willen hebben, ik ben wel op zoek naar een tweedehands versie hiervan om geld te besparen.
Hoe bedoel je i5 voor de prijs van i7?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@papzak2 Wat voor een slechte verhalen heb je gehoord over AMD ?

hier de link van je 2e topic Hulp Desktop build, tips ook welkom!

Dat hele verhaal had je beter hier kunnen posten, voor meer duidelijkheid.
Als je eind januari wil kopen, kun je nu wel een build maken, maar er kan nog zoveel veranderen aan prijzen beschikbaarheid etc.

• papzak2
Slechte verhalen over AMD van collega's, ook ooit vroeger een gaming laptop gehad met AMD processor die niet helemaal lekker liep en bij de kleinste dingen al opsteeg.

Dat is waar, maar ik mis het gamen gewoon heel erg. Heb nu ongeveer 2-3 maanden geen laptop meer dus ben nu gelimiteerd aan de switch en PS4 (ps4 al maanden niet aangeraakt en de switch vooral met vrienden). Dus ik wil toch eigenlijk de pc voor januari.
Ben nu dus van plan alles eind deze maand te kopen aangezien dan ook de nieuwe intel chips verkrijgbaar zijn

[Voor 19% gewijzigd door papzak2 op 11-10-2018 11:13]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vanaf Ryzen is AMD prima, Dus dat zijn oude verhalen. Techniek verandert alleen blijven mensen vaak bij oude verhalen. Maar goed, het is je eigen keuze om veel geld uit te geven aan dure gear terwijl er een goed en goedkoper alternatief is.

• papzak2
Maar de prijs verschilt niet meer zoveel met de i5-9600k, dus dan heb ik persoonlijk toch liever de oude vertrouwde Intel

• reb3lzrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-05 20:31
papzak2 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:09:
Maar de prijs verschilt niet meer zoveel met de i5-9600k, dus dan heb ik persoonlijk toch liever de oude vertrouwde Intel
Dit is natuurlijk een drogreden, maar het is jouw geld en dus jouw keuze!

• papzak2
Hoezo is het precies een drogrede? Het verschilt op dit moment 60 euro en daarbij is de de single core score van de i5-9600k een stuk hoger?

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:11
Meestal is intel sneller in games.
Snellere singel core.

Persoonlijk zou ik liever ook voor een intel systeem gaan ...
Maar dat iedereen zijn eigen keuze.

En het moederbord kan je eventueel switchen voor de Asrock z370 extreme 4.
Scheelt ook weer 40 euro, en dan heb je ook een heel goed moederbord.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aggressor schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:04:
Meestal is intel sneller in games.
Snellere singel core.

Persoonlijk zou ik liever ook voor een intel systeem gaan ...
Maar dat iedereen zijn eigen keuze.

En het moederbord kan je eventueel switchen voor de Asrock z370 extreme 4.
Scheelt ook weer 40 euro, en dan heb je ook een heel goed moederbord.
TS wil graag de gekozen onderdelen. 1 geluk heeft ie, dat dan de prijzen misschien zijn gezakt tov en de kast en GPU leverbaar. voor €1000,- koop je ook een RTX2080, en in januari misschien nog goedkoper.

• papzak2
@Hackus de gpu die ik in de lijst gekozen heb is niet degene die het ook daadwerkelijk gaat worden.
Bij Azerty is een asus strix 1080 ti te koop voor 780, dat gaat hem waarschijnlijk worden.

• mitsumark
papzak2 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:09:
Hoe bedoel je het scheelt niet veel?
https://tweakers.net/pric...;1166767;1166763;1166761/

Een 2600 is singlecore 20% langzamer en multicore 20% sneller en kost de helft!

Een 2700X kost minder dan een 9600k, heeft daarbij 2 cores en maarliefst 10 threads meer.
Singlecore 10% langzamer maar multicore 60% sneller.

Als geld niet zo'n issue is zou ik gelijk voor een 8086k gaan, kost 'maar' 100 euro meer.

• papzak2
Ik snap het niet dat mensen zo geobsedeerd lijken door multicore performance, is dat uberhaupt aan de orde als het enige wat je op je pc doet gamen is?

• mitsumark
Ligt aan de games en hoe lang je ermee gaat doen.
Bv voor BF1 is een i5 6600k niet meer geschikt, terwijl een oudere i7 4790k dat nog wel is, simpelweg door de betere multicore.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-06 12:36

pino85

Im just a Bird in the Sky

In verschillende games worden 4 core cpu’s al tot 100% belast en dan is het fijn om een 6/8 core cpu te hebben als je er jaren mee wilt gaan doen.

Liefhebber van Tweakers

• papzak2
@pino85 daar ben ik het mee eens, maar de huidige intel processoren hebben dan ook 6 cores

• n3othebest
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:42
papzak2 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:18:
@pino85 daar ben ik het mee eens, maar de huidige intel processoren hebben dan ook 6 cores
De vraag is dus, wanneer heb je 8 cores nodig. Aangezien 6 nu al nodig is is de kans reeel dat je over een paar jaar 8 wil hebben.

Vergeet ook niet dat beide CPU's prima voldoen voor 1440p en makkelijk boven de 60fps blijven. Op 4K ga je overigens toch GPU bottlenecked zijn.

Kijk naar de benchmarks als die dadelijk uitkomen (die nu vrijgegeven zijn zijn opzettelijk verpest om AMD slecht te laten lijken).

• mitsumark
Op basis van het verleden zou ik zeggen dat je multicore performance elke 5 jaar wel met 50% omhoog moet.
Singlecore moet ook omhoog, maar misschien maar 25%?

Zo ging het ruim 10 jaar geleden ook met E8400 vs Q6600, vervolgens i5 vs i7 quadcores (hoeveel topics lopen er nu), en nu / in de nabije toekomst i5 vs Ryzen 7 / i7?
Op een gegeven moment worden de processors met weinig cores/threads te langzaam, terwijl de betere multithread processors nog meekunnen ondanks lagere singlecore performance.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee