Ik zit heel erg te twijfelen over mn nieuwe telefoon. Ik heb nu een OnePlus 3 en erger me enorm aan de camera. Vaak zijn foto's bewogen omdat er niet op tijd scherp gesteld kan worden. Ik vind Oxygen OS heel erg fijn, de kale android ervaring met toch een aantal handigheden vind ik echt top. Ook de prijs van Oneplus is goed (dat prijsvoordeel wordt minder).
Wat ik in elk geval belangrijk vind:
OnePlus 6t
+/-Camera opzich okay, maar de tweede lens is eigenlijk alleen bruikbaar voor portrait modus (er vanuitgaande dat de camera hetzelfde is als de oneplus 6)
+ veel en snelle updates van het systeem
+ handig OS
+ Prijs zal waarschijnlijk okay zijn
+ Dash Charge is enorm snel
+ kleine notch
- onzekerheid over camera...
- waarschijnlijk niet waterdicht
- geen draaddloos laden (weegt niet heel zwaar ivm dash charge en accu waarschijnlijk groot met 3700mA)
Xiaomi mi 8 Pro
+ vingerafdrukscanner in scherm (vind ik gaaf)
+/- volgens mij geavanceerde face unlock dmv IR etc
- relatief kleine accu van 3000mA (komt geloof ik door de fingerprintreader achter het scherm)
- niet wachterdicht
- geen draadloos laden
- erg grote notch, niet erg mooi, maar belangrijker, weinig plaats voor meldingen
- importeren, lang onderweg
- nog geen global versie beschikbaar, zal wel komen denk ik?
- als ik NL taal wil moet ik volgens mij veel gaan tweaken, dat wil ik best een keertje doen, maar geen zin in om niet automatisch de OTA updates te krijgen.
Samsung S9
+ heel mooi scherm
+ mooi klein formaatje, lijkt me wel fijn
+ goede camera
+ waterdicht
+ draadloos laden
- 'maar 1' camera
- 'oud'
- Samsung is niet erg snel met updates...
Samsung S9+
+ heel mooi scherm
+ goede camera
+ waterdicht
+ draadloos laden
- 'oud'
- waarschijnlijk boven budget bij 128 gb?
Ik kom er eigenlijk niet uit en wil dan steeds weer op een nieuwe wachten die 'bijna' uitkomt. maar ik ben het wachten nu ook alweer zat. Ik merkte dat ik al een beetje teleurgesteld was toen ik zag dat de 6T toch 'pas' op de 30ste uitkomt ipv de 17ste.... Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen de knoop door te hakken door of een nieuwe optie aan te dragen of aan te geven waarom iets heel erg goed of juist niet goed is...
Wat ik in elk geval belangrijk vind:
- Android
- Dual Sim
- betrouwbaar' merk in de zin van updates
- minimaal 128GB
- Oled
- Snelle ontgrendeling (liefst vingerafdruk scanner aan de voorkant)
- Budget is tussen de 500 en 600 euro
OnePlus 6t
+/-Camera opzich okay, maar de tweede lens is eigenlijk alleen bruikbaar voor portrait modus (er vanuitgaande dat de camera hetzelfde is als de oneplus 6)
+ veel en snelle updates van het systeem
+ handig OS
+ Prijs zal waarschijnlijk okay zijn
+ Dash Charge is enorm snel
+ kleine notch
- onzekerheid over camera...
- waarschijnlijk niet waterdicht
- geen draaddloos laden (weegt niet heel zwaar ivm dash charge en accu waarschijnlijk groot met 3700mA)
Xiaomi mi 8 Pro
+ vingerafdrukscanner in scherm (vind ik gaaf)
+/- volgens mij geavanceerde face unlock dmv IR etc
- relatief kleine accu van 3000mA (komt geloof ik door de fingerprintreader achter het scherm)
- niet wachterdicht
- geen draadloos laden
- erg grote notch, niet erg mooi, maar belangrijker, weinig plaats voor meldingen
- importeren, lang onderweg
- nog geen global versie beschikbaar, zal wel komen denk ik?
- als ik NL taal wil moet ik volgens mij veel gaan tweaken, dat wil ik best een keertje doen, maar geen zin in om niet automatisch de OTA updates te krijgen.
Samsung S9
+ heel mooi scherm
+ mooi klein formaatje, lijkt me wel fijn
+ goede camera
+ waterdicht
+ draadloos laden
- 'maar 1' camera
- 'oud'
Samsung S9+
+ heel mooi scherm
+ goede camera
+ waterdicht
+ draadloos laden
- 'oud'
- waarschijnlijk boven budget bij 128 gb?
Ik kom er eigenlijk niet uit en wil dan steeds weer op een nieuwe wachten die 'bijna' uitkomt. maar ik ben het wachten nu ook alweer zat. Ik merkte dat ik al een beetje teleurgesteld was toen ik zag dat de 6T toch 'pas' op de 30ste uitkomt ipv de 17ste.... Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen de knoop door te hakken door of een nieuwe optie aan te dragen of aan te geven waarom iets heel erg goed of juist niet goed is...
[Voor 5% gewijzigd door Burnd op 09-10-2018 11:21]