Vraag

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 08:45
Ik zit heel erg te twijfelen over mn nieuwe telefoon. Ik heb nu een OnePlus 3 en erger me enorm aan de camera. Vaak zijn foto's bewogen omdat er niet op tijd scherp gesteld kan worden. Ik vind Oxygen OS heel erg fijn, de kale android ervaring met toch een aantal handigheden vind ik echt top. Ook de prijs van Oneplus is goed (dat prijsvoordeel wordt minder).

Wat ik in elk geval belangrijk vind:
  • Android
  • Dual Sim
  • betrouwbaar' merk in de zin van updates
  • minimaal 128GB
  • Oled
  • Snelle ontgrendeling (liefst vingerafdruk scanner aan de voorkant)
  • Budget is tussen de 500 en 600 euro
De opties die ik nu overweeg kom ik niet helemaal uit:

OnePlus 6t
+/-Camera opzich okay, maar de tweede lens is eigenlijk alleen bruikbaar voor portrait modus (er vanuitgaande dat de camera hetzelfde is als de oneplus 6)
+ veel en snelle updates van het systeem
+ handig OS
+ Prijs zal waarschijnlijk okay zijn
+ Dash Charge is enorm snel
+ kleine notch
- onzekerheid over camera...
- waarschijnlijk niet waterdicht
- geen draaddloos laden (weegt niet heel zwaar ivm dash charge en accu waarschijnlijk groot met 3700mA)

Xiaomi mi 8 Pro
+ vingerafdrukscanner in scherm (vind ik gaaf)
+/- volgens mij geavanceerde face unlock dmv IR etc
- relatief kleine accu van 3000mA (komt geloof ik door de fingerprintreader achter het scherm)
- niet wachterdicht
- geen draadloos laden
- erg grote notch, niet erg mooi, maar belangrijker, weinig plaats voor meldingen
- importeren, lang onderweg
- nog geen global versie beschikbaar, zal wel komen denk ik?
- als ik NL taal wil moet ik volgens mij veel gaan tweaken, dat wil ik best een keertje doen, maar geen zin in om niet automatisch de OTA updates te krijgen.

Samsung S9
+ heel mooi scherm
+ mooi klein formaatje, lijkt me wel fijn
+ goede camera
+ waterdicht
+ draadloos laden
- 'maar 1' camera
- 'oud'
- Samsung is niet erg snel met updates...

Samsung S9+
+ heel mooi scherm
+ goede camera
+ waterdicht
+ draadloos laden
- 'oud'
- waarschijnlijk boven budget bij 128 gb?

Ik kom er eigenlijk niet uit en wil dan steeds weer op een nieuwe wachten die 'bijna' uitkomt. maar ik ben het wachten nu ook alweer zat. Ik merkte dat ik al een beetje teleurgesteld was toen ik zag dat de 6T toch 'pas' op de 30ste uitkomt ipv de 17ste.... Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen de knoop door te hakken door of een nieuwe optie aan te dragen of aan te geven waarom iets heel erg goed of juist niet goed is...

[Voor 5% gewijzigd door Burnd op 09-10-2018 11:21]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:19
Even een misverstand rechtzetten, Samsung is wel snel met updates, op mijn Note 8 krijg ik elke maand de beveiliging updates geleverd. Het enige waar ze langzamer mee zijn is versie upgrades.

Voor de 6T zul je geduld moeten hebben, maar ik verwacht dezelfde camera als de 6, dus daarop kun je je inlezen.

• Burnd
Ik doel ook vooral op upgrades, daarover ben ik bij OnePlus erg tevreden over.

Dat de 6T dezelfde camera als de 6 heeft ga ik inderdaad ook vanuit. En daar is ook mijn onzekerheid over. Ik lees aan de ene kant goede verhalen over die camera, aan de andere kant las ik ook wat aandachtspunten. Want volgens Dxomark heeft de OP 6 wel moeite met bewegende beelden, maar aan de andere kant toch ook wel weer een hele snelle auto focus. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik heb nu een OP3 en heb echt heeeel vaak bewogen foto's. En daar wil ik echt vanaf, ik heb een jong dochtertje, en mis nu vaak de momenten om vast te leggen omdat of hij niet snel genoeg focus, of het is gewoon totaal bewogen...

• Mr Brightside
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-07-2019
1 simpele vraag, waarom niet de Pocophone meegenomen in je besluit?

• Burnd
heeft geen nfc, en veel te brede schermranden en ik wil eigenlijk geen vingerafdrukscanner op de achterkant. Gezien de goede camera van de S9 wil ik dat nog overwegen...

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:23
Hoezo moet een s9 met maar 1 camera een minpunt zijn? Samsung S9 maakt by far betere foto's dan het hele rijtje bij elkaar.

Meer is niet persé beter. Dat is met alles zo :)

Uit het rijtje zou ik een S9 kiezen. Al is de hoeveelheid bloatware echt om te janken.
Oneplus 6T zou mijn 2e keuze zijn geweest. Minder bloatware, maar (vermoedelijk) wel met slechtere camera.

Succes! ;)

• Burnd
Die twee camera's...ik weet dus inderdaad ook niet of ik me daar blind op sta. Ik twijfel idd ook het meeste tussen de OP6t en S9 (niet de plus) alleen kan ik bij samsung alleen maar kiezen tussen 64gb of 256, 128 gb bestaat dan weer niet blijkbaar...

pfff echt lastig :)

[Voor 16% gewijzigd door Burnd op 09-10-2018 16:16]

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-03 16:04
Pluspunt Xiaomi mi 8 Pro
Kan ook bij 6t. En de camera van 6t is even afwachten inderdaad.

• Burnd
Ja daarom inderdaad ook de Mi8 PRO, die heeft die vingerafdrukscanner in het scherm, alleen daardoor een 3000mA accu ipv 3400mA...

• Burnd
Nog als aanvulling: wat denken jullie van de Xiaomi Mix 3 die volgende week uit komt?

En: zijn er nog alternatieven voor de samsung S9, en dan vooral het kleinere formaat en wel high end specs....Die zijn er helaas bijna niet volgens mij, zo jammer dat alle high end specs in van 6inch + telefoons worden gestopt...

• Burnd
Hmmm, nu de 6T uit is ben ik nog steeds niet overtuigd vanwege de 'just okay' camera...

Onderstaande drie staan allen op een gedeelde eerste plaats, met allen hun voors en tegens. Ik merk dat ik de camera toch ook erg belangrijk vind (omdat die nu zo slecht is)....

Is er nog een optie die ik over het hoofd zie of een ander nieuw toestel die uit gaat komen op korte termijn?

OnePlus 6t
+/-- Camera opzich okay, maar de tweede lens is eigenlijk alleen bruikbaar voor portrait modus (er vanuitgaande dat de camera hetzelfde is als de oneplus 6)
+ kleine notch
- geen draaddloos laden (weegt niet heel zwaar ivm dash charge en accu waarschijnlijk groot met 3700mA)

Xiaomi mi 8 Pro
+/- volgens mij geavanceerde face unlock dmv IR etc
- relatief kleine accu van 3000mA (komt geloof ik door de fingerprintreader achter het scherm)
- erg grote notch, niet erg mooi, maar belangrijker, weinig plaats voor meldingen
- importeren, lang onderweg, globel version nog niet uit

Samsung S9
+ heel mooi scherm
+ mooi klein formaatje, lijkt me wel fijn
+ goede camera
+ waterdicht
+ draadloos laden
- 'maar 1' camera
- 'oud'
-64gb valt binnen budget, maar is er is geen 128gb, wordt gelijk 256gb en die is erg duur (ik heb beide sim trays nodig, dus sd kaartje erin gaat niet)

• lennartg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-03-2020
@Burnd ,

Voor mij is een 'snelle' telefoon het meest belangrijk en ik heb een hekel aan de Samsung skin op mijn Galaxy Tab s2 8.0. Als je de s9 gaat rooten kan je dit wellicht verbeteren. Onderstaand komt uit de review van de Oneplus 6T van AndroidPlanet, misschien dat je hier iets aan hebt:

"Zo haal je de Samsung Galaxy S9 tegenwoordig voor minder dan 600 euro in huis en dat toestel heeft een mooier scherm, wél een koptelefoonaansluiting en een betere camera dan de OnePlus 6T. De 6T is daarentegen wel merkbaar sneller dan de S9, krijgt vlotter updates en heeft een betere accuduur.

Een andere optie is de Huawei P20, een toestel met vergelijkbare prestaties en een camera die iets veelzijdiger is dan die van de OnePlus 6T. Tot slot kun je gaan voor de Xiaomi Pocophone F1: maar liefst 200 euro goedkoper, voorzien van dezelfde Snapdragon 845-chip en een nog grotere 4000 mAh-accu. De software van de Pocophone F1 is wel een stuk minder vlot en fijn in gebruik." (https://www.androidplanet.nl/reviews/oneplus-6t-review/)

• Burnd
Hi Lennartg, Bedankt voor je reactie! Pocophone valt af, ik wil wel NFC, want dat gebruik ik redelijk vaak. Ik 'blijf' ook graag bij OnePlus vanwege de snelle updates en upgrades en de kale skin (snel) met wel handige exta's die ik gebruik.

Huawei en Samsung hebben beide een zware skin met dingen die ik onhandig vind. Bovendien is het update en upgrade beleid niet zo goed als ik dat van OnePlus vindt...dat houdt me tegen om voor die twee te gaan...

Maar.... waarschijnlijk is mijn camera van mn OP3 gewoon defect waarom hij slecht focust, ik lees dat dat een bekend probleem is. Daarom denk ik dat ik nu gewoon de OP6T ga bestellen bij belsimpel. Mocht de camera mij toch niet bevallen, ruil ik hem binnen 2 weken en ga ik (denk ik...??) alsnog voor de xiaomi mi 8...

[Voor 6% gewijzigd door Burnd op 02-11-2018 09:33]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:25
swhnld schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:07:
Even een misverstand rechtzetten, Samsung is wel snel met updates, op mijn Note 8 krijg ik elke maand de beveiliging updates geleverd. Het enige waar ze langzamer mee zijn is versie upgrades.
Even een misverstand rechtzetten... ;) Het is bij Samsung erg toestel afhankelijk... het eerste jaar gaat het meestal wel goed, maar daarna wordt het vaak al snel minder. Nu heeft Samsung tegenwoordig wel wat meer aandacht voor de top toestellen en daar hebben ze vergeleken met een paar jaar geleden wel verbetering getoond, maar optimaal is het nog zeker niet. Zeker als het gaat om toestellen die geen Note of S in de naamgeving hebben, dan kan je het ook nu nog na circa een jaar tot anderhalf wel vergeten met de regelmatige security updates.

• Lo2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-02 01:51
Normaal heb ik weinig moeite met het kiezen van een nieuwe telefoon, er is altijd wel een (onbekend) model dat aan bijna al mijn eisen voldoet. Ik kom van een ZTE Axon 7, die ik destijds koos vanwege zijn specs, sublieme scherm, goede speakers, audio DAC en lage prijs. Oneplus heeft mij altijd kunnen bekoren dus ik had het vermoeden dat een Oneplus mijn volgende telefoon zou worden.

Met de enigszins teleurstellende features van de Oneplus 6T ben ik niet zeker meer van mijn zaak en overweeg ik alternatieven zoals de Pocophone en een S9+ of Note.

Oneplus 6T:
+ mooi design met kleine notch en bezels
+ snelste software
+ aptX HD
- geen headphone jack
- HD scherm ipv 4K
- geen draadloos laden
- niet overtuigd van vingerafdrukscanner in scherm (kan telefoon niet direct activeren zonder eerst scherm aan te zetten)

Pocophone:

+ extreem lage prijs
+ headphone jack
+ grootste accu
- twijfelachtig merk (support?)
- goedkope LCD met flinke bezels en notch
- geen NFC
- tragere software met bloatware
- slechte camera
- geen premium bouwkwaliteit

Samsung S9+

+ topkwaliteit scherm
+ topkwaliteit camera
+ draadloos laden
+ headphone jack
+ veel extra features
- lelijk design
- matige software met veel bloatware
- slechte accuduur

ZTE Axon 9 Pro

+ draadloos laden
+ 4000mah accu
- ZTE heeft het scherm gedowngrade naar HD
- geen headphone jack
- lelijke notch

Pocophone, hoewel verleidelijk vanwege de prijs en accu, valt eigenlijk af door zn matige scherm. Na een 4K oled lijkt een HD LCD me een te grote stap terug.

Axon 9 valt af omdat ik het gevoel heb dat het een downgrade is ten opzichte van mijn huidige Axon 7.

Dan gaat de strijd tussen de 6T en S9+. Ik neig nog steeds naar de 6T maar de S9+ lijkt er op papier steeds beter uit te gaan zien. Ik heb zelfs een draadloze koptelefoon aangeschaft om te kijken of ik kan wennen aan een telefoon zonder headphone jack!

Wie helpt mij uit dit dilemma? Natuurlijk mag je ook mij het leven zuur maken door alternatieven voor te stellen ;).

P.S. Xiaomi Mi8 Pro overweeg ik niet door de bizar kleine accu van maar 3000mah. Daar blijft na twee jaar waarschijnlijk niks van over.

[Voor 5% gewijzigd door Lo2 op 02-11-2018 14:15. Reden: Axon 9 Pro toegevoegd]

• Burnd
haha exact hetzelfde :)

Ik ga toch voor de OP6T, met de minpunten kan ik leven. De minpunten van de OP6T wegen minder zwaar dan de pluspunten.

Wat je nog kunt overwegen, voor nu voor een goedkoper model gaan (Pocophone of mi 8 (niet de pro dan), en dan over een half jaartje voor de OP7 gaan of wellicht samsung S10? Heb ik ook nog overwogen...

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:19
Voor ik mijn Samsung Note 8 had, had ik een Oneplus 3. Elke maand updates en heel snel versie upgrades, maar ook regelmatig een fabrieksreset, bluetooth haperingen in combinatie met mijn carkit, etc., ba een klein jaar besloot ik de telefoon te vervangen. Bij de Note 8 krijg ik ook elke maand updates, maar versie upgrades zijn traag, alles werkt en ik heb na een jaar nog geen enkele fabrieksreset hoeven doen, en ook kom ik nog steeds functies tegen waarvan ik denk, toch handig. Bij een volgende telefoon zal ik Samsung als merk zeker overwegen, maar toch ook de OnePlus want ergens blijft die toch trekken. Ik denk dat de keuze afhangt van tijd die ik heb voor troubleshooten of niet, nu heb ik dat niet met werk en studie naast elkaar.

• Lo2
Burnd schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:19:

Wat je nog kunt overwegen, voor nu voor een goedkoper model gaan (Pocophone of mi 8 (niet de pro dan), en dan over een half jaartje voor de OP7 gaan of wellicht samsung S10? Heb ik ook nog overwogen...
Dat is een optie, echter trekt het vooruitzicht een tijd met een inferieur toestel te lopen me niet zo aan. Een goedkoper model is ook nauwelijks door te verkopen waardoor je het geld eigenlijk weggooit als je overstapt.

Er is eigenlijk altijd wel een telefoon in aankondiging die het wachten waard is. Vooral Oneplus is daar goed in met hun snelle releasecycle. Ik heb afgeleerd eindeloos te wachten en hak nu de knoop gewoon door als ik een nieuwe nodig heb.

Het is wel grappig hoe je voorkeuren soms wisselen. Bij de Axon hechtte ik veel waarde aan de speakers en vond ik de accu niet belangrijk, nu is het andersom.

• Burnd
Lo2 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:38:
[...]
Er is eigenlijk altijd wel een telefoon in aankondiging die het wachten waard is. Vooral Oneplus is daar goed in met hun snelle releasecycle. Ik heb afgeleerd eindeloos te wachten en hak nu de knoop gewoon door als ik een nieuwe nodig heb.

Het is wel grappig hoe je voorkeuren soms wisselen. Bij de Axon hechtte ik veel waarde aan de speakers en vond ik de accu niet belangrijk, nu is het andersom.
Haha, hier precies hetzelfde, ben het wachten ook zat :)

Speakers hecht ik zelf helemaal geen waarde aan, is toch nooit goed, als je goede geluidskwaliteit wil dan moet je oordopjes of koptelefoon in/op hebben, simpel zat. Batterij duur en camera, updates/upgrades, en fijne schil zijn eigenlijk het enige wat ik belangrijk vind....

• Lo2
Door de ontdekking dat de 6T ook geen notificatieled heeft ben ik toch weer een Samsung gaan overwegen... en inmiddels ben ik weer terug bij de 6T. Denk dat ik m maar gewoon ga bestellen, heb er een beter gevoel bij dan een S9+.

Ben het HD scherm zelfs als voordeel gaan zien: het scheelt wel in accuverbruik en rekenkracht.

OnePlus heeft er een klant bij. Stel me niet teleur!

• Burnd
Same here zo ongeveer. 6T besteld, kan hem als het goed is woensdag ophalen. Hopelijk is de camera goed genoeg! Gaat me voornamelijk om snel focussen, ik ben geen fotograaf die op alle details let... Wat betreft de software, degelijkheid/bouwkwaliteit, snelle updates en upgrades heb ik alle vertrouwen!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee