Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies relatief goedkope, stevige telefoon?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Geert-3
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23-08-2019
Ik heb sinds zo'n 2.5 jaar een LG G5 en die heeft eigenlijk altijd goed bevallen. Maar nu is deze smartphone het echt aan het begeven. Microfoon en GPS werken zeer slecht, het scherm laat los en de batterij is (alweer) snel leeg. Tijd voor iets nieuws.

De G5 was icm een abonnement redelijk betaalbaar, maar nu wil ik lekker sim-only blijven. Omdat ik juist steeds minder tijd op mijn telefoon (en social media) wil ''doorbrengen'' ben ik ook zeker niet op zoek naar een upgrade. Zelfs een downgrade is best prima. Wel zoek ik iets wat gewoon twee jaar mee kan.

Wat is je budget?
Ongeveer €150-200, maar best bereid om wat hoger te gaan als het dan echt substantieel beter is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben geen gamer of een enorme multitasker. Whatsapp, Facebook, navigatie is het belangrijkst. Ik ben redelijk vaak op reis dus een goede (evt. vervangbare) batterij en camera zijn belangrijk. De G5 heeft een supergoede camera en ik verwacht niet dat ik dat in mijn budget ga vinden, maar je weet het nooit.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit te kijken naar Chinese merken, bijvoorbeeld de Xiaomi Redmi 5. Ook van Motorola was er een aantrekkelijk model (vergeten welke) en de Nokia 5 of 5.1 zag er ook prima uit. Ik denk alleen dat de (onbekendere) Chinese merken betere prijs/kwaliteit kunnen geven, maar ik zie door de hoeveelheid modellen ''door de bomen het bos niet meer''.

Alle reacties

• Renzzie
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23:38
Heb je deze review al gelezen? reviews: Smartphone Best Buy Guide - Oktober 2018

Zelf heb ik de Motorola G5s Plus. inmiddels de 6 reeks al uit. Wellicht is dat wat voor je. Deze discussie herhaalt zich overigens continu. Wat zoeken in de forums zal zich dus zeker lonen.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 05:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Geert-3 voor dat budget (en even voorop staande dat je hem uit NL wilt halen) is de Xiaomi Mi A2-serie de absolute budget topper. Android One, goedkoop en prima processoren, voldoende ram en opslag.

[Voor 10% gewijzigd door rens-br op 10-10-2018 09:53]

• Geert-3
rens-br schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:46:
@Geert-3 voor dat budget (en even voorop staande dat je hem uit NL wilt halen) is de Xiaomi Mi A2-serie de absolute budget topper. Android One, goedkope toestellen en prima processoren.
Goeie tip, ik denk na over de Xiaomi Mi A2 Lite.

• Geert-3
Is het erg als ik nogmaals bump?
Mijn oog is gevallen op de Redmi Note 5, alleen kan ik maar geen knoop doorhakken of de 1GB RAM extra de €35 tot €50 waard is. De LG G5 heeft 4GB RAM maar ik vraag me af of dat echt nodig is? Wat zouden andere mensen kiezen? (Wat betreft de ROM is zowel 32GB als 64GB voldoende)

• Tahref
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 06:35

Tahref

God bless you

Het is lastig in te schatten hoeveel ram apps over 2 jaar nodig hebben.
Als jij het type persoon bent die pas van telefoon wisselt nadat je telefoon kuren begint te vertonen zal je de note 5 ook gemakkelijk 2 jaar kunnen gebruiken (ik heb de redmi note 4 een jaar en deze doet het nog steeds erg goed) en dan is 4gb ram toch meer future proof. Daarnaast kan je meer apps tegelijk open houden.

• kever678
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 08:30
Geert-3 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:49:
Is het erg als ik nogmaals bump?
Mijn oog is gevallen op de Redmi Note 5, alleen kan ik maar geen knoop doorhakken of de 1GB RAM extra de €35 tot €50 waard is. De LG G5 heeft 4GB RAM maar ik vraag me af of dat echt nodig is? Wat zouden andere mensen kiezen? (Wat betreft de ROM is zowel 32GB als 64GB voldoende)
Zou zelf voor de Mi A2 (of eventueel de lite versie) gaan. Liever een android one dan een MIUI versie. (ook geen last van de bloatware)

• Brandonvds
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 08:19
bij amazon €210 betaald voor de xiaomi a2 4gb ram 64gb.
heb m nu een paar dagen en ben er zeer tevreden over, zeker voor dit geld is die het overwegen waard

• Geert-3
kever678 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 23:44:
[...]

Zou zelf voor de Mi A2 (of eventueel de lite versie) gaan. Liever een android one dan een MIUI versie. (ook geen last van de bloatware)
Dat is inderdaad de afweging. De Mi A2 valt net buiten budget, heeft en mindere batterij en geen aparte 3.5mm. De Mi A2 Lite ziet er gaaf uit en Android One is handig, maar de Redmi Note 5 komt met een betere processor en camera voor dezelfde prijs, dus neig ik meer naar die laatste.

• kever678
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 08:30
Voor dat 10tje boven budget zou ik persoonlijk alsnog voor de Mi A2 gaan. Dit gezien de Snapdragon 660 vs 636. Zie bv. hier het verschil tussen de Nokia 7 Plus (660) en de Xiaomi Redmi 5 Plus (636).

De Redmi Note 5 blijft uiteraard geen slechte koop maar imo is de Mi A2 het geld wel waard.

• Pap3rclip
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 07-06 19:35
@Geert-3 waarom niet de Samsung Xcover 4?
Daar een tempered glass screenprotector + evt. covertje rond en je hebt een stevig, simpel en effectief toestel.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True