Vraag

• desiree.w
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-02-2019
Ik ben dus van plan om een CoolerMaster MasterCase H500M te kopen. Alhoewel ik al veel van deze chassis weet, zit ik nog steeds met een klein probleempje. Ik weet namelijk niet of ik de ARGB controller direct op het moederbord aan kan sluiten.

Ik heb op verschillende manieren geprobeerd informatie in te winnen hierover, maar het is nog steeds heel onduidelijk voor mij. Het moederbord dat ik van plan ben te kopen is de MSI H370 Gaming Pro Carbon, en hoewel er wel een ARGB header op dit moederbord zit, weet ik nog steeds niet of ik de controller eraan kan koppelen, aangezien de site van MSI het alleen over ARGB LED strips heeft. Als iemand iets hierover weet, dan hoor ik het graag!

En daarnaast zit ik nog met een ander probleem: als ik de controller wel op het moederbord aan kan sluiten, heb ik dan alsnog de USB 2.0 aansluiting en de SATA-poweraansluiting nodig?

Alle reacties

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:15
Ik heb thuis een H500M staan en kan je vertellen dat er aansluitingen bij zitten om hem aan te sluiten op het moederbord.

Zover ik begrijp bevat de MSI H370 moederbord zelf een RGB controller en heb je niet meer de coolermaster controller nodig. Die is nodig als je moederbord geen controller heeft, zoals in mijn geval.

• desiree.w
Cardinal schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:33:
Ik heb thuis een H500M staan en kan je vertellen dat er aansluitingen bij zitten om hem aan te sluiten op het moederbord.

Zover ik begrijp bevat de MSI H370 moederbord zelf een RGB controller en heb je niet meer de coolermaster controller nodig. Die is nodig als je moederbord geen controller heeft, zoals in mijn geval.
Ik wist al dat ik de controller aan kan sluiten op het moederbord, maar de handleiding ervoor was nogal vaag.

Dus als ik het goed begrijp, zou het mogelijk moeten zijn om de ARGB fans aan te sluiten op de JRAINBOW1 header?

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-03 11:22
Ik zit zelf een beetje met hetzelfde probleem, maar dan icm een Gigabyte Z390 Master mobo.

Ik zie een USB komen uit de controller, en een digitale RBG (zo een met 3 pinnen). De H500m zou compatible moeten zijn met RGB Fusion. Mag ik dan aannemen dat deze op het mobo aansluiten, meteen werkt?

Reden dat ik twijfel is dat ik dingen lees over het fryen van je RGBs als dit verkeerd ga en dan ik op het moederbord kan kiezen tussen 5v en 12v op die headers.

Ten slotte heb ik er een ML240R bij gekocht. Deze schijnt niet compatible te zijn met mijn moederbord. Dus ik zat te denken dat ik de controller wel graag wil gebruiken. Dan sluit ik daar de RGB van de koeler op aan.

Maar of dit allemaal logisch is / klinkt? Ik hoop dat jullie advies hebben.

• desiree.w
familyman schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:14:
Ik zit zelf een beetje met hetzelfde probleem, maar dan icm een Gigabyte Z390 Master mobo.

Ik zie een USB komen uit de controller, en een digitale RBG (zo een met 3 pinnen). De H500m zou compatible moeten zijn met RGB Fusion. Mag ik dan aannemen dat deze op het mobo aansluiten, meteen werkt?

Reden dat ik twijfel is dat ik dingen lees over het fryen van je RGBs als dit verkeerd ga en dan ik op het moederbord kan kiezen tussen 5v en 12v op die headers.

Ten slotte heb ik er een ML240R bij gekocht. Deze schijnt niet compatible te zijn met mijn moederbord. Dus ik zat te denken dat ik de controller wel graag wil gebruiken. Dan sluit ik daar de RGB van de koeler op aan.

Maar of dit allemaal logisch is / klinkt? Ik hoop dat jullie advies hebben.
Het enige wat ik had gehoord was dat de H500M compatible is met ASUS Aura Sync... Maar dat was in de tijd dat deze pas net uit was. Ik had ook een support ticket naar Cooler Master gestuurd omdat ik niet zeker wist of de H500M compatible zou zijn met mijn moederbord, en ze zeiden dat je in principe de ARGB controller aan kan sluiten op elk moederbord met een 3-pin 5V aRGB header (ik raad overigens wel aan om in de specs van het moederbord te kijken hoe die aRGB header nou precies heet, aangezien het niet bij elke fabrikant dezelfde naam heeft. Bij MSI bijvoorbeeld heet de header JRAINBOW, en de beschrijving zei alleen iets over een LED strip. Dat was in eerste instantie hetgeen waarover ik in de war was). Sluit het dus niet aan op de 12V RGB header!

Ik kan helaas niet met zekerheid zeggen hoe het zit met de ML240R. Misschien kan je beter voor de zekerheid aan Cooler Master zelf vragen of het compatible is met jouw moederbord of niet.

• Cooler Master
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-03 18:16

Cooler Master

Bedrijfsaccount Coolermaster
desiree.w schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:10:
[...]

Misschien kan je beter voor de zekerheid aan Cooler Master zelf vragen of het compatible is met jouw moederbord of niet.
:)

• Cooler Master
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-03 18:16

Cooler Master

Bedrijfsaccount Coolermaster
We krijgen deze vragen wel vaker maar het wordt soms erg onduidelijk beschreven bij de mobo specificaties, in dat geval kan het beter checken bij de fabrikant van het moederbord.

Mocht je inderdaad geen ARGB compatibel moederbord hebben kan je beter de bijgeleverd controller gebruiken.

Heeft iemand nog een vraag wil ik ze graag beantwoorden. :)

[Voor 9% gewijzigd door Cooler Master op 01-11-2018 11:40]

• Chris_Ver
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-01 17:41
Ik heb daar ook een vraag over. Op de argb controller van de h500m heb je een 3-pin header om aan te sluiten op het moederbord en 2 4-pin headers. Zijn die 2 laatsten nu voor 5 volt of 12 volt, of werkt het voor beide?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee