Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Netwerkkaart wil niet sneller gaan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nexuzjeftw
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21-03 11:34
Beste,

Vandaag is er een monteur langs geweest om ons huidige internet (KPN, Experia Box v10) van 100/10 op te waarderen naar 200/20 Mbit/s. De laptop, telefoons en tablets hebben hier profijt van, alleen de computer (bedraad, CAT 5e) niet; de internetsnelheid blijft steken op 100/10 Mbit/s.

Na onderzoek te hebben gedaan, vermoed ik dat het aan de netwerkkaart ligt. De netwerkkaart betreft een Intel ethernet connection i217-v, welke geschikt is voor snelheden hoger dan 100 Mbit/s. Hij blijft bij mij echter steken op deze snelheid. Er zijn meer mensen die te maken hebben met hetzelfde probleem. Helaas hebben de 'oplossingen' in de voorgenoemde thread mij niet geholpen.

Als ik kijk bij Apparaatbeheer > Netwerkadapters, dan staat daar "the device is not linked at its maxium capable speed". Tevens heeft het handmatig aanpassen van de Speed & Duplex ook niet geholpen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01:46
Heb je al een andere kabel geprobeerd?
En wat voor kabel gebruik je? Zitten de stekkers er op de juiste manier en volgorde aan? Meestal zijn dit soort zaken namelijk aan de kabel te wijten.

• nexuzjeftw
Ik heb helaas (nog) niet de beschikking over een andere kabel! Het betreft een CAT 5e internetkabel, alles zit er op de juiste manier/volgorde in. Zojuist een kabeltest gedaan, zonder fouten. Ik vraag mij alleen af in hoeverre deze test betrouwbaar is..

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:12
Een kabellengte van 255 meter kan eigenlijk al niet kloppen, de maximale lengte voor een netwerkkabel is rond de 100 meter.

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01:46
Als die test aangeeft dat de kabel 255 meter is dan is de kans groot dat de kabel niet lekker is en dat de netwerkkaart op 10/100 gaat voor de stabiliteit.

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Stiekem toch verkeerd geknepen ?

Kijk of de kleurvolgorde goed is volgens de tia-568b (of a) standaard
Wikipedia: TIA/EIA-568
http://lambdarepos.org/wp-content/uploads/2018/06/cat6-network-cable-wiring-diagram-pertaining-to-network-cable-diagram-home-network-wiring-diagram-ethernet-cable-on-tricksabout-net-captures-within-network-cable-wiring-diagram.jpg

Iperf

• Aganim
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 22:54

Aganim

I have a cunning plan..

Of misschien een CCA kabel? Copper Clad Aluminum ipv koper. Met dat Chinese bocht is het altijd gokken wat je uiteindelijke snelheid wordt, soms kan je makkelijk 1Gb/s redden over 25 meter en wilt het volgende stuk van dezelfde rol over 12 meter hooguit 100Mb/s overpompen. |:(

• nexuzjeftw
Die kabellengte kan inderdaad niet kloppen. De getrokken lijn van het modem naar mijn computer is hoogstens 10 meter lang. Alle bedrading is aangelegd door KPN, ik zal morgen wel even contact met ze opnemen om te kijken of het euvel kan worden opgelost!

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 01:02

FreakNL

Well do ya punk?

Je hebt toch wel een extra UTP kabel liggen? Desnoods een korte van 2 meter oFzo? Dan verplaats je je PC even.. geeft je meer ammo tegenover KPN...

• valkenier
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14-06 13:52
Heb ik ook een keer gehad, had ik even snel een kabel gescoord bij de Action 8)7 |:(
Doe ik nooit weer.

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nexuzjeftw schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 00:53:
Die kabellengte kan inderdaad niet kloppen. De getrokken lijn van het modem naar mijn computer is hoogstens 10 meter lang. Alle bedrading is aangelegd door KPN, ik zal morgen wel even contact met ze opnemen om te kijken of het euvel kan worden opgelost!
Handige manier om geen antwoord te geven op onze vragen

Iperf

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:27
Waarschijnlijk een RJ45 aan een stugge kabel geknepen en zo een slechte kabel gemaakt.

Je moet zo wie zo niet gaan knijpen.
Vast aansluitingen krijgen stugge kabel en monteer je af op een wandcontactdoos en/of patchpaneel.
Losse kabels koop je kant en klaar met aangespoten stekkers.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True