• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-03 12:37
Beste medetweakers,

Ik zit met een hardwareprobleem waar ik niet aan uit kom. Het betreft hier een probleem met de Packard Bell iMedia I5720 NL desktop. Omdat ik zag dat deze PC nog twee RAM-sloten vrij had (naast de 2 reeds gevulde vanuit de fabriek) besloot ik om het bestaande RAM-geheugen van 4 GB uit te breiden naar 8 GB. Nadat ik dat had gedaan wilde de PC niet meer opstarten. Wanneer ik op de aanknop druk, gaat alleen de LED van de aanknop branden. Verder niets. De PC doet helemaal niks.

Wat ik zelf al geprobeerd heb:
Ik heb al het RAM-geheugen verwijderd uit de PC behalve 1 slot: Dit hielp niet
Daarna dacht ik dat het aan de voeding lag. Misschien kon hij dat 1e extra RAM-reepje niet aan. Ik heb de boel aangesloten op een andere voeding. Dit hielp ook niet, totdat ik het overgebleven RAM-reepje even schoonblies. Daarna ging de PC weer aan. Vervolgens weer de oude voeding aangesloten.. Niks.. En daarna met de andere voeding.. Ook weer niks

Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Normaal gesproken hoor je wel wat piepjes bij opstartproblemen, maar de PC geeft helemaal niks aan. Alleen de aanknop die brand.

Heeft iemand hier idee wat het zou kunnen zijn? :?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:18
Bios reset geprobeerd? Zitten de reepjes er echt goed in? Niet dat ze nog net boven het slot hangen. Kan je het geheugen testen in een andere pc? Geeft de pc piepjes als je zonder geheugen start?

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-03 12:37
arvidbeheerder schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:15:
Bios reset geprobeerd? Zitten de reepjes er echt goed in? Niet dat ze nog net boven het slot hangen. Kan je het geheugen testen in een andere pc? Geeft de pc piepjes als je zonder geheugen start?
Bedankt voor je snelle reactie! :) Bios reset heeft niet geholpen helaas. Heb de reepjes nog even goed aangedrukt. Ze vallen mooi in de vergrendeling aan de zijkanten. Wanneer ik de PC zonder geheugen opstart krijg ik geen feedback terug qua piepjes. Alleen de aanknop die brandt.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:18
Hmmm. Heb je het moederbord al uitgebouwd en met zo min mogelijk onderdelen geprobeerd te starten? Let daarbij goed op statische elektriciteit en gebruik en geaard stopcontact. Het is echt een kwestie van onderdelen uitsluiten.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Heb je het met alleen de originele twee DIMM's geprobeerd in dezelfde posities als ze zaten? Soms kun je niet verschillende DIMM's naast elkaar gebruiken. Wissel ze om als het niet goed werkt.

De handleiding moet aangeven hoe DIMM's kunnen worden geplaatst. Soms kun je ze alleen op een bepaalde plaats gebruiken. Je moet er in ieder geval voor zorgen dat de met elkaar gelinkte slots hetzelfde merk+type DIMM hebben. Mixen werkt vaak niet.

Vooral bij kant en klare (merk-)PC's wordt er niet veel tijd besteed aan compatibiliteit.

Soms kun je de klemmetjes wel sluiten, maar is er nog geen goed contact. De klemmen moeten goed in de uitsparing vallen.

Ophouden met stoken? Uitstekend plan! 23% van fijnstof is afkomstig van houtstook en er gaan veel mensen vroegtijdig dood. Het Luchtfonds zegt dit.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee