Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

JVC Stereo Receiver RX 6001RGD geen Dolby

Pagina: 1
Acties:

• saken
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13-06 12:15
Hallo,

Wat ik ook doe ik krijg geen dolby surround op mijn JVC Stereo REceiver RX 6001RGD.
Wat heb ik al geprobeerd?
Laptop ---- HDMI AUDIO SPLITTER ---- RECEIVER (SPDIF) en het beeld via de HDMI kabel naar de TV

Beeld lukt allemaal. Alleen het geluid word maar niet DOLBY. Al een ander merk audio splitter er tussen gehad in het verleden.

Aan de versterker zit deze er ook nog tussen geknoopt, zodat ik zowel het geluid van de TV zelf als het dolby van de Laptop kan gebruiken

[Voor 22% gewijzigd door saken op 08-10-2018 20:53]

• saken
uiteraard met goede test files dolby.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02:14

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Je hebt dus vier apparaten in de keten waar het fout kan gaan: de laptop, de audio extractor, de splitter en de receiver. Heb je al eens dingen uitgesloten? Dus de laptop op een andere receiver om deze uit te sluiten? Of een ander device dat Dolby 5.1 doet rechtstreeks op de JVC? Etc.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• saken
2 audio extractors geprobeerd.
Laptop is toch gewoon zelfde HDMI signaal als andere laptops? Heb helaas geen andere versteker :(

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 03:01
Waarom niet gewoon laptop > receiver > tv? Kan je al die splitter en extractors links laten liggen.

• saken
Ik heb ook beeld nodig nl.

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

saken schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:30:

Laptop is toch gewoon zelfde HDMI signaal als andere laptops? ..
Niet perse.
Het kan zijn dat je laptop, uit het jaar kruik komt. Waardoor de audio-ondersteuning niet verder reikt dan 8 kanaals-LPCM.

Wikipedia: High-definition multimedia interface

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• saken
Het is een dell xps 15 uit 2011

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02:14

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Dat heb je dan toch ook? Beeld en audio gaan over HDMI naar de TV en dan de S/PDIF Out vanaf de TV naar de receiver. Heb je nog wel de uitdaging dat je moet checken welke codecs de TV door kan zetten. Niet elke TV doet namelijk 5.1 in het algemeen en sommige TV's die wel 5.1 doen doen dat dan alleen weer bij Dolby en niet bij DTS.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• saken
FeaR schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 07:35:
[...]

Dat heb je dan toch ook? Beeld en audio gaan over HDMI naar de TV en dan de S/PDIF Out vanaf de TV naar de receiver. Heb je nog wel de uitdaging dat je moet checken welke codecs de TV door kan zetten. Niet elke TV doet namelijk 5.1 in het algemeen en sommige TV's die wel 5.1 doen doen dat dan alleen weer bij Dolby en niet bij DTS.
Heb ik al geprobeerd maar mijn TV geeft dat dolby signaal niet door.

TV is lg 42ld 420-za
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True