Hallo allen,
Ik ben van plan mijn PC op te waarderen en ik daarvoor op zoek naar advies, dit is mijn huidige systeem:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn systeem vooral om te gamen, films te bekijken en deze ook te streamen. Ik speel graag spellen zoals Stellaris, Cities Skylines, Rimworld, Total War Warhammer, Grim Dawn, Pillars of Eternity 2 en Pathfinder Kingmaker. Grafisch heb ik geen hoge eisen, spelen op 1080 vind ik goed genoeg.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een maximum van EUR 9.00,00 in het achterhoofd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De GPU en HDD wilt ik op zijn minst meenemen, de DVD RW mag komen te vervallen. Als er een goed moederbord is met een optische audio functie, dan mag de geluidskaart ook vervallen. Ik twijfel nog om mijn case te vervangen en ik laat dit afhangen van de staat en het advies rondom mijn huidige voeding.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op basis van eerdere draadjes op dit forum, heb ik de volgende onderdelen op het oog gekregen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeuren, zolang alles maar goed met elkaar overweg kan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag mijn audio opstelling via een optische kabel aansluitbaar houden.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan over te klokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn eerste vraag is in hoeverre ik onderdelen van mijn oude pc kan hergebruiken, met name op het oog dat ik pas na 5 jaar mijn onderdelen opwaardeer/vervang (GPU uitgezonderd).
Mijn tweede vraag is of mijn samengestelde wensenlijstje beter/goedkoper kan; waarin beter de voorkeur geniet.
Alvast bedankt!
Ik ben van plan mijn PC op te waarderen en ik daarvoor op zoek naar advies, dit is mijn huidige systeem:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-3570K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 0,- | € 0,- |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 274,99 | € 274,99 |
1 | Seagate Barracuda STBD2000201, 2TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Creative Sound Blaster Z (retail) | € 75,77 | € 75,77 |
1 | Nexus Prominent 5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9 | € 118,- | € 118,- |
1 | Samsung SH-222BB | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair Enthusiast TX650 V2 | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 468,76 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn systeem vooral om te gamen, films te bekijken en deze ook te streamen. Ik speel graag spellen zoals Stellaris, Cities Skylines, Rimworld, Total War Warhammer, Grim Dawn, Pillars of Eternity 2 en Pathfinder Kingmaker. Grafisch heb ik geen hoge eisen, spelen op 1080 vind ik goed genoeg.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een maximum van EUR 9.00,00 in het achterhoofd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De GPU en HDD wilt ik op zijn minst meenemen, de DVD RW mag komen te vervallen. Als er een goed moederbord is met een optische audio functie, dan mag de geluidskaart ook vervallen. Ik twijfel nog om mijn case te vervangen en ik laat dit afhangen van de staat en het advies rondom mijn huidige voeding.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op basis van eerdere draadjes op dit forum, heb ik de volgende onderdelen op het oog gekregen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 215,- | € 215,- |
1 | MSI B450 Tomahawk | € 109,- | € 109,- |
1 | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood | € 61,- | € 61,- |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B | € 25,05 | € 25,05 |
1 | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 144,45 | € 144,45 |
1 | Corsair RM550x (2018) | € 71,- | € 71,- |
1 | Crucial MX500 m.2 1TB | € 174,15 | € 174,15 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 799,65 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeuren, zolang alles maar goed met elkaar overweg kan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag mijn audio opstelling via een optische kabel aansluitbaar houden.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan over te klokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn eerste vraag is in hoeverre ik onderdelen van mijn oude pc kan hergebruiken, met name op het oog dat ik pas na 5 jaar mijn onderdelen opwaardeer/vervang (GPU uitgezonderd).
Mijn tweede vraag is of mijn samengestelde wensenlijstje beter/goedkoper kan; waarin beter de voorkeur geniet.
Alvast bedankt!