Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC (bouwjaar 2012) opwaarderen / vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bereneter
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 27-05 08:43
Hallo allen,

Ik ben van plan mijn PC op te waarderen en ik daarvoor op zoek naar advies, dit is mijn huidige systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-3570K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 274,99€ 274,99
1Seagate Barracuda STBD2000201, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Creative Sound Blaster Z (retail)€ 75,77€ 75,77
1Nexus Prominent 5€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9€ 118,-€ 118,-
1Samsung SH-222BB€ 0,-€ 0,-
1Corsair Enthusiast TX650 V2€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 468,76

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn systeem vooral om te gamen, films te bekijken en deze ook te streamen. Ik speel graag spellen zoals Stellaris, Cities Skylines, Rimworld, Total War Warhammer, Grim Dawn, Pillars of Eternity 2 en Pathfinder Kingmaker. Grafisch heb ik geen hoge eisen, spelen op 1080 vind ik goed genoeg.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een maximum van EUR 9.00,00 in het achterhoofd.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De GPU en HDD wilt ik op zijn minst meenemen, de DVD RW mag komen te vervallen. Als er een goed moederbord is met een optische audio functie, dan mag de geluidskaart ook vervallen. Ik twijfel nog om mijn case te vervangen en ik laat dit afhangen van de staat en het advies rondom mijn huidige voeding.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op basis van eerdere draadjes op dit forum, heb ik de volgende onderdelen op het oog gekregen:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 215,-€ 215,-
1MSI B450 Tomahawk€ 109,-€ 109,-
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 61,-€ 61,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 25,05€ 25,05
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 144,45€ 144,45
1Corsair RM550x (2018)€ 71,-€ 71,-
1Crucial MX500 m.2 1TB€ 174,15€ 174,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 799,65

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke voorkeuren, zolang alles maar goed met elkaar overweg kan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag mijn audio opstelling via een optische kabel aansluitbaar houden.

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan over te klokken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn eerste vraag is in hoeverre ik onderdelen van mijn oude pc kan hergebruiken, met name op het oog dat ik pas na 5 jaar mijn onderdelen opwaardeer/vervang (GPU uitgezonderd).

Mijn tweede vraag is of mijn samengestelde wensenlijstje beter/goedkoper kan; waarin beter de voorkeur geniet.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@Bereneter lijstje ziet er goed uit, niets mis mee. niks meenemen naar nieuwe set is mijn advies

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MightyJort
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 15-06 09:36
Ja, prima lijstje. Je kan eventueel nog een paar tientjes besparen op de koeler, want degene die met je processor wordt meegeleverd voldoet ook (als je niet gaat overclocken). Je kan eventueel nog een paar tientjes bijleggen om een ryzen 7 te kopen. Het is zeker niet nodig, maar je kan het overwegen.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 12:31
Waarom een voeding vervangen die makkelijk 10 jaar of langer mee kan. Lekker blijven gebruiken die TX650 V2.
Iets compacter systeem met mATX bord en optisch uit.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 215,-€ 215,-
1MSI B450M Mortar€ 97,45€ 97,45
1NZXT H400 Zwart/Rood€ 94,55€ 94,55
1Arctic Freezer 33 eSports Edition Rood€ 39,90€ 39,90
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 144,45€ 144,45
1Crucial MX500 m.2 1TB€ 174,15€ 174,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 765,50

• Bereneter
Bedankt voor jullie reacties!

@Uszka Bedankt voor je lijst. Ik ben niet heel erg thuis in de verschillen (buiten omvang) tussen de type behuizing (altijd ATX gebruikt). Zelf houdt ik van stillere kasten, waarin ik het begrip heb gekregen dat kleinere kasten meer ventilatievermogen nodig hebben dan ruimere modellen en dat heeft invloed op geluid. Of zie ik dat verkeerd? Dit is ook de reden waarom ik bij het wisselen van een kast een modulaire variant van deze PSU heb gekozen, zodat ik onnodige bekabeling kan afkoppelen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@Uszka Waarom zou je meer geld uitgeven aan een koeler die minder is dan de gekozen. omdat ie mooi kleurt bij de rode kast ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 12:31
Bereneter schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:16:
Zelf houdt ik van stillere kasten, waarin ik het begrip heb gekregen dat kleinere kasten meer ventilatievermogen nodig hebben dan ruimere modellen en dat heeft invloed op geluid. Of zie ik dat verkeerd? Dit is ook de reden waarom ik bij het wisselen van een kast een modulaire variant van deze PSU heb gekozen, zodat ik onnodige bekabeling kan afkoppelen.
De H400 is op 7V stiller en koelt veel beter dan de S340 op 12V. https://nl.hardware.info/...l/producten/415499-263414 Jouw denkwijze gaat daarom niet op.
De kabels kan je makkelijk kwijt in de H400. Ruimte genoeg onder de psu kap en achter het moederbord. Geen enkele kabel hindert de airflow.
Hackus schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:17:
@Uszka Waarom zou je meer geld uitgeven aan een koeler die minder is dan de gekozen. omdat ie mooi kleurt bij de rode kast ?
Het uiterlijk idd, dat is ook wat waard want waarom anders selecteert TS een kast met een kleurtje en een raam. Als uiterlijk hem niet interesseert kan er beter een dichte behuizing gekozen worden.
De prestaties van de eSports zijn gewoon goed https://www.tomshardware....on-cpu-cooler,5422-2.html

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@Uszka Goed, maar minder dan gekozen koeler. begrijp je gedachte wel, en mooie kleuren combi zo.

• Bereneter
@Uszka @Hackus Bedankt weer voor jullie reacties!

@Uszka Het raampje leek me, voor de afwisseling, een keer leuk om te hebben, maar uiteindelijk wil ik iets wat gewoon goed is (dan maar zonder raampje).
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True