Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Simpele muis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• 526735
  • Registratie: juni 2021
  • Niet online
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een simpele muis, omdat mijn huidige pricewatch: Ewent EW3210 voor de 5e keer (denk ik) kapot is (de middelste muisknop werkt amper nog, zoals gewoonlijk na 1 jaar), maar die wordt niet meer gemaakt en ik zoek iets dat langer meegaat. Dus alleen linker-, rechter- en middelste muisknop, scrollwiel, en een sensor aan de onderkant. Ik ben op zoek naar een neutrale muis, dus geen RGB LEDs ofzo, ook geen 'comfortable' muis voor alleen rechtshandigen. Ik heb ook wel eens een pricewatch: Logitech M325 gehad, maar die vond ik te klein en die werkte niet op alle oppervlakten. Ook wil ik geen draadloze muis meer, omdat ik dan vaak last heb van storingen.

Wat is je budget?
Ik denk dat €20 wel een redelijke prijs is voor een simpele muis, iets hoger mag ook wel, maar zeker niet hoger dan €50.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, al heb ik niet al te goede ervaringen met Logitech, maar dat kan toeval zijn.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik denk niet dat dat heel relevant voor een muis is (omdat dat gewoon een standaard USB-specificatie is, toch?), maar ik ga hem aansluiten op een USB-poort van mijn Intel NUC6i3SYH en Lenovo B50-30 (eventueel via een USB-hub), welke allebij Debian GNU/Linux draaien en de Lenovo B50-30 daarnaast ook Windows 10.

Alle reacties

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20:48

aawe mwan

Wat ook leuk is:

wb9688 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:34:
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een simpele muis
Wat ik een beetje mis in je vraag, is de reden dat je niet gewoon in de Pricewatch kijkt of een computerwinkel bezoekt?

老厮是麂

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Er staan 1100 muizen in de pricewatch die aan je Eisen voldoen.
De enige vraag is wat jij te groot of te klein vind. Of wat je lekker vind aanvoelen.

Die keuze kunnen wij moeilijk voor je beantwoorden :)

You cant build a better world for people.
Only people can build a better world for people.
Otherwise its just a fancy cage. T. Pratchett

• 526735
  • Niet online
aawe mwan schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:40:
[...]

Wat ik een beetje mis in je vraag, is de reden dat je niet gewoon in de Pricewatch kijkt of een computerwinkel bezoekt?
Ik kan geen computerwinkel vinden, waar ze allemaal muizen hebben om uit te testen. Alleen waar er ±5 aan de muur hangen, die je niet uit kan testen

• RJC82
  • Registratie: juli 2007
  • Niet online

RJC82

What's the rumpus?

Dat testen kan je hier ook niet, dus de meerwaarde van dit topic ontbreekt nog steeds, lijkt mij zo. Je weet iig veel wat je niet wil, maar wat zou je nu vooral wel?

Nobody knows anybody. Not that well.

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

Testen kan je in een winkel ook niet, hooguit voelen of hij goed in je hand past en/of lekker klikt.
Gezien je wensen, heb je al een keuze kunnen maken uit de PW?: categorie: Muizen
Genoeg simpele muizen met draad te vinden en als je daar nu een aantal uit zoekt waarvan je denkt dat ze goed zijn en waar je vragen over hebt kan je ze hier posten :)

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• vikterr
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 18-05 10:36
In de mediamarkt kan je er een hele hoop testen

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20:48

aawe mwan

Wat ook leuk is:

wb9688 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:43:
[...]
Ik kan geen computerwinkel vinden, waar ze allemaal muizen hebben om uit te testen. Alleen waar er ±5 aan de muur hangen, die je niet uit kan testen
Heb je soms hele kleine of juist super grote handen, of heb je RSI gehad?

De normale muismerken zoals Logitech en Microsoft zou je toch in de meeste winkels of misschien anders op je werk/stage moeten kunnen aanvoelen.

Je zou er ook meerdere kunnen kopen en dan na een paar weken uitproberen de fijnste blijven gebruiken.

老厮是麂

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
-

[Voor 100% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 10:06]

• 526735
  • Niet online
Heatonme schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:59:
Testen kan je in een winkel ook niet, hooguit voelen of hij goed in je hand past en/of lekker klikt.
Dat is wat ik eigenlijk bedoelde, maar alle winkels die ik ken die muizen verkopen, hebben ze alleen in verpakking aan de muur hangen.
aawe mwan schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:09:
[...]

Heb je soms hele kleine of juist super grote handen, of heb je RSI gehad?
Ik heb relatief grote handen.

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
-

[Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:57. Reden: Leeg ivm privacy]

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16:46
(jarig!)
Ik zelf ben erg tevreden over de Roccat Kone serie.

Maar zoals iedereen zegt, is het puur persoonlijk wat jij prettig vind aan een muis.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True