Toon posts:

Zoolz of vergelijkbare (500gb +) cloudstorage

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 11:15
Ik ben hard bezig mijn gegevens zo goed mogelijk veilig te stellen. Ik heb ze nu op mijn eigen HDD, NAS raid 10 en foto's op Google photos. Maar eigenlijk zoek ik een cloud dienst waar ik al mijn foto's kan bewaren in een encrypted folder en dus niet zoals nu bij Google photos. Ik kwam transit zijn Stack tegen, helaas iets te laat voor de gratis 1tb, maar kwam ook Zoolz tegen die lifetime 2tb cold storage tegen $50 aanbied. Heb echter nog nooit gehoord van Zoolz en wat is de kans dat ze er over 2 jaar opeens mee kappen?

Zijn er nog vergelijkbare andere aanbieders die jullie kennen?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Iets andere aanpak: eerst je spullen encrypten en daarna "gewoon" naar "any storage" sturen?

Hierdoor hou je encryptie, sleutels, etc in eigen beheer en je hebt een grotere keuze qua online storage?
Instead of using its own servers, the Zoolz service backs up your data to Amazon Glacier online storage, a cheap and slow Amazon cloud service intended for long-term backup or data storage. As a result, restoration of any of your files won't even get started for at least 3 hours after you begin the download process, even for small files
Dus... Lekker handig als je net een restore moet hebben omdat je over enkele uren naar de notaris / advocaat moet met bepaalde stukken.

[Voor 55% gewijzigd door MAX3400 op 08-10-2018 18:18]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• sjors86
MAX3400 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:16:
Iets andere aanpak: eerst je spullen encrypten en daarna "gewoon" naar "any storage" sturen?

Hierdoor hou je encryptie, sleutels, etc in eigen beheer en je hebt een grotere keuze qua online storage?

[...]

Dus... Lekker handig als je net een restore moet hebben omdat je over enkele uren naar de notaris / advocaat moet met bepaalde stukken.
Lokaal encrypted is ook wat ik van plan ben, maar de meeste "any storage" zijn aardig geprijst, vandaar dat Zoolz me aanspreekt en Zoolz is en wordt niet main storage, dat is ook niet waar een backup voor bedoelt is. Dus als ik iets nodig heb (voor een notaris bijvoorbeeld) kan ik hem nog altijd van mijn NAS of HDD af te halen. En als die nu beide weg/defect zijn, dan moet ik maar 3 uur wachten. Ik ben vooral benieuwd of er vergelijkbare aanbieders zijn of dat jullie geen vertrouwen hebben in uptime van zoolz.

[Voor 3% gewijzigd door sjors86 op 08-10-2018 18:59]

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:12
Lifetime coldstorage 2TB op AWS glacier voor 50 dollar lijkt me niet te vertrouwen, aangezien dit gewoon geld kost per maand.

2TB op Glacier kost 8,22 dollar per maand, dit is exclusief UPLOAD & RETRIEVE requests en bandbreedte. Nu zal niet iedereen 2TB uploaden en zulle ze misschien korting krijgen maar toch lijkt me dit een piramide scheme.

Als je een betrouwbare backup oplossing zoekt zal je altijd per maand(of per jaar) moeten betalen.

Overigens moet je er bij STACK ook vanuit gaan dat je er ooit voor moet gaan betalen, uiteindelijk is het niet meer rendabel

[Voor 26% gewijzigd door GrooV op 09-10-2018 10:28]

• naamloos509
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online
Zelf ook lang gezocht naar een goede, 'betrouwbare' cloudservice. Ben uitgekomen op Jottacloud. Unlimited storage voor iets van 65 Euro per jaar. Fijn vond ik zelf ook de uploadsnelheid. Kom hier op ongeveer 120Mbps uit.

• deef1969
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-11-2022
Had lifetime 1tb gekocht voor $ 49,00 via Dutchcowboys

Op 30 sep. 2020, om 12:32 heeft Zoolz <no-reply@zoolz.com> het volgende geschreven:
An Important Message From Zoolz About Your Home Plan
Dear Valued Customer,
It is with deep regret that we inform you, effective immediately, our consumer service, Zoolz Home, will be discontinued in order to allow us to fully focus on the business and organization cloud backup market.
What happened?
The cloud backup market is a competitive one. We entered it 15 years ago with the hope that we could make it accessible to anyone, both business and home users. Even with the many changes we’ve made to how we structured our cloud backup services, we’re unable to competitively service the consumer market.
How does this affect my account?
All Zoolz Home users will have 14 days to retrieve their data from the cloud. Any Zoolz Home order made within the last 30 days will be fully refunded while any customers whose purchase date exceeds the previous 30-day limit and is under 12 months, will be partially refunded. Refunds will be credited within 30 days.
What will happen with my data?
On October 15th account data will be deleted from our servers. Before this, we will be sure to remind all users to retrieve their data before deletion.
Do I have other options with Zoolz?
While we do have enterprise solutions, we no longer have a consumer ready service. For those who do not wish to retrieve their data and would otherwise be happy to stay with our service, we have enabled an option for you to transfer your account over to Zoolz Business at a 90% discount for all Home users who wish to subscribe. Learn more & subscribe.
We’re here to help...
We expect there will be massive amounts of data being retrieved over the coming days, and this will certainly affect the ability for some customers to effectively retrieve their data. To ensure all our customers are able to retrieve t

heir data in the alloted time, we have set up a dedicated email and support staff to help those users experiencing difficulty with their data retrieval - restore@zoolz.com
Please know we did not come to this decision lightly. We exhausted all avenues before reaching this conclusion. Many businesses were affected this year, us included. We want to assure you, we are here to help you fully recover your data before the service becomes unavailable.
If you have any questions or concerns, please feel free to reach out to us.
Regards
The Zoolz Team

na pissige mail:
conclusie betalen zal je
bye

Hello Dave,

Thank you for contacting Zoolz Technical Support.

It's with deep regret that we are shutting down the Zoolz Home program, but the decision has been made and it is final. All the information needed is included in the email you have received earlier.

If you do not wish to retrieve your data and would be happy to stay with our service, we have enabled an option for you to transfer your account over to the Zoolz Business program at a 90% discount. (Learn more & subscribe)

Otherwise, we advise you to start restoring your data before October 15th as all Home accounts data will be permanently deleted from our servers. You can restore your data by following the steps listed in the articles mentioned below:

How Can I Restore Files Backed up to Cold Storage?
How Can I Restore Files From The Vault?
Regarding your refund request; kindly note that only users who subscribed less than one (1) year ago are eligible for a refund.

Regards,
sjors86 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:58:
[...]

Lokaal encrypted is ook wat ik van plan ben, maar de meeste "any storage" zijn aardig geprijst, vandaar dat Zoolz me aanspreekt en Zoolz is en wordt niet main storage, dat is ook niet waar een backup voor bedoelt is. Dus als ik iets nodig heb (voor een notaris bijvoorbeeld) kan ik hem nog altijd van mijn NAS of HDD af te halen. En als die nu beide weg/defect zijn, dan moet ik maar 3 uur wachten. Ik ben vooral benieuwd of er vergelijkbare aanbieders zijn of dat jullie geen vertrouwen hebben in uptime van zoolz.

• sjors86
Ik kreeg dezelfde mail...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee