Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iMac 27 2.9QC CTO - Valt regelmatig/spontaan uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Mijn vraag
Bij een kennis valt de iMac regelmatig uit, wat lijkt op een stroomonderbreking.
Wij krijgen de iMac dan niet meer aan, tenzij we even wachten (>30min.).
Waarna hij vervolgens weer uitvalt.

Inmiddels is de iMac ter reparatie aangeboden bij Ivizi, die 765 euro vragen voor een nieuw Logic Board.
Een beetje gek, want echt een reden geven ze helaas niet ('.. wordt veroorzaakt door een defect logic board'), dus daar kunnen we nu weer achteraan gaan.

Zelf was ik aan het denken aan de voeding, want daar lees ik ontzettend veel over bij dit model.
Helaas kan ik het zelf niet controleren omdat openmaken niet (eenvoudig) gaat.
Ook zijn mijn ervaringen met Ivizi niet positief en vraag ik mij af of ze het ding überhaupt open hebben gemaakt.

Heeft iemand een idee en misschien nog één manier om het te laten controleren?

Relevante software en hardware die ik gebruik
iMac 27 2.9QC CTO
Laatste OS X + updates

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
PRAM en SMC reset
Power instellingen veranderd (o.a. standby)
Gecontroleerd op logging, al kon ik niet veel vinden.
Het enige wat ik niet heb gedaan is gecontroleerd op temps. :|

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 06:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Uitval kan zowel vanwege temps zijn als een slechte voeding. Controleer die temps ook maar even ;)

Als de machine sinds het uitpakken niet meer is schoongemaakt zou dat zomaar de oorzaak kunnen zijn. Zeker als je hem na verloop van tijd wel weer goed aankrijgt,

I reject your reality and substitute my own

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
foxgamer2019 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:36:

Relevante software en hardware die ik gebruik
iMac 27 2.9QC CTO
Laatste OS X + updates
Dat is niet specifiek genoeg. Alle iMacs vanaf eind 2012 kunnen dit draaien. Daarnaast zijn er specifieke problemen met sommige modellen/series.

Dus even linksboven op het Appeltje klikken, daarna "Over deze Mac" en van dat schermpje een screenshot maken (CMD-Shift-4 -> Spatiebalk -> Op het venstertje gaan staan -> Muisklik)

• Phyraxz
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-06 13:36
Helaas soortgelijke problemen ervaren deze zomer...(imac retina 5k 27-inch late 2015). Lijkt inderdaad op stroomuitval in combinatie met bepaalde omgevingsfactoren.

Wat ik heb gedaan is een clean install, werkgeheugen opnieuw geinstalleerd en een nieuw stekkerblok gekocht. Sinds die tijd geen problemen meer gehad.

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
@nelizmastr Die kan ik helaas niet controleren, de iMac is afgeven ter reparatie. :|
Ben stom geweest dit niet even te checken.

@Phyraxz Dit lijkt me inderdaad een betere oplossing, het hele logic board vervangen leek mij wat overdreven.

Inmiddels heeft de kennis besloten toch maar te betalen, dan ben ik er ook vanaf. ;)
Thanks voor jullie meedenken. :)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True