Toon posts:

Fibaro shutter (FGR-222) + associatie + impulsdrukkers?

Pagina: 1
Acties:

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:25

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Huidige situatie:
In mijn keuken heb ik de mogelijkheid om zowel mijn hoofdverlichting als mijn eettafel verlichting vanaf 2 plaatsen te schakelen. Omdat er geen bedrading loopt vanaf punt 1 naar punt 2 heb ik dit voor elkaar gekregen met associatie van 4 dimmers (FGD-212), die per 2 een koppel vormen.

Het gaat straks om dit punt (wat er nu nog zo uit ziet):

Vandaag is er een zonwering geplaatst en deze wil ik ook door middel van z-wave kunnen bedienen, dus het plaatsen van een Fibaro shutter (FGR-222) is onvermijdelijk. De bedrading van de zonwering kan onmogelijk in mijn keuken uitkomen dus rest mij geen andere keuze dan ook hier met associatie te gaan werken.

De locatie van de sturing wil ik graag op 1 van de 2 punten hebben die ik eerst voor mijn verlichting had gebruikt. Deze schakeling blijk ik te weinig te gebruiken dus kan prima opgeofferd worden. Mijn schakelmateriaal in huis is allemaal van Jung (impulsdrukkers).

Gewenste situatie:
Ik hoef vanuit de keuken alleen het rolluit open en dicht te doen (d.w.z. helemaal open of helemaal dicht), en hoef ik geen exacte controle over de positie. Het stopcontact zal ook verdwijnen want dit hebben we nog nooit gebruikt.

Optie 1:
Gebruik één van de bestaande dimmers met de bestaande impulsdrukker. Via associatie van de dimmer met de module zal een S1 gekoppeld worden aan S1 van de rolluikschakelaar en S2 aan S2;

Optie 2:
Gebruik een Fibaro single switch 2 (FGS-213) in combinatie een nieuw aan te schaffen Jung enkele impulsdrukker (531-41U)

Optie 3:
Gebruik een tweede roller shutter module (FGR-222) in combinatie met een nieuw aan te schaffen Jung Jaloezie impulsdrukker (539VU)

edit: uit contact met HaShop is gebleken dat calibratie moeilijk is bij optie 3. Ik ga als eerste proberen om beide shutters (los van elkaar) op de zonwering de calibratie te doen, alvorens ze te associeren. Dit zou moeten werken. Zo niet, dan kan ik altijd nog naar de optie gaan die JaapPelt op het Homey forum vermeldde. Keep you posted!

[Voor 10% gewijzigd door xces op 08-10-2018 18:39]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee