Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stug68
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 29-10-2018
Mijn vraag
...Ik heb sinds kort een nieuwere computer gekocht maar deze crasht steeds als ik mijn game speel World of tanks.Ik heb hem al 8 keer opnieuw geïnstalleerd,in veilige modus,lagere grafische settings,compatibiliteit getest op zowel Windows 8 en 7,Windows ge updates,mn grafische kaart geheel geüpdate etc etc,en nog crasht ie.Ik speel t normaal op Windows 10 pro 64 bit versie maar daar crasht spel nog sneller als bij vorige versies.Na crash start computer opnieuw op.Overigens heb ik geen enkel probleem met Warthunder(ook best een middelmatig zwaar programma net als World of tanks.W i e kan mij helpen wat te doen.Ik heb een I5 4 core ,8192 geheugen radeon r9 380 series, gigabyte moederbord ,450 w cooler master en extra ventilatie 2x

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Event log nalezen en uitzetten dat je systeem reboot na een BSOD.
Zodat je kan opzoeken (BSOD code) wat dit veroorzaakt.
Want op dit moment kan dit nog door van alles komen.

Wat gebeurd er met andere zware games?
Met Warthunder ben ik niet bekend.
WOT is niet zo'n heel zwaar spel voor cpu en videokaart.
In ieder geval niet bij mij op 1080p vergeleken met een game als Hunt: Showdown.

Anders eens beginnen met temperaturen van hardware checken.
Memory staat goed in bios (Zet anders XMP eens uit)?
Memtest draaien.
Andere PSU (voeding) proberen.
Maar dat is dus allemaal gissen op dit moment en misschien zonde van je tijd.

Het zou fijn zijn als je duidelijker aangeeft welke componenten je exact in je systeem hebt.
We weten nu niet welke generatie ram en cpu je hebt, ook niet welke (kwaliteit/leeftijd) psu.

[ Voor 119% gewijzigd door HugoBoss1985 op 08-10-2018 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stug68
ik speel op dit moment alleen Warthunder en dat doet t uitstekend.Ik zal zsm dat log opzoeken, hoe kan ik dat snel vinden?ben nog geen pro met computers helaas.Ik hoorde dat t misschien met de nw update van Windows 10 pro te maken kan hebben,of misschien is world of tanks niet helemaal up to date met games op Windows 10?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Stug68 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:34:
ik speel op dit moment alleen Warthunder en dat doet t uitstekend.Ik zal zsm dat log opzoeken, hoe kan ik dat snel vinden?ben nog geen pro met computers helaas.Ik hoorde dat t misschien met de nw update van Windows 10 pro te maken kan hebben,of misschien is world of tanks niet helemaal up to date met games op Windows 10?
WOT werkt hier op 2 systemen vlekkeloos op Windows 10 64 bits.

Google even w.b.t. Event Log en disable automatic reboot after BSOD.
Je leert het meeste als je het zelf opzoekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Na crash start computer opnieuw op
Dat klinkt voornamelijk als een extreme driver-crash en dan waarschijnlijk DX12 related.

Ik zou middels DDU eens al je GPU-drivers eraf gooien en ze dan opnieuw installeren. Maar gezien het feit dat je zowel Windows 7, 8 als 10 hebt, vraag ik me wel af of je na elke installatie netjes alle (!!!) bijbehorende drivers van je moederbord geinstalleerd hebt en een volledige Windows-update gedraaid.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stug68
ik zoek mij de zenuwen haha.en hoe plaats ik een foto hier,dan zie je mijn specificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:52
Via imgur kan je een foto plaatsen.

Heb je whocrashed al gebruikt? Wat zegt die? Wat zijn de temperaturen van alles? Welke voeding zit er precies in?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stug68
max3400 ik zal dat ook s bekijken,thanks al vast een ieder die mij deze nuttige tips geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nuttige tip: vul je startpost eens aan met de exacte specifieke namen & typen van alle onderdelen van je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stug68
hoe plaats ik hier een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stug68
echt te ingewikkeld ik kan niet eens simpel een foto plaatsen met mn exacte computer gegevens tjonge jonge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Stug68 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:01:
echt te ingewikkeld ik kan niet eens simpel een foto plaatsen met mn exacte computer gegevens tjonge jonge.
Zoals ik al zei, via imgur.

https://imgur.com/upload

Print screen en plakken. Link kopieren.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stug68
lukt niet ik geef t op ik heb imgur g e installeert ik kan niks direct hier op zetten,dank voor je steun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Stug68 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:01:
Ik ga eerlijk gezegd niet naar een foto zitten kijken; kan je met het topic Handleiding Pricewatch niet zelf een net lijstje samenstellen? Of desnoods je foto overtikken in je startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stug68
om gestoord van te worden dat foto ni et eens lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Geinstalleerd?

Wat?

Je ramt op de print screen knop, opent mijn link, drukt op control + v en je kopieert de link die bij het kopje Copy staat. Die gooi je dan weer in de post, en als je het helemaal netjes wil doen hou je je muis op de foto die je ziet, druk je op het pijltje naar beneden, get share links, bbcode - forums.

Ik ga maar niet croppen uitleggen ;)

Edit: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M5OOFOR.png

Zo dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Nat-Water op 08-10-2018 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stug68
d i t zijn mijn specs vd computer;Asus strix R9 380 DC2-4GD5 gaming, cooler master hyper TX3 EVO,BE quiet!Pure Power C8 430 watt CM,Intel core i 5 2300 Tray,Gigabyte GA-B75M-DBV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stug68
8192 memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Stug68 Je krijgt een BSOD, blijkbaar? Dan moet je achterhalen wat er crasht en waarom. Die tool WhoCrashed kan daarbij helpen, maar ook bijvoorbeeld BlueScreenView van Nirsoft.

Ik kan me voorstellen dat je dat zelf moeilijk te interpreteren vindt, maar dan kun je het resultaat hier plakken en dan kijken we even mee.

Voor het plakken van een screenshot op imgur.com/upload moet je even in het veld 'Paste image or URL' klikken voordat je Ctrl+V drukt.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 08-10-2018 17:56 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Die voeding lijkt me ook al een oud beestje, op basis van wat TS zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nat-Water schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:59:
Die voeding lijkt me ook al een oud beestje, op basis van wat TS zegt.
Eens maar dan begrijp ik de topicstart niet want er zou een nieuwere computer zijn gekocht?

Anyhow, alleen al de GPU staat in de boeken voor 225W ofzo; dat is 16A op de 12V-rail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stug68
ik waardeer t echt gasten ik ga hiermee aan de slag!Ik laat t jullie weten zodra ik hier uit ben gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Stug68 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:01:
ik waardeer t echt gasten ik ga hiermee aan de slag!Ik laat t jullie weten zodra ik hier uit ben gekomen.
Gasten? Je doet aannames. Dat is de meestgemaakte fout in de IT. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Room42 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:02:
[...]

Gasten? Je doet aannames. Dat is de meestgemaakte fout in de IT. ;)
Jaja het hoort wel genderneutraal he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
MAX3400 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:01:
[...]

Eens maar dan begrijp ik de topicstart niet want er zou een nieuwere computer zijn gekocht?

Anyhow, alleen al de GPU staat in de boeken voor 225W ofzo; dat is 16A op de 12V-rail.
Een i5 en een quadcore zei al genoeg dat de pc niet nieuwe onderdelen had ;). Ik denk eerder een nieuwe 2e hands ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:53
Ik mis van de TS nog steeds de basis qua informatie.

Is na een herinstallatie van Windows ook alle juiste drivers opnieuw geinstalleerd (Chipset, video, sound, LAN, etc).
Even log nagekeken en zo ja, wat heeft de TS gevonden hierin?
Wat heeft de TS zelf gedaan om het probleem op te lossen? (Afgezien van topic starten hierzo).
Spel al eens Als Administrator gestart/Geinstalleerd?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Wylana Volgens mij gaf TS aan dat hij al een heel stuk geholpen is en nu druk bezig is met zijn onderzoek. Als hij weer vragen heeft, hoop ik dat hij met dergelijke informatie komt. Maar vooralsnog is ie lekker druk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:53
Room42 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:58:
@Wylana Volgens mij gaf TS aan dat hij al een heel stuk geholpen is en nu druk bezig is met zijn onderzoek. Als hij weer vragen heeft, hoop ik dat hij met dergelijke informatie komt. Maar vooralsnog is ie lekker druk :)
Dat heb ik gelezen, alleen zien wij niet de basis informatie die nodig is om een grondig uit te sluiten wat de oorzaak van het probleem is.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wylana schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:00:
[...]

Dat heb ik gelezen, alleen zien wij niet de basisinformatie die nodig is om een grondig uit te sluiten wat de oorzaak van het probleem is.
Ja, maar die informatie is er dus ook niet 8)7 Daar is TS nu mee bezig. Dan heeft het weinig zin om daarop te blijven hameren, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stug68
klopt dat laatste ,een nieuwe tweedehands.Vraagje zou t met mn direct x versie te maken hebben.Er zit nu de m nieuwste versie 12 op.Ik heb vandaag versie direct x 9 erop gezet.Bij world of tanks vermelden ze bij systeem eisen versie 9.Hoe kan ik zo instellen dat world of tanks versie 9 " pakt ",en niet 12,welke als standaard is ingesteld op Windows 10 pro bij mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stug68
Hallo allemaal dank voor jullie steun gasten maar vooral de vrouwen😋ik ben eruit,je gelooft t niet mn probleem zat in de voeding oa,ik heb d er ventilatoren harder laten draaien,meer stroom etc en hij slaat sindsdien niet meer uit!Ook heb k een test door t spel laten doen wat betreft video kaart en zn capaciteiten en daaruit bleek dat ie in optima forma werkt,uitmuntend werd genoemd.Dus bij deze dank aan allen en een fijne dag
Pagina: 1