Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Sinds een week heb de Asus blue cave icm modem/router Free (Franse ISP)
De modem is als router ingesteld en geeft als LAN IP 192.168.1.XX
De Asus blue cave staat ingesteld als routeur met als WAN IP 192.168.1.XX en krijgt als IP 192.168.2.XX
SONOS / Apple TV / NAS zijn aangesloten op de LAN van de Free box
Via de WIFI krijgen de apparaten (iPhone en macbook pro) IP adresses 192.168.2.XX
Als via mijn iPhone de sonos app open, worden de sonos apparaten niet gevonden

Is het mogelijk om de Asus in hetzelfde IP range te krijgen als Free

Ik heb al getest om de Asus in te stellen als IP, maar op 1 of andere manier gaat de wifi snelheid er op achteruit

Als ik de Freebox instel als bridge, wordt er een ip adres 91.161.99.XXX uitgedeeld, maar de asus geeft dan geen internet verbinding

Is er een mogelijk om de asus op het juiste ip adres te krijgen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
AleSyS schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:10:
Sinds een week heb de Asus blue cave icm modem/router Free (Franse ISP)
De modem is als router ingesteld en geeft als LAN IP 192.168.1.XX
De Asus blue cave staat ingesteld als routeur met als WAN IP 192.168.1.XX en krijgt als IP 192.168.2.XX
SONOS / Apple TV / NAS zijn aangesloten op de LAN van de Free box
Via de WIFI krijgen de apparaten (iPhone en macbook pro) IP adresses 192.168.2.XX
Als via mijn iPhone de sonos app open, worden de sonos apparaten niet gevonden

Is het mogelijk om de Asus in hetzelfde IP range te krijgen als Free
De Asus instellen als bridge, i.p.v. router.
Ik heb al getest om de Asus in te stellen als IP, maar op 1 of andere manier gaat de wifi snelheid er op achteruit
Dat lijkt me dan een ander probleem.
Als ik de Freebox instel als bridge, wordt er een ip adres 91.161.99.XXX uitgedeeld, maar de asus geeft dan geen internet verbinding
Dat is je publieke adres. Waarschijnlijk krijgt dan een van je andere apparaten op de LAN-poorten van de Freebox wél internet. Als enige. Je kan waarschijnlijk maar één apparaat tegelijk een publiek IP-adres geven.
Is er een mogelijk om de asus op het juiste ip adres te krijgen?
Definieer 'het juiste' IP-adres. >:)

Hoe dan ook zit je dus met een dubbele NAT en daar wil je vanaf. Je kunt ervoor kiezen om de asus als WAN-router te gebruiken door de Freebox als bridge in te stellen, maar dan zul je alle LAN-apparaten (die SONES etc.) op de Asus moeten aansluiten.

Maar check even welke van de twee beter onderhouden wordt, wat beveiliging (en updates) betreft.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@AleSyS ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijk is.