Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ombudsdienst ingeschakeld tegen Telenet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Azzaro78
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17-06 16:12
Dag beste tweakers

Na 4 maand heb ik het gehad als telewerker. Ik heb klacht ingediend bij de Ombudsdienst Telecom tegen Telenet voor het afleveren van een slechte internet dienst in mijn straat.

13 Calls verder is het probleem in de straat nog niet opgelost.

Als Home Office werker (IT Systems Analyst) voor een Amerikaans bedrijf komt een stabiele internet lijn nogal goed van pas.

Het ergste is dat ik me nu zelfs schuldig voel om deze stap te zetten.

Ter info:
Zo ziet mijn lijn eruit vandaag
https://i.imgur.com/o66vKsW.png

In mijn streek wordt het netwerk gedeelte in de straat door Infrax beheerd. Deze boys sluiten de tickets letterlijk zonder ze op te lossen..

Deze tweaker is moe vandaag! HEEL erg moe :'(

Iemand ook zoiets meegemaakt?

PS. andere ISP is geen optie..

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Als je internetverbinding zo belangrijk is heb je geen consumenten lijntje genomen, toch?.....

39

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zie alleen een klacht van je; geen gefundeerd bewijs dat er iets "in je straat" kapot is?

Verder eens met @Fietsbel ; dan was een aansluiting met SLA een betere optie geweest.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Azzaro78
Sinds kort is dit mijn levenslijn. Maar een business lijn is ook geen optie zo ver ik weet mits ik geen btw nummer heb.

Daarbij heb ik er niet veel aan om business te zijn met Telenet als ze het zelf niet opgelost krijgen met Infrax...

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:01

BazzH

Kei-goed...

Misschien is het handig om ook te plotten naar je gateway. Dan weet je in ieder geval zeker dat het probleem zich tussen je gateway en je targets op het internet zit. Nu zou het theoretisch gezien nog iets in je LAN kunnen zijn.

Ik overweeg om in de toekomst ook veel vanuit huis te gaan werken. Maar dan ga ik zeker wel voor een 4g backup zorgen, zodat ik in ieder geval iets kan als de vaste provider eens een storing heeft.

Think smart........ Act stupid........

• naftebakje
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23-06 15:09
Als je geen business lijn wil, maar wel vergelijkbare/betere reliability: neem een consumenten-ADSL en een consumenten-COAX internetverbinding, gebruik een professionele router die failover kan doen, klaar.
Gooi er nog een 4G verbinding bij voor als een vliegtuig in je straat neerstort, en je bent altijd online.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Aapje
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 01:37

Aapje

Opel-beun
Wat zegt je werkgever ervan? Kunnen zij die business lijn niet aanleggen?

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Azzaro78 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:31:
Dag beste tweakers

Na 4 maand heb ik het gehad als telewerker. Ik heb klacht ingediend bij de Ombudsdienst Telecom tegen Telenet voor het afleveren van een slechte internet dienst in mijn straat.

13 Calls verder is het probleem in de straat nog niet opgelost.

Als Home Office werker (IT Systems Analyst) voor een Amerikaans bedrijf komt een stabiele internet lijn nogal goed van pas.

Het ergste is dat ik me nu zelfs schuldig voel om deze stap te zetten.

Ter info:
Zo ziet mijn lijn eruit vandaag
https://i.imgur.com/o66vKsW.png

In mijn streek wordt het netwerk gedeelte in de straat door Infrax beheerd. Deze boys sluiten de tickets letterlijk zonder ze op te lossen..

Deze tweaker is moe vandaag! HEEL erg moe :'(

Iemand ook zoiets meegemaakt?

PS. andere ISP is geen optie..
Overstappen op 4g is volgens mij altijd wel een optie. Kost wat meer maar als je er voor je inkomen afhankelijk van bent is de keuze snel gemaakt imo.

• PROnline
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:01
Azzaro78 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:44:
Sinds kort is dit mijn levenslijn. Maar een business lijn is ook geen optie zo ver ik weet mits ik geen btw nummer heb.

Daarbij heb ik er niet veel aan om business te zijn met Telenet als ze het zelf niet opgelost krijgen met Infrax...
Zolang jij de rekening incl. de BTW betaald, is het bij de meeste providers geen enkel probleem.

• Azzaro78
Thanks voor jullie imput boys.

Ik heb ondertussen contact gehad met de ombudsdienst. De bewijzen zijn duidelijk en gaan het met Telenet aankaarten.

Ookal snap ik vele van jullie standpunten maar er wordt vaak vergeten wat het extra gaat kosten om zomaar ff 4G of 2 internet lijnen te betalen. België is niet goedkoop ;)

Tuurlijk wil ik graag fiber to the home met een backup line etc etc maar IK moet het wel betalen.

Mijn werkgever springt deels in ja maar gaat zeker geen leased lijn betalen :)

Wordt vervolgd

• Azzaro78
BazzH schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:59:
Misschien is het handig om ook te plotten naar je gateway. Dan weet je in ieder geval zeker dat het probleem zich tussen je gateway en je targets op het internet zit. Nu zou het theoretisch gezien nog iets in je LAN kunnen zijn.

Ik overweeg om in de toekomst ook veel vanuit huis te gaan werken. Maar dan ga ik zeker wel voor een 4g backup zorgen, zodat ik in ieder geval iets kan als de vaste provider eens een storing heeft.
Heb ik altijd gedaan tot pingplotter eval verlopen is. Ben dan overgegaan naar pingplotter maar het was altijd hetzelfde. Van PC naar gateway was altijd 100% en 0.0 packet loss.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Azzaro78 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:03:
Thanks voor jullie imput boys.

Ik heb ondertussen contact gehad met de ombudsdienst. De bewijzen zijn duidelijk en gaan het met Telenet aankaarten.

Ookal snap ik vele van jullie standpunten maar er wordt vaak vergeten wat het extra gaat kosten om zomaar ff 4G of 2 internet lijnen te betalen. België is niet goedkoop ;)

Tuurlijk wil ik graag fiber to the home met een backup line etc etc maar IK moet het wel betalen.

Mijn werkgever springt deels in ja maar gaat zeker geen leased lijn betalen :)

Wordt vervolgd
20 Gb voor 40 euro per maand en als je over je bundel gaat heb je nog maar 512kb.
Geen idee wat jij nodig hebt per maand maar voor de meeste zaken is dit wel genoeg als backup naast je normale lijn.

• Azzaro78
Fable schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:17:
[...]

20 Gb voor 40 euro per maand en als je over je bundel gaat heb je nog maar 512kb.
Geen idee wat jij nodig hebt per maand maar voor de meeste zaken is dit wel genoeg als backup naast je normale lijn.
Fijn dat je zomaar 40€ kunt gooien. Ik betaal al 140€ voor het geheel bij Telenet.

Ik betaal dan liever 40€ voor leuke dingen voor mijn gezin ;)

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tja, keuzes maken en die heb je gemaakt. Geen SLA , kun je ook niet klagen. Geen 40 euro over voor back-up of een andere verbinding (misschien goedkoper) dan is de verbinding ook niet belangrijk genoeg.

Dus wat wil je nu horen?

39

• Jaaap
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Nou nou iets rustiger mag ook wel...
De TS mag best wat meer verwachten van z'n consumentenlijntje.

Dat het misschien handig kan zijn om 2 verbindingen van 70,- /mnd te hebben ipv eentje van 140,- dat kan de TS zelf ook wel uitvogelen (ik weet niet precies hoe duur die verbindingen daar zijn).

Zure regen: vnl. zwaveldioxide (en stikstofoxiden en ammoniak), 89% minder sinds 1980: FIXED
Gat in ozonlaag: vnl. drijfgassen (CFK's), gat dicht in 2060: FIXED
Broeikaseffect: vnl. CO₂ (en methaan en lachgas), afbouw uitstoot begonnen

• Azzaro78
Fietsbel schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:01:
Tja, keuzes maken en die heb je gemaakt. Geen SLA , kun je ook niet klagen. Geen 40 euro over voor back-up of een andere verbinding (misschien goedkoper) dan is de verbinding ook niet belangrijk genoeg.

Dus wat wil je nu horen?
Bij jou is het principe: Als het niet werkt gooi er nog geld tegenaan? Ik heb wel consumenten SLA's die niet behaald worden. Dus nogmaals: wat een rare standpunt neem jij aan?

Lees mijn eerste post nog eens :).

Het gaat erover dat dit soort werk prima op een consumenten lijn moet werken. Met sporadische uitval. Dit is totaal wat anders.

Maar goed, niet lullen dus en er meteen 40€ per maand boven op gooien voor een backup lijn en nog eens 40-80€ erbij voor een business lijn te krijgen met SLA's die de provider zou moeten leveren. Waar ik ookal aangaf dat het niet echt bij hun ligt.

thanks for de overmatige goeie tip 8)7

Case closed
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True