Linux 32 bits na 14 maart 2019 welke distro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1b2c3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-03-2023
Hoi allemaal
op de laptop van mijn ouders heb ik al een aantal jaar succesvol linux mint 17.3 draaien de 32 bits versie.
linux mint is gebaseerd op ubuntu 14.4.5 mijn probleem is dat na 14 maart 2019 de ondersteuning gaat vervallen en er geen updates meer gaan komen. Zou ik 64 bits kunnen draaien was et totaal geen probleem maar ja dat kan de computer niet aan.. Heeft iemand nog een suggestie wat ik wel zou kunnen draaien? of is het gewoon echt tijd om afscheid te nemen?

De CPU is een Atlon X2 64 bits op 2.4 GHz, maar het probleem is de chipset. dat is een nforce go6100 die geen enkele 64 bits distro doet slikken wat wel jammer is maar ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ubuntu 16.04.5 LTS Desktop heeft een 32-bitter en support tot april 2021.

Leuk dat je oude hardware zolang weet te gebruiken maar bereid je ouders er vast op voor dat er de komende 2 jaar waaaarschijnlijk een nieuwe laptop moet komen.

/edit: http://ftp.tudelft.nl/releases.ubuntu.com/16.04.5/ dus

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 08-10-2018 14:38 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-07 21:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Van Ubuntu zijn er nog wel gewoon 32 bit releases van 18.04 beschikbaar. De algemene Gnome release niet, maar Xubuntu en Ubuntu-Mate wel. Maar ook Mint 19 is gewoon in 32 bit beschikbaar.

Wat is nou precies je vraag, probleem en gezochte oplossing?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:18
De MSI Megabook S262 met T2050 van mijn vriendin draait gewoon Ubuntu 18.04 met Gnome. Kant en klaar is het er niet, maar gnome heb je er zo op staan met apt-get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 07:36
https://linuxmint.com/download.php

maar liefst 3 smaken 32-bits. Op oude hardware kies ik meestal de xfce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swart_Arthur
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-09-2023
Op mijn 20 jaar oude Thinkpad T43 met een 1.6GHz Pentium M processor en 1,25 Gb RAM draait Mint Mate 18.2 zonder enig probleem. Chromium als browser lukt redelijk, Symphony is mooier maar trager. Libre Office draait zonder moeite, wifi werkte meteen, Gimp is een geduldoefening maar als het moet kan het. Je doet jezelf een plezier met een IDE SSD, dat scheelt echt. Voor vijf tientjes haal je 64Gb op Aliexpress.

[ Voor 15% gewijzigd door Swart_Arthur op 20-10-2018 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Swart_Arthur schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:11:
Op mijn 20 jaar oude Thinkpad T43 met een 1.6GHz Pentium M processor en 1,25 Gb RAM draait Mint Mate 18.2 zonder enig probleem. Chromium als browser lukt redelijk, Symphony is mooier maar trager. Libre Office draait zonder moeite, wifi werkte meteen, Gimp is een geduldoefening maar als het moet kan het. Je doet jezelf een plezier met een IDE SSD, dat scheelt echt. Voor vijf tientjes haal je 64Gb op Aliexpress.
Respect dat je hier nog op kan werken, zeker met iets als GIMP. :)
Die vijf tientjes had ik mij wel gespaard, dat is gewoonweg geld wegbrengen in mijn ogen.

@j1b2c3 Zou mij gewoon voorbereiden op een nieuwe laptop. Hoewel 32bit er zeker nog wel zal blijven, is 64bit gewoon de toekomst en is het op andere gebieden als snelheid/veiligheid gewoon beter. Nu zullen je ouders geen top prestaties nodig hebben, maar je kunt ook prima een sprong maken zonder veel uit te geven.

[ Voor 4% gewijzigd door HollowGamer op 20-10-2018 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swart_Arthur
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-09-2023
Respect dat je hier nog op kan werken, zeker met iets als GIMP. :)
Die vijf tientjes had ik mij wel gespaard, dat is gewoonweg geld wegbrengen in mijn ogen.
Als gezegd is Gimp iets voor de zeer geduldige medemens... Het ding doet wat het doen moet, ik schrijf er mijn boek op en af en toe bekijk ik met Vivaldi een website. Dat lukt en het tempo van het apparaat nodigt niet uit allerlei links te volgen. Als je een typemachine zoekt waar je even iets mee kunt opzoeken, is die T43 een prima laptop.
Pagina: 1