Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

reparatie behuizing macbook pro 15 2018

Pagina: 1
Acties:

• bulletproof93
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:25
Vanochtend zat ik op een terras met mijn macbook pro, 2 jongeren op een scooter wilden mijn macbook even lenen en besloten deze mee te nemen. Ik ging niet akkoord natuurlijk. Uiteindelijk heb ik hem nog kunnen vast grijpen maar hij viel uiteindelijk op de grond.

Nu is er dus schade aan de laptop, laptop is twee weken oud. Heeft iemand enig idee wat de kosten zijn van het vervangen van de behuizing of reparatie hiervan? Wordt dit gedekt door apple care?

Ik heb het internet doorgezocht maar concrete bedragen kan ik niet vinden. Heeft iemand ervaringen hierbij?

• lvdgraaff
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 15:22
Dat is ontzettend vervelend zeg! Goed dat je het ongevraagd lenen in ieder geval hebt kunnen voorkomen.
Ik neem aan dat beide jongens niet netjes hun naam hebben achtergelaten om aansprakelijk te worden gesteld?
Ik kan je verder niet echt helpen met je vraag. Toch nieuwsgierig: wat is de schade precies? Werkt alles nog naar behoren? Is er alleen cosmetische schade?

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je een gewone verzekering (inboedel, inbraak, etc)? Eventueel daar de situatie al voorgelegd?

Ook interessant; heb je de laptop met een creditcard gekocht? Een aantal maatschappijen hebben ook een schade / stelerij / reparatie clausule in hun kleine lettertjes staan.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• bulletproof93
lvdgraaff schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:17:
Dat is ontzettend vervelend zeg! Goed dat je het ongevraagd lenen in ieder geval hebt kunnen voorkomen.
Ik neem aan dat beide jongens niet netjes hun naam hebben achtergelaten om aansprakelijk te worden gesteld?
Ik kan je verder niet echt helpen met je vraag. Toch nieuwsgierig: wat is de schade precies? Werkt alles nog naar behoren? Is er alleen cosmetische schade?
Alleen cosmetisch. Hele vieze deuken in de randen. Nee ze hadden haast dus niks achtergelaten.

I
MAX3400 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:22:
Heb je een gewone verzekering (inboedel, inbraak, etc)? Eventueel daar de situatie al voorgelegd?

Ook interessant; heb je de laptop met een creditcard gekocht? Een aantal maatschappijen hebben ook een schade / stelerij / reparatie clausule in hun kleine lettertjes staan.
Betaald via ideal.

Inboedel is verzekerd maar ik zat niet in het huis en dat telt dan wel?

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@bulletproof93 veel boedels hebben ook een buitenshuisdekking. Zoals ik al zei; even kleine lettertjes lezen en/of belletje doen :)

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 14:40
Lever de MacBook Pro even in bij een Apple Store of Authorized Service Provider, zodat deze nagekeken kan worden. Je krijgt dan ook te horen hoeveel het ongeveer gaat kosten. Bij deuken aan de randen zal waarschijnlijk de hele topcase vervangen moeten worden. Dat zal ongeveer €500 gaan kosten. Mogelijk is er nog meer schade wat aan de buitenkant niet zichtbaar is.

[Voor 5% gewijzigd door MelvinW op 08-10-2018 22:08]

MacBook Pro 16" + Pro Display XDR - iPhone 12 Pro Max - Apple Watch Series 6 Hermès

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 10:36
MelvinW schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:08:
Lever de MacBook Pro even in bij een Apple Store of Authorized Service Provider, zodat deze nagekeken kan worden. Je krijgt dan ook te horen hoeveel het ongeveer gaat kosten. Bij deuken aan de randen zal waarschijnlijk de hele topcase vervangen moeten worden. Dat zal ongeveer €500 gaan kosten. Mogelijk is er nog meer schade wat aan de buitenkant niet zichtbaar is.
zeker even na laten kijken. Wellicht is het alleen cosmetische schade maar wie weet is er toch meer schade dan je nu kunt voorzien. Zou vervelend zijn als uiteindelijk blijkt dat er meer schade is en je dat niet gedekt krijgt door de verzekering.

...

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13:52

Geronimous

Moderator Spielerij
Houd er rekening mee dat alleen cosmetische schade niet gerepareerd wordt, ook niet tegen betaling...

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 10:36
misschien heeft de terraseigenaar nog een camera hangen en kun je de camerabeelden toe laten voegen aan je aangifte en wie weet kan men op basis van kenteken brommer of iets nog herleiden?

Blijft alleen zuur. Mensen horen gewoon van andermans spullen af te blijven.

...

• bulletproof93
Geronimous schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 23:56:
Houd er rekening mee dat alleen cosmetische schade niet gerepareerd wordt, ook niet tegen betaling...
Ik heb enige last van backlight bleeding door die val, dat geldt dan waarschijnlijk wel als niet-cosmetische schade.

Iemand enig idee of Applecare+ ook voor Macbooks geldt?

[Voor 8% gewijzigd door bulletproof93 op 11-10-2018 21:19]

• NYKOTECH
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 17-10-2018
zonde, je kan een geautoriseerd Apple winkel bellen voor een slimme move, in Utrecht heb je er een, die geven meestal top advies (creatieve ideeën)

• pl0xs
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 19-06 13:06
bulletproof93 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:18:
[...]

...

Iemand enig idee of Applecare+ ook voor Macbooks geldt?
https://www.apple.com/nl/...-voor-15-inch-macbook-pro

De MacBook is twee weken oud, dus je zou nog AppleCare kunnen kopen. Kost je 350, maar volgens mij heb je daarna geen extra kosten meer bij het repareren van je MacBook.

[Voor 22% gewijzigd door pl0xs op 11-10-2018 21:29]

• bulletproof93
ndthien schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:26:
[...]

https://www.apple.com/nl/...-voor-15-inch-macbook-pro

De MacBook is twee weken oud, dus je zou nog AppleCare kunnen kopen. Kost je 350, maar volgens mij heb je daarna geen extra kosten meer bij het repareren van je MacBook.
Geld dit dus ook voor cosmetische schade en/of backlight bleed issue?

• bulletproof93
NYKOTECH schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:23:
zonde, je kan een geautoriseerd Apple winkel bellen voor een slimme move, in Utrecht heb je er een, die geven meestal top advies (creatieve ideeën)
Hoe bedoel je? Zij weten een oplossing op de cosmetische schade?

• NYKOTECH
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 17-10-2018
bulletproof93 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:39:
[...]

Hoe bedoel je? Zij weten een oplossing op de cosmetische schade?
Niet geschoten is altijd mis

• pl0xs
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 19-06 13:06
bulletproof93 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:38:
[...]

Geld dit dus ook voor cosmetische schade en/of backlight bleed issue?
Dit staat er in de link:
Het AppleCare Protection Plan biedt tot drie jaar lang extra mogelijkheden voor de reparatie van hardware, waarbij zowel de vervangende delen als het arbeidsloon zijn gedekt. Bovendien worden alle reparaties uitgevoerd door een door Apple erkende technicus. De dekking omvat het volgende:
  • Je Mac-computer
Als je zeker wilt zijn, zou ik even bellen/chatten met de Apple GeniusBar: https://getsupport.apple.com

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 14:40
ndthien schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:49:
[...]

Dit staat er in de link:
Het AppleCare Protection Plan biedt tot drie jaar lang extra mogelijkheden voor de reparatie van hardware, waarbij zowel de vervangende delen als het arbeidsloon zijn gedekt. Bovendien worden alle reparaties uitgevoerd door een door Apple erkende technicus. De dekking omvat het volgende:
  • Je Mac-computer
Als je zeker wilt zijn, zou ik even bellen/chatten met de Apple GeniusBar: https://getsupport.apple.com
Het AppleCare Protection Plan verlengt alleen de fabrieksgarantie naar 3 jaar. TS heeft daar helemaal niets aan, aangezien hij dan nog steeds zal moeten betalen voor een reparatie, aangezien het niet onder garantie valt. Ongelukken als dit worden alleen gedekt onder AppleCare+, maar dat is in Nederland niet beschikbaar voor MacBooks en kan TS dus ook niet aanschaffen.

[Voor 4% gewijzigd door MelvinW op 11-10-2018 22:21]

MacBook Pro 16" + Pro Display XDR - iPhone 12 Pro Max - Apple Watch Series 6 Hermès

• bulletproof93
MelvinW schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:19:
[...]

Het AppleCare Protection Plan verlengt alleen de fabrieksgarantie naar 3 jaar. TS heeft daar helemaal niets aan, aangezien hij dan nog steeds zal moeten betalen voor een reparatie, aangezien het niet onder garantie valt. Ongelukken als dit worden alleen gedekt onder AppleCare+, maar dat is in Nederland niet beschikbaar voor MacBooks en kan TS dus ook niet aanschaffen.
Kijk precies dit dacht ik dus al. Ik zag nergens apple care+ staan en wel bij iphones.

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13:52

Geronimous

Moderator Spielerij
AC+ is inderdaad alleen voor iPhone, iPad en Watch

APP is geen verzekering.

https://www.apple.com/leg...t/applecare/appmacnl.html
4. Wat is er niet gedekt?

4.1 Hardwareservice

Het Plan is niet van toepassing op:

(i) Installatie, verwijdering of vernietiging van de Gedekte apparatuur of de levering van apparatuur terwijl er onderhoud op de Gedekte apparatuur wordt uitgevoerd;

(ii) Schade veroorzaakt door
(a) een ander product dan de Gedekte apparatuur,
(b) een ongeval, verkeerd gebruik, misbruik, vloeistof, brand, aardbeving of andere externe oorzaken,
(c) de bediening van de Gedekte apparatuur buiten het toegestane of bedoelde gebruik zoals door de fabrikant is beschreven in de gebruikershandleiding, de technische specificaties of andere gepubliceerde richtlijnen voor de Gedekte apparatuur, of
(d) onderhoud (inclusief upgrades en uitbreidingen) dat wordt uitgevoerd door iemand die geen medewerker van Apple of een geautoriseerde Apple-serviceprovider (“AASP”) is;

(iii) Gedekte apparatuur met een serienummer dat is gewijzigd, beschadigd of verwijderd of dat is aangepast om de functionaliteit of mogelijkheden te wijzigen zonder schriftelijke toestemming van de fabrikant;

(iv) Gedekte apparatuur die is verloren of gestolen. Dit Plan dekt alleen Gedekte apparatuur die in zijn geheel aan Apple is geretourneerd;

(v) Cosmetische schade aan de Gedekte Apparatuur met inbegrip van, maar niet beperkt tot krassen, deuken en gebroken plastic op poorten;

(vi) Verbruiksonderdelen, zoals batterijen, behalve met betrekking tot de batterijdekking onder het APP voor Mac of APP voor Apple TV of tenzij er een storing is opgetreden ten gevolge van materiaal- en fabricagefouten;

(vii) Preventief onderhoud op de Gedekte apparatuur; of

(viii) Gebreken die het gevolg zijn van normale slijtage of anderszins te wijten zijn aan de normale veroudering van het product.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True