Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• adesign
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12-06 20:44
Hoi allemaal, ik heb de mogelijkheid om een telefoon van de zaak te bestellen. Dit is of een standaard toestel en hoef dan geen eigen bijdrage te betalen. Of ik mag afwijken van het standaard toestel en betaal dan het verschil. Het verschil is gewoon het standaard toestel prijs incl btw minus de prijs van de telefoon die je graag wilt hebben incl btw.

Dat bedrag wordt van je loon afgetrokken. Nu ben ik benieuwd of je die eigen bijdrage fiscaal voordelig mag verrekenen van je loon of niet. Met fiscaal bedoel ik dan ook dat ik minder of geen btw betaal voor de telefoon van de zaak.

• Chntl321
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 13-06 23:21
Ik heb ook een gsm via het werk gekocht. Heb deze bruto voor netto ex btw kunnen kopen op deze manier. Ik heb er snipperdagen/overuren voor ingeleverd.

Bij mij is het via de werkkostenregeling gedaan, dus geen belasting hoeven betalen.

[Voor 25% gewijzigd door Chntl321 op 08-10-2018 14:09]

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:39
Tot een paar jaar terug (geloof 2) konden wij via bovenwettelijke vakantie uren een luxe toestel aanschaffen.
Dan werd de toestelprijs gedeeld door je bruto uurloon en dat ging dan van de bovenwettelijke vakantie uren af.

Helaas hebben ze de regeling twee jaar geleden aangepast en wordt het met je netto uurloon verrekend.

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 17:17

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

adesign schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:17:
Dat bedrag wordt van je loon afgetrokken. Nu ben ik benieuwd of je die eigen bijdrage fiscaal voordelig mag verrekenen van je loon of niet. Met fiscaal bedoel ik dan ook dat ik minder of geen btw betaal voor de telefoon van de zaak.
Staat gewoon op de site van de belastingdienst:
Als uw werknemer privévoordeel heeft van de voorziening, hoeft u dit voordeel niet tot het loon te rekenen. U mag wel een eigen bijdrage vragen als u uw werknemer laat kiezen voor een duurdere uitvoering van de noodzakelijke voorziening. De eigen bijdrage trekt u dan van het nettoloon af.
https://www.belastingdien...en_nihilwaarderingen.html

Vauit de WKR is er geen noodzaak tot het nemen van een duurder toestel, en wordt op dat vlak ook niet voldaan aan het noodzakelijkheidscriterium. Een eigen bijdrage is dan ook volledig voor eigen rekening.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• adesign
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12-06 20:44
Dank jullie wel allemaal voor jullie reactie.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:17

t_captain

Moderator General Chat
Question Mark schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 15:10:
[...]

https://www.belastingdien...en_nihilwaarderingen.html

Vauit de WKR is er geen noodzaak tot het nemen van een duurder toestel, en wordt op dat vlak ook niet voldaan aan het noodzakelijkheidscriterium. Een eigen bijdrage is dan ook volledig voor eigen rekening.
Er is wel een bepaald grijs gebied.
(belastingdienst)
Bijvoorbeeld als een werknemer in uw opdracht uw auto gebruikt voor een dienstreis. Voor voorzieningen, zoals een notebook of de mobiele telefoon, die de werknemer in de auto (werkplek) voor zijn werk gebruikt, geldt dan een nihilwaardering.
Je hebt als ondernemer een bepaalde vrijheid. Je bent niet verplicht om de goedkoopste bedrijfsmiddelen te kopen voor je medewerkers. De meeste bedrijven werken dan ook niet met laptops van 400 euro, en niemand vindt dat je de bovenste 1000 euro van de Dell XPS als loon in natura moet boeken.

Een bedrijf kan bijvoorbeeld besluiten uitsluitend met iOS en schermdiagonaal 5"+ te werken. Evenmin als de XPS laptop hoeft dat als loon in natura belast te worden.

Twee grenzen:
1. de uitgaven zijn ten opzichte van de betaalbare alternatieven zo buitensporig dat de zakelijkheid ter discussie mag worden gesteld. Zo is een zeilboot met bedrijfslogo misschien geen nuttige uitgave voor de zaak en dan kan de belastinginspecteur stellen dat het feitelijk loon is.

2. het bedrijf doet iets waaruit blijkt dat de telefoon / laptop etc een loonwaarde vertegenwoordigt. Dat is hier het geval: werknemer krijgt een standaardmodel, maar mag zelf bijbetalen voor een duurder model.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True