Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een tijdje geleden heb ik een reeds betaalde reservering bij een camping in Frankrijk moeten annuleren. Dit heb ik betaald met mijn Rabobank Creditcard. Nu kreeg ik bericht dat ze een groot deel van het bedrag hebben teruggestort op mijn account. Ik vraag mij alleen af hoe dit precies werkt bij een creditcard. Krijg je dan en positief bedrag op je creditcard, dat je kunt terugboeken naar je betaalrekening? En kun je dit normaliter direct zien op je afschrift (via de Rabobank-app kan ik creditcard-transacties inzien) of zie je dat pas aan het eind van de maand?

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:45:
Een tijdje geleden heb ik een reeds betaalde reservering bij een camping in Frankrijk moeten annuleren. Dit heb ik betaald met mijn Rabobank Creditcard. Nu kreeg ik bericht dat ze een groot deel van het bedrag hebben teruggestort op mijn account. Ik vraag mij alleen af hoe dit precies werkt bij een creditcard. Krijg je dan en positief bedrag op je creditcard, dat je kunt terugboeken naar je betaalrekening? En kun je dit normaliter direct zien op je afschrift (via de Rabobank-app kan ik creditcard-transacties inzien) of zie je dat pas aan het eind van de maand?

Iemand hier ervaring mee?
Wat ik snel terugvond op het net (facebook):
Beste rabobank, ik heb een bedrag geretourneerd gekregen op mijn creditcard. Nu heb ik een positief saldo maar ik zou graag het teruggestorte bedrag weer overgemaakt zien worden op mijn gekoppelde betaalrekening. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Of wordt dit bij de volgende creditcard afrekening teruggestort?

Rabobank Hoi Tim,

Dit gaat niet automatisch, hiervoor kan je bellen met onze servicedesk
Mijn eigen ervaring is dat het verrekend wordt met de volgende rekening, maar ik heb echter nog nooit een hoger bedrag dan rekeningen op mijn creditcard gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:14
Ja, deze transactie zou gewoon zichtbaar op je creditcard overzicht moeten zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Hielko op 08-10-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Ja, dat komt dan gewoon op je kaart (bij rekening staat dan x euro) en kan je terugboeken. Geen idee hoe snel de Rabo is, maar ik kon na een terugboeking het 5 minuten later al zien op het saldo van de Cc. (ING)

[ Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 08-10-2018 12:49 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 07:44

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op het moment dat je een bedrag teruggestort krijgt zien ze dat gewoon als aflossing van eventuele andere bedragen op je creditcard. Is alles verder afgelost en hou je (dus) saldo over op je credit card dan blijft het standaard staan als een soort buffer. Maar je kunt het overschot gewoon terug laten storten naar je rekening. Moet je wel voor bellen, volgens mij kan het niet vanuit de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Thanks voor de snelle reacties! Ik had idd al even gegoogled, maar ik zie in mijn app na 4 dagen nog steeds niks staan. Vroeg mij even af of de bank dit dan misschien pas aan het einde van de maand vrijgeeft ofzo. Ik had nl. ook al mijn annuleringsverzekering in gang gezet en dat kan ik dus stoppen, maar dan moet ik wel zeker weten dat ik het bedrag krijg ;)

(bel anders wel even met de rabobank, maar was even benieuwd wat de ervaringen zijn bij anderen)

[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 08-10-2018 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
vaak duurt het even, gaat allemaal niet zo snel als met een normale transactie.

Overigens kost het storten naar je rekening vaak wel geld. Ook krijg je rente op je positieve saldo (vaak meer dan je standaard spaar rekening). Het kan dus best interessant zijn om het gewoon te laten staan.

Als je dan weer iets betaald met je CC dan gaat het eerst van het extra saldo af, hoef je die maand dus ook niks naar je CC over te schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Sommige webwinkels hebben een systeem dat na 14 dagen alle CC reserveringen die niet 'definitief' gemaakt zijn vrijgeeft, dus ik zou inderdaad even wachten. Maar meestal kan de verkoper wel ingrijpen om e.e.a. sneller te laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-06 15:34

JAMF

010 the number of the best

Doe het zelfs wel eens andersom:
Zelf een buffer op de CC storten.
Om te zorgen dat de limiet wat groter is, of om rente te besparen

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
EJPostema schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:01:
vaak duurt het even, gaat allemaal niet zo snel als met een normale transactie.

Overigens kost het storten naar je rekening vaak wel geld. Ook krijg je rente op je positieve saldo (vaak meer dan je standaard spaar rekening). Het kan dus best interessant zijn om het gewoon te laten staan.

Als je dan weer iets betaald met je CC dan gaat het eerst van het extra saldo af, hoef je die maand dus ook niks naar je CC over te schrijven
Ok thanks, dan wacht ik nog een paar dagen (heb al even bij die camping geverifieerd of het idd naar mijn creditcard is geboekt). Ik ga het dan wel overzetten naar mijn betaalrekening, omdat het om zo'n 600 euro gaat en ik normaliter weinig met mijn creditcard koop (alleen netflix abo enzo). Beetje zonde om het er dan op te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Om het af te maken met een daadwerkelijke bron.
Bedrag van je betaalrekening overmaken naar je creditcard
Wil je meer bestedingsruimte op je creditcard of wil je tussentijds aflossen? Maak dan geld over van de betaalrekening die gekoppeld is aan je creditcard naar je creditcard. Zo ontstaat er een saldo op je creditcard. Heb je dit bedrag niet (volledig) gebruikt vóór de eerstkomende afschrijving van je creditcarduitgaven? Dan verrekenen we het (restant) saldo met het bedrag van de volgende afschrijving.

Saldo op je creditcard overmaken naar je betaalrekening
Is er geld op je creditcard gestort en heb je dat liever op je betaalrekening? Neem contact op met de Rabo Servicedesk, tel. 088 - 722 67 77. Uiterlijk drie werkdagen nadat (een deel van) je creditcardsaldo is overgemaakt, is het bedrag beschikbaar op je betaalrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-06 09:29
JAMF schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:25:
Let op dat dat geld niet valt onder de verzekering van je CC. Als die CC maximaal wordt leeggeroofd krijg je enkel het maximum bedrag vergoed, het geld dat je zelf had bijgestort ben je dan kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-06 16:27

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Ik heb precies hetzelfde gehad, ook bij de RaboBank. Je limiet wordt in principe gewoon verhoogd tot het eind van de maand, vervolgens wordt het (bij mij iig) teruggestort op je betaalrekening.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Palomar schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:33:
[...]

Ok thanks, dan wacht ik nog een paar dagen (heb al even bij die camping geverifieerd of het idd naar mijn creditcard is geboekt). Ik ga het dan wel overzetten naar mijn betaalrekening, omdat het om zo'n 600 euro gaat en ik normaliter weinig met mijn creditcard koop (alleen netflix abo enzo). Beetje zonde om het er dan op te laten staan.
Bij sommige aanbieders krijg je rente voor het geld dat op de kaart staat, dus als een soort van spaarrekening (o.a. ANWB creditcard). Je zou het dan ook op de kaart kunnen laten en langzaam opmaken door je maandelijkse Netflix betalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

JAMF schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:25:
Niet handig, want de CC-verzekering geldt dan vaak niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-06 15:34

JAMF

010 the number of the best

Anoniem: 915187 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:48:
[...]

Niet handig, want de CC-verzekering geldt dan vaak niet.
Paar honderd bijplussen is makkelijker dan voor een maand de limiet verhogen.
Vooral als je een borg-reservering van de huurauto oid te wachten staat.

Dus gewoon een afgewogen risico.

CC wordt hier voornamelijk gebruikt tijdens de vakantie en heel af en toe voor een aankoop bij een buitenlandse webshop.

Sta dus niet het hele jaar boven limiet, meestal gewoon op 0 +/-

[ Voor 10% gewijzigd door JAMF op 09-10-2018 07:53 ]

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Greveldinges schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:02:
Ik heb precies hetzelfde gehad, ook bij de RaboBank. Je limiet wordt in principe gewoon verhoogd tot het eind van de maand, vervolgens wordt het (bij mij iig) teruggestort op je betaalrekening.
Ik zie het bedrag sinds vandaag inderdaad wel in mijn Rabo Bankieren app staan (gedateerd op 4 oktober, dus zit gewoon wat vertraging in). Via de rabobank site moet je daarna een telefoonnummer bellen om het weer op je betaalrekening te krijgen. Maar bij jou ging het dus automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:39
Palomar schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:35:
[...]

Ik zie het bedrag sinds vandaag inderdaad wel in mijn Rabo Bankieren app staan (gedateerd op 4 oktober, dus zit gewoon wat vertraging in). Via de rabobank site moet je daarna een telefoonnummer bellen om het weer op je betaalrekening te krijgen. Maar bij jou ging het dus automatisch?
Niets gaat automatisch. Je hebt nu misschien een positief saldo op je creditcard, dit wordt wel weer verrekend met volgende betalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-06 16:27

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Palomar schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:35:
[...]

Het ging automatisch inderdaad, ik kreeg het op mijn betaalrekening gestort op het moment dat het geld dat ik normaal heb betaald met mijn creditcard van mijn betaalrekening af gaat.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Ja bij mij wel. Dan wordt het idd verrekend met de volgende keer.

Leuk detail als je een oude kaart, daar blijft het bij mij gewoon opstaan. Ik kwam er bij toeval achter dat er nog 300 euro opstond bij mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Haijo schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:38:
Ja bij mij wel. Dan wordt het idd verrekend met de volgende keer.

Leuk detail als je een oude kaart, daar blijft het bij mij gewoon opstaan. Ik kwam er bij toeval achter dat er nog 300 euro opstond bij mij.
Ik heb ook een vrij oude kaart (al een jaar of 10) en geen zin om te wachten tot het einde van de maand misschien wel of niet automatisch overgeboekt wordt. Heb net maar even gebeld met de Rabobank en ze konden het vrij snel overboeken naar mijn betaalrekening :)

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 09-10-2018 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

JAMF schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 07:51:
[...]

Paar honderd bijplussen is makkelijker dan voor een maand de limiet verhogen.
Vooral als je een borg-reservering van de huurauto oid te wachten staat.

Dus gewoon een afgewogen risico.

CC wordt hier voornamelijk gebruikt tijdens de vakantie en heel af en toe voor een aankoop bij een buitenlandse webshop.

Sta dus niet het hele jaar boven limiet, meestal gewoon op 0 +/-
Een hogere limiet is toch gewoon een vinkje omzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:08
Anoniem: 915187 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:52:
[...]
Een hogere limiet is toch gewoon een vinkje omzetten?
Als de bank het risco niet te hoog vind is dat inderdaad zo gebeurd, maar soms ligt dat ook anders.

Als je een limiet van 1000 euro hebt en niet zo'n hoog inkomen maar wel een auto heb gehuurd kan het soms een goed idee om bij te storten omdat je anders je creditcard niet kan gebruiken op vakantie.
Pagina: 1