Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Verhinder dat Windows 10 je iPhone als hotspot gebruikt

Pagina: 1
Acties:

• KerberosX
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 29-06-2020
Heb hier een iPhone 8 (iOS12) en Windows 10 / 1809 (de laatste Oktober update). Nu voor beide toestellen is deze update in de voorbije weken gebeurd, maar kan niet zeggen of mijn onderstaande probleem bij 1 van de 2 updates (of misschien beide) is ontstaan.

Ik sluit mijn iPhone regelmatig op mijn PC aan zodat hij de automatische backup via iTunes doet. Nu merk ik de laatste weken (maar weet dus niet precies sinds wanneer), dat wanneer ik de lightning cable inplug in de telefoon, automatisch het blauwe balkje bovenaan verschijnt dat normaal verschijnt wanneer er een ander toestel gebruik maakt van je mobiele hotspot.

Heb daar verder weinig aandacht aan geschonken, maar nu krijg ik plots een SMS dat mijn 5GB dataverkeer van deze maand er bijna door is. Vreemd dacht ik, want ik ben al de hele dag thuis en de telefoon zit gewoon op wifi. Nu ging ik eens kijken in mijn Windows task manager naar de netwerkverbindingen en zie dus wel degelijk 1tje gelinkt aan mijn iPhone en daar gaat constant dataverkeer van enkele Mbps over. Blijkt dus dat de podcast die ik in de achtergrond aan het luisteren was gewoon gestreamd werd via mijn iphone hotspot en niet via de bekabelde 1Gbps verbinding van mijn PC zoals ik dacht |:(

Wanneer ik kijk op de iPhone staat de slider van mobiele hotspot gewoon uit (maar hij blauwe balkje boven is er wel). Op Windows zie ik niet direct een manier om dit te verhinderen, buiten eventueel het aan te merken als "metered connection" en dan de traffic op 1MB/maand zetten.

Wat zie ik over het hoofd?

• Tiagoo
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 16:59
En als je gewoon naar je windows settings gaat en dan hotspot intypt? Daar heb je "Change mobile hotspot settings" staat die aan ?

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:45

MsG

Forumzwerver

Kijk in Windows eens bij de netwerkadapters? Als het goed is zie je daar dan de iPhone als netwerkapparaat staan. Zou die gewoon uitschakelen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:23
Ik had laatst ook een probleem met mobiele hotspot op m’n iPhone na de iOS 12 ipdate, maar na een keer opnieuw opstarten van de telefoon werkte het weer goed.

En werkt de automatische backup niet ook prima via WiFi?

[Voor 15% gewijzigd door FoxLenny op 08-10-2018 13:45]

• KerberosX
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 29-06-2020
Tiagoo schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:40:
En als je gewoon naar je windows settings gaat en dan hotspot intypt? Daar heb je "Change mobile hotspot settings" staat die aan ?
Dit staat gewoon uit.
MsG schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:41:
Kijk in Windows eens bij de netwerkadapters? Als het goed is zie je daar dan de iPhone als netwerkapparaat staan. Zou die gewoon uitschakelen.
Dit werkt inderdaad. Zelfs na disconnect/reconnect van de kabel blijft hij uitgeschakeld. Bedankt.
FoxLenny schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:44:
Ik had laatst ook een probleem met mobiele hotspot op m’n iPhone na de iOS 12 ipdate, maar na een keer opnieuw opstarten van de telefoon werkte het weer goed.

En werkt de automatische backup niet ook prima via WiFi?
Mja, laad hem ook tegelijkertijd op via de kabel.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True