Op zoek naar betaalbare videobewerkingssoftware

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masihi
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-07-2021
Hello,

Ik wil een keuze maken voor een softwarepakket voor videobewerking. Misschien hebben jullie tips?

Ik ben zeker geen techneut maar heb wel affiniteit met software. Dus ik zoek iets wat daar aan voldoet. Op zich weet ik dat ik goed uit de voeten kan met Magix Video Editor Pro. Dus het hoeft ook weer niet enorm simpel te zijn. Maar Magix vind ik erg duur.

Is Movavi bijvoorbeeld iets? Wat ze er zelf over zeggen klinkt een beetje te mooi om waar te zijn voor die prijs.

Ik heb windows 8.1. Niet al te sterke laptop momenteel maar daar komt op termijn verandering in.

Wat ik verder doe qua gebruikersfuncties zijn:

- knippen, plakken
- makkelijke bewerking van geluids- en videosporen
- eventueel goede ondertitellingfunctie (heb ik ook nog weleens nodig)
- eventueel het kunnen bijknippen van een videoscherm (qua formaat, wat je weleens ziet tegenwoordig in filmpjes op facebook met zwarte balken om een screen heen)

Hartelijke groet!

[ Voor 31% gewijzigd door Masihi op 08-10-2018 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Openshot?

Ik mis een beetje welk OS je hebt en of je bepaalde codecs en/of hardware-acceleration nodig hebt.

Er zijn zat gratis editors inclusief het "oude" Windows Movie Maker maar voor alles geldt natuurlijk een use-case.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:17
Hangt er helemaal vanaf wat je wilt, gaat het je puur om montage/knippen/plakken en wat fades dan is Lightworks goed te doen.
Echter voor effecten moet je ergens anders zijn (kan lightworks wel, maar vind het net niet...)

Computer says no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 22:05
Waarschijnlijk complexer dan wat je nu gewend bent, maar je kunt kijken naar de gratis versie van DaVinci Resolve. Dit bevat waarschijnlijk ~10.000 opties die je niet gebruikt, maar je kunt simpelweg op de Media tab je videobestanden importeren, op de Edit tab de bewerkingen doen die je wilt en tot slot op de Deliver tab de rendering doen (met presets voor bijvoorbeeld YouTube, Vimeo etc.).

Besteed een uurtje aan wat YouTube tutorials en je kunt ermee aan de slag.

Later kun je ook kijken naar kleurcorrectie, geavanceerde bewerkingen met nodes, VFX werk etc. maar dat kun je in het begin ook gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masihi
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-07-2021
MAX3400 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:13:

Ik mis een beetje welk OS je hebt en of je bepaalde codecs en/of hardware-acceleration nodig hebt.
Oh ja sorry, ik zal het er boven ook bij zetten, maar ik heb gewoon windows 8.1 op dit moment, niet al te snelle laptop maar dat wordt vervangen binnen nu en een half jaar hoop ik. Dus mag best een wat groot programma zijn.

Wat ik verder doe qua gebruikersfuncties zijn:

- knippen, plakken
- makkelijke bewerking van geluids- en videosporen
- eventueel goede ondertitellingfunctie (heb ik ook nog weleens nodig)
- eventueel het kunnen bijknippen van een videoscherm (qua formaat, wat je weleens ziet tegenwoordig in filmpjes op facebook met zwarte balken om een screen heen)