Toon posts:

Domotcz ziet RFXcom 433 MHz niet meer, testsoftware wel.

Pagina: 1
Acties:

• richard-encore
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-12-2022
Ik ben nu al maanden aan het koppelen van USB RFXCom aan Domoticz. Het werkte jarenlang totdat ik mijn servertje verplaatste en 'm in slaapstand heb afgesloten. Daarna ziet Domoticz de RFXcom niet meer. Ik heb alles geprobeerd. Domoticz verwijderd en opnieuw erop gezet. RFXCom op laptop aangesloten (Domoticz herkent 'm wel dus niet kapot).

Als ik het testprogrammaatje van RFXcom download en installeer ziet die de USB-dongle wel. Je ziet ook dat hij van alles voorbij ziet komen, oa de temperatuursensoren. Maar sluit ik die software af en start Domoticz, dan krijg ik 'm niet geïnstalleerd. Alles staat goed, de compoort, maar druk ik op toevoegen, dan gebeurt er NIKS. Schijnbaar is de koppeling tussen RFXcom en Domoticz weg (terwijl de testsoftware 'm wel ziet). Wat gaat er mis?

• Chris_82
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:29
Is het mogelijk dat je RFXcom een andere USB toekenning heeft gekregen (usb0 / usb1)? Dit wordt niet automatisch aangepast in domoticz.

Ik heb een tijdje geleden zoiets gehad na een restart van m'n RPi, dat 2 usb apparaten ineens een ander usb adres hadden...

14.4kWp, Loria Duo 6010, VWTW, DWTW, full-electric, MY RWD

• richard-encore
Bij het invoeren van de RFXcom moet je de compoort opgeven. Dat is com 3, Die staat al geselecteerd. Ik denk dat je wat anders bedoelt, maar waar kan ik dat vinden in Domotc?. Die ziet iets niet goed, het tesprogramma van RFXcom ziet de dongle wel.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Com poort?
Het is toch een usb aansluiting?

maar je moet ze persistant maken... Dan blijft het hetzelfde bij een reboot
http://www.domoticz.com/wiki/PersistentUSBDevices

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• richard-encore
Compoort is gekoppeld aan usb schijnbaar. Jouw stukje tekst is gericht op Linux. Ik heb Windows 10. Lijkt hetzelfde probleem. Wie weet de oplossing.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:55
richard-encore schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 07:13:
Compoort is gekoppeld aan usb schijnbaar. Jouw stukje tekst is gericht op Linux. Ik heb Windows 10. Lijkt hetzelfde probleem. Wie weet de oplossing.
In Domoticz -> https://www.domoticz.com/wiki/Hardware_Setup en dan Setting up a USB hardware

En dan bij Serial Port. De dongle zal mogelijk op een andere poort zitten.

• richard-encore
Nog steeds geen stap verder. De testsoftware van RFXcom ziet de dongle op com3 en werkt dan ok. Ik zie de temperatuursensoren voorbij flitsen. Eenmaal in Domoticz krijg ik RFXCom 433 niet geïnstalleerd. Hij geeft com3 aan (meer kan ik niet selecteren) en ik kan drukken op toevoegen tot ik een ons weeg, er gebeurt NIKS.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• richard-encore
Nee @AUijtdehaag. Dit gaat over het installeren van de USB-drivers in Win 10. Die staan er op (tegenwoordig al standaard in Win 10). Zoals gemeld, ziet de testsoftware van RFXcom de dongle. Ik zie ook de Cresta sensoren voorbij vliegen. Alleen niet zo keurig als in Domoticz. Die ziet de dongle dus niet, hoewel hij bij installeren al com3 aangeeft.

Ik kan alleen maar er van maken dat er iets corrupt is in de link tussen Domoticz en Win 10. Helaas helpt het verwijderen van Domoticz en opnieuw installeren geen zak.

Dit is dus Windows in optimaforma. In de afgelopen 20 jaar kom je dit zo nu en dan tegen. Het enige wat help is een compleet schone installatie van Windows en dan opnieuw alles (incl mijn internetradio) installeren. Frustrerend.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee