Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Simpele livestream camera

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ruay001
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 20:26
Hey tweakers.
Voor mijn stage bedrijf ben ik op zoek naar een camera die wij kunnen ophangen in de kantine. Deze camera wil ik vervolgens livestreamen naar een sharepoint website zodat mensen kunnen zien wanneer het rustiger is in de kantine. Nu loop ik tegen het probleem aan dat de meeste IP camera's rtsp gebruiken en dit gaat niet lekker icm browsers (volgens mij). Dus zoek ik iets dat over mjpeg gaat o.i.d. Wij hebben hier een nas staan waar we eventueel alles kunnen hosten.

Ik ben niet heel handig in programmeren dus zoek ik eigenlijk een kant en klare oplossing als die er is. Het budget is ongeveern €150.

Ik heb al gekeken naar een FI9826P V2 omdat we die in de serverruimte hebben hangen. Deze wou ik vervolgens naar vlc streamen en dat weer doorzetten naar de site. Dat is mij tot op heden niet gelukt.
Nu heb ik iets gevonden maar lijkt het erop dat deze juist weer niet handig is voor streamen> https://eu.dlink.com/nl/n...lh-mydlink-hd-wifi-camera

Heeft iemand een oplossing of zouden jullie me op weg kunnen helpen. (dit is overigens niet mijn hoofdstage opdracht , dit is eerder iets voor erbij op de valreep) . Mijn dank is groot _/-\o_

Toevoeging: Hij moet instelbaar zijn dat hij bijv. van 11:30 tot 14:00 streamt (kan eventueel van de streamkant denk ik) en hij moet naar een lage resolutie te zetten zijn :)

[Voor 7% gewijzigd door ruay001 op 08-10-2018 12:01]

Alle reacties

• Hoicks
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:27

Hoicks

Techno!

De meeste camera's kunnen wel een afbeelding naar een ftp server uploaden om de x tijd. Dat zou toch voldoende moeten zijn om aan je eisen te voldoen? Staks lopen al je collega's de hele dag naar de stream te kijken om die mooie secretaresse te spotten.

Denk trouwens ook even aan privacy aspect, AVG e.d.

Je zou ook de accesspoint in de kantine kunnen uitlezen dat als die veel connecties krijgt en dat koppelen aan een stoplicht op het intranet. ?

[Voor 30% gewijzigd door Hoicks op 08-10-2018 12:01]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• ruay001
Oeps, toevoeging: Hij moet instelbaar zijn dat hij bijv. van 11:30 tot 14:00 streamt (kan eventueel van de streamkant denk ik) en hij moet naar een lage resolutie te zetten zijn :)

• arjants
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
welke nas heb je staan?
QNAP en Synology hebben beide leuke opties om de stream om te zetten naar een versie die jij op het scherm kunt gebruiken

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• ruay001
Wij hebben een Synology NAS staan. Weet jij hoe dat werkt of eventueel waar dat staat? Ik kreeg via de NAS alleen een rtsp link

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True