Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Port forwarding - Telfort Experia v8 en TP-Link Deco M5

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 04-06 08:22
Ik heb voor een beter wifi signaal een set van 3 TP-link Deco M5 gekoppeld aan mijn Experiabox (EB) V8 van Telfort. Er is 1 Deco M5 bedraad gekoppeld met de EB en de andere via Wifi in de keuken en studeerkamer.

In de Experiabox heb ik portforwarding aanstaan voor een drietal apparaten (HomeWizard, IP camera en LG Hombot stofzuiger). De Deco staat ingesteld als access point. Op de EB heb ik de wifi uitgezet.

Bij het aansluiten van de set werkte de portforwarding nog gewoon (al ruim een maand), maar na een herstart (geen reset) van de EB werkt het niet meer. Als ik in de EB kijk, dan zijn de apparaten met de juiste IP-adressen zichtbaar en ook in het menu van de portforwarding kan ik ze selecteren om de portforwarding aan te zetten.

Helaas werkt portforwarding bij geen enkel apparaat meer. Hierdoor lijkt het dus aan de EB te liggen.

Als mogelijk oplossingen heb ik:
- de wifi weer aangezet op de EB;
- de Deco's uitgezet in de hoop dat de apparaten weer contact maken met de EB en zo weer portforwarding geactiveerd wordt;
- EB nogmaals opnieuw opgestart.

Dit biedt geen oplossing.

iemand een oplossing of een richting waarin ik dit kan zoeken?
@TP-Link ?

Alle reacties

• TP-Link
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16-06 12:33

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

Hi CoachKoos,

Dit is geen probleem dat wij eerder hebben gezien, aangezien het ook voor komt wanneer Deco uit staat is het vrijwel zeker een probleem met de Experiabox. Ik raad dan ook aan om contact met Telfort op te nemen. Onze ervaring is dat de experiabox V10 een stuk stabieler is dan de V8.

Met vriendelijke groet,

TP-Link

• CoachKoos
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 04-06 08:22
TP-Link schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:05:

Dit is geen probleem dat wij eerder hebben gezien, aangezien het ook voor komt wanneer Deco uit staat is het vrijwel zeker een probleem met de Experiabox.
Met vriendelijke groet,

TP-Link
Het aparte is dat als ik de DECO's uitzet de apparaten niet "overstappen" op de EB, maar aangeven dat er geen internet verbinding is. Als de DECO wegvalt, moeten de apparaten toch terugvallen op de router?

Overigens zal er wel een connectie zijn met de DECO's. Hiervoor werkte portforwarding wel.

Het is niet mogelijk in de DECO portforwarding in te stellen als deze op AP stand staat?

Qua configuratie: ik heb de EB waarop de internetverbinding binnenkomt. Hierop 1x bedraad een DECO en 2x DECO over Wifi. Dan moet de DECO toch in AP modus staan?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True