Vraag

• ruay001
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 31-05 14:58
Mijn vraag
Voor mijn stage bedrijf ben ik op zoek naar een camera die wij kunnen ophangen in de kantine. Deze camera wil ik vervolgens livestreamen naar een sharepoint website zodat mensen kunnen zien wanneer het rustiger is in de kantine. Nu loop ik tegen het probleem aan dat de meeste IP camera's rtsp gebruiken en dit gaat niet lekker icm browsers (volgens mij). Dus zoek ik iets dat over mjpeg gaat o.i.d. Wij hebben hier een nas staan waar we eventueel alles kunnen hosten.

Ik ben niet heel handig in programmeren dus zoek ik eigenlijk een kant en klare oplossing als die er is. Het budget is ongeveern €150.

Ik heb al gekeken naar een FI9826P V2 omdat we die in de serverruimte hebben hangen. Deze wou ik vervolgens naar vlc streamen en dat weer doorzetten naar de site. Dat is mij tot op heden niet gelukt.
Nu heb ik iets gevonden maar lijkt het erop dat deze juist weer niet handig is voor streamen> https://eu.dlink.com/nl/n...lh-mydlink-hd-wifi-camera

Heeft iemand een oplossing of zouden jullie me op weg kunnen helpen. (dit is overigens niet mijn hoofdstage opdracht , dit is eerder iets voor erbij op de valreep) . Mijn dank is groot _/-\o_

Alle reacties

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:36

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Moet het perse een stream zijn? Vaak hebben camera's ook een snapshot URL (JPEG-afbeelding), je zou dan een HTML pagina kunnen maken met auto-refresh en dan die afbeelding elke 10s laten ophalen?

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• ruay001
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 31-05 14:58
Die oplossing heb ik zelf ook al gevonden en voorgelegd maar dat hebben ze liever niet.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:49
Wil je direct vanaf de camera de stream serveren? Want wellicht kan de camera dat helemaal niet aan.

Je kunt proberen of je met OBS een stream kan doorzetten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee