Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Excel & Access] tabellen koppelen aan database

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• aGraPusher
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17:51
Ik wil graag vanuit Excel tabellen maken en de ingegeven data opslaan in een Access database.

De bedoeling is dat deze data ingegeven kan worden vanuit meerdere excel bestanden. En om de zoveel tijd de data wordt bijgewerkt.

Nu lukt het mij om dit te koppelen via External data aan een Access database maar na het toevoegen van meerdere regels in de tabel komt de data niet meer in de database terecht. En het toevoegen vanuit een extra excel bestand lukt ook niet.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe of een andere manier om dit te bewerkstelligen?

Verschillende google zoekopdrachten en verschillende youtube filmpjes hebben nog niet tot een oplossing geleid.

iPhone 11 Pro Max 64GB Zilver - Apple Watch 42mm Series 3 - MacBook Pro 13" 2020 - Apple TV 4K 32GB

Alle reacties

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 06-06 23:14
Ik heb niet echt een idee, maar omdat je niet vermeld hoe je het (technisch) exact doet, kan niemand denk ik echt aanwijzen wat je fout doet. Heb je geen stuk code of zo?

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15:09

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

Klinkt als of de database op een gegeven moment exclusief is geopend en daardoor de writes niet meer toelaat.

"You never come second by putting other people first"

• aGraPusher
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17:51
SQL Spread gezien, wellicht dat dat de goede oplossing geeft. Ziet er iig uit naar wat we moeten hebben.

iPhone 11 Pro Max 64GB Zilver - Apple Watch 42mm Series 3 - MacBook Pro 13" 2020 - Apple TV 4K 32GB

• Joep
  • Registratie: december 2005
  • Nu online
Lijkt me dat je gewoon een losse Access-frontend, die gekoppeld is aan de Access-backend, nodig hebt waar je de gegevens invoert in een formulier. Dan heb je geen Excel nodig en de frontend kan op meerdere plaatsen staan, zolang 'ie maar toegang heeft tot de backend. Je kunt er zelfs met meerdere mensen tegelijkertijd in werken. En als het echt nodig is dat je gegevens invoert via een Excel-bestand, is dat ook mogelijk. Je doet waarschijnlijk iets fout.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True