Mijn huidige systeem dateert van 2012 en betreft een I5-2500K op een asus P8z77-v moederbord met 8GB geheugen en een Radon 7900 serie.
Ik begin tegen de limiet van het systeem te lopen waarbij het mij ook echt begint te irriteren. Games gaan niet meer soepel, Lightroom die niet vloeiend meer werkt en dergelijke ongemakken.
Tijd voor een nieuw systeem dus!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het zal een systeem worden waar gegamed mee gaat worden en ik wil ook de nieuwere spellen met enig gemak moet kunnen draaien. (b.v Red dead redemption mocht die naar PC komen)
Daarnaast erg belangrijk, fotobewerking met behulp van Lightroom. Daarbij komt ook een beetje multi-tasking om de hoek want vaak heb ik iets van Netflix op staan.
Daarnaast werk ik veel vanuit huis en dus draaien er diverse werk applicaties op (kost niet veel resources, maar ik wil het wel genoemd hebben).
Daarnaast wil ik een systeem hebben wat weer enige tijd mee kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de €1500.
Het nieuwe systeem zoals ik die heb gekozen is duurder maar dit wil ik wellicht wat drukken door te kijken wat er wellicht al 2e-hands te koop is zoals de videokaart.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toestenbord en beeldscherm heb ik al dus.
De kast en voeding zou kunnen echter zijn deze nog ouder als het systeem.
Mijn voorkeur is daarom alles fris en nieuw aan te schaffen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alles om een PC te bouwen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus heeft een lichte voorkeur maar het hoeft niet. Als er goede alternatieven zijn van andere merken sta ik daar zeker voor open.
Intel had mijn voorkeur maar heb nu ook de 2700X van AMD meegenomen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het belangrijkste is dat het een systeem wordt dat weer een aantal jaren mee kan en Lightroom en games soepel kan draaien.
ik heb een AOC Q27P1 2560x1440 (Quad HD) scherm en het zou leuk zijn als ik die optimaal kan benutten.
Ga je overklokken?
Zit niet in de lijn van de verwachting maar ik hou ervan om te experimenteren (Ik ben wel mijn wilde haren verloren en wil de boel wel heel houden)
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat ondersteuning in de gekozen producten.
Ik heb begrepen dat het geheugen voor een AMD soms wat kritisch moet worden gekozen.
Intel of toch AMD?
Welke M.2; Ik heb nu een 970 Evo maar wellicht zijn er andere (lees goedkopere) alternatieven
Wellicht wat algemene bevestiging van wat ik nu heb samen gesteld.
Het complete AMD systeem:
De Intel onderdelen mocht het Intel worden;
Ik begin tegen de limiet van het systeem te lopen waarbij het mij ook echt begint te irriteren. Games gaan niet meer soepel, Lightroom die niet vloeiend meer werkt en dergelijke ongemakken.
Tijd voor een nieuw systeem dus!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het zal een systeem worden waar gegamed mee gaat worden en ik wil ook de nieuwere spellen met enig gemak moet kunnen draaien. (b.v Red dead redemption mocht die naar PC komen)
Daarnaast erg belangrijk, fotobewerking met behulp van Lightroom. Daarbij komt ook een beetje multi-tasking om de hoek want vaak heb ik iets van Netflix op staan.
Daarnaast werk ik veel vanuit huis en dus draaien er diverse werk applicaties op (kost niet veel resources, maar ik wil het wel genoemd hebben).
Daarnaast wil ik een systeem hebben wat weer enige tijd mee kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de €1500.
Het nieuwe systeem zoals ik die heb gekozen is duurder maar dit wil ik wellicht wat drukken door te kijken wat er wellicht al 2e-hands te koop is zoals de videokaart.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toestenbord en beeldscherm heb ik al dus.
De kast en voeding zou kunnen echter zijn deze nog ouder als het systeem.
Mijn voorkeur is daarom alles fris en nieuw aan te schaffen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk alles om een PC te bouwen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus heeft een lichte voorkeur maar het hoeft niet. Als er goede alternatieven zijn van andere merken sta ik daar zeker voor open.
Intel had mijn voorkeur maar heb nu ook de 2700X van AMD meegenomen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het belangrijkste is dat het een systeem wordt dat weer een aantal jaren mee kan en Lightroom en games soepel kan draaien.
ik heb een AOC Q27P1 2560x1440 (Quad HD) scherm en het zou leuk zijn als ik die optimaal kan benutten.
Ga je overklokken?
Zit niet in de lijn van de verwachting maar ik hou ervan om te experimenteren (Ik ben wel mijn wilde haren verloren en wil de boel wel heel houden)
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat ondersteuning in de gekozen producten.
Ik heb begrepen dat het geheugen voor een AMD soms wat kritisch moet worden gekozen.
Intel of toch AMD?
Welke M.2; Ik heb nu een 970 Evo maar wellicht zijn er andere (lees goedkopere) alternatieven
Wellicht wat algemene bevestiging van wat ik nu heb samen gesteld.
Het complete AMD systeem:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 318,89 | € 318,89 |
1 | Asus PRIME X470-PRO | € 169,- | € 169,- |
1 | Asus Cerberus GeForce GTX 1070 Ti | € 459,- | € 459,- |
1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 60,50 | € 60,50 |
1 | Corsair Obsidian 500D | € 114,95 | € 114,95 |
1 | Corsair Hydro H115i PRO RGB 280mm Liquid CPU Cooler | € 112,95 | € 112,95 |
1 | G.Skill Ripjaws V F4-3200C15D-16GVR | € 184,- | € 184,- |
1 | Corsair HX850 V2 | € 112,95 | € 112,95 |
1 | Samsung 970 Evo 500GB | € 135,- | € 135,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.667,24 |