maken van bewegende draagbare vlinder vleugels

Pagina: 1
Acties:
  • 1.106 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1124787

Topicstarter
Shot in the dark.....ik zoek gadgets die ervoor zorgen dat de zelfgemaakte vlinder vleugels open en dicht klappen met of zonder drukknopje.

Doel outfit pimpen voor cosplay events

weet iemand welke onderdelen ik nu precies nodig heb hiervoor gezien ik geen techneut ben, nog enig idee wat er nog buiten een wearable motionboard nodig is om het doel te bereiken. Dat de vleugels dus open en dicht klappen die ik draag op mijn rug.

Ik zou graag alle onderdelen willen om dit project te laten slagen.

Alle adviezen en of werkwijzes hiervoor zijn welkom uiteraard betaalbaar.

reacties via dit forum asap please

grtjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je hier een bedoeling mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat heb je zelf al gezocht hiervoor? Ik krijg wanneer ik ga zoeken bij google naar 'cosplay moving wings' als eerste hit Tutorial: crafting articulated wings. Wellicht geeft het niet helemaal wat je zoekt, maar het brengt je in elk geval op weg.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 07-10-2018 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zoals staat in de omschrijving: pimpen elf cosplay outfit-> dus draagbaar op de rug in vleugels weg gewerkt zodat de vlinder vleugels op mijn rug open en dicht klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De vraag van Sypie sloeg denk ik meer op wat hij citeert, waarom je dus 'asap' antwoord wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dus niet gebaseerd op vogel vleugels die zijn te groot en die hardware is onbetaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En je kan niet het idee overnemen vanuit die tutorial naar een goedkopere variant? :? Ik zie in elk geval geen reden waarom je het niet zou kunnen helpen. Wellicht is het dan handiger om zelf ook even te zoeken. ;)

[ Voor 62% gewijzigd door CH4OS op 07-10-2018 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kostuum moet af zijn binnenkort en niet als ik in me kist lig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dus je zoekt een hapklaar antwoord hier? Ik denk niet dat je die zal vinden, je zal ook zelf wat meer inzet moeten tonen, vrees ik. Ik heb althans niet het idee dat je bijvoorbeeld zelf al dingen opgezocht hebt en waarom die oplossingen voor jou niet gaan werken. Wat ik wel zie, is dat een handreiking die ik probeer te geven direct afgeschoten wordt. Je geeft ook aan dat het niet al te veel mag kosten, dan is het dus ook handig om te laten weten wat het dan wél maximaal mag kosten, want gratis zal het ongetwijfeld niet zijn.

Daarnaast is bovenstaand antwoord natuurlijk ook geen antwoord op de vraag waarom je iets 'asap' wilt en komt op mij als dooddoener over, bedenk je wel dat jij degene bent met een vraag. ;) De meesten die een topic alhier starten, willen ook 'asap' antwoord.

[ Voor 97% gewijzigd door CH4OS op 07-10-2018 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 09:01
Het zal misschien wat lastig zijn om een electro motor te vinden die genoeg kracht heeft voor het klappen van de vleugels.

Je zou in een hele goedkope oplossing een lego technics motor kunnen proberen en hier een constructie aan maken die hele lichte vleugels kan samentrekken en uitslaan.

Je zou dan zoiets als dit moeten nabouwen met technisch lego:
YouTube: Flapping Wing Mechanism1

Ik vraag me alleen af of zo een motor het gewicht kan trekken omdat je met vleugels weer weerstand krijgt van de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hap klaar niet echt.
Ik ben zelf al dagen aan het zoeken op het net, en ben op een bericht gestuit uit dit forum via google dus. intikken movements wings en vele andere variaties daarvan uitgeprobeerd.
Die vogel vleugels werken op een ander principe, dat snap je denk ik wel.
Dus helaas neen iets wat omhoog schuift is niet hetzelfde als iets dat dicht en open klapt.
handmatig zijn dit tandwielen die je met een draad kan bevestigen etc. Maar ik wil iets dat uit zichzelf dus open en dicht klapt met of zonder drukknopje en dat zijn hardware devices. die zijn naai baar dus die naai je in kleding die hardware vinden das techneuten werk dus zodoende de shot in the dark op dit forum.
Outfit heeft een deadline dus zodoende de asap(ben zelf al maanden bezig maar op dit punt ligt mijn project stil)logisch dat ik zoek naar mensen die het wel weten;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
REDSD schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:59:
Het zal misschien wat lastig zijn om een electro motor te vinden die genoeg kracht heeft voor het klappen van de vleugels.

Je zou in een hele goedkope oplossing een lego technics motor kunnen proberen en hier een constructie aan maken die hele lichte vleugels kan samentrekken en uitslaan.

Je zou dan zoiets als dit moeten nabouwen met technisch lego:
YouTube: Flapping Wing Mechanism1

Ik vraag me alleen af of zo een motor het gewicht kan trekken omdat je met vleugels weer weerstand krijgt van de lucht.
Dit is een optie die ik ga uitzoeken en is in ieder geval het proberen waard ben benieuwd naar die kracht. mbt vleugels maar had nog niet aan lego gedacht . _/-\o_
Tenzij iemand weet wat die draagkracht is van dat soort motortjes, gezien die vleugels gemaakt zijn van een buigbaar lichtgewicht ijzerdraad, en organza bekleding.

alle tips zijn welkom :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1124787 op 08-10-2018 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 14:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een simpele ruitenwissermotor moet toch ook op de manier een paar vleugels kunnen aandrijven?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AW_Bos schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 00:14:
Een simpele ruitenwissermotor moet toch ook op de manier een paar vleugels kunnen aandrijven?
Heb even gekeken naar voorbeelden dat is dan de motor op zich 1 kg is wel zwaar .Maar hoe krijg ik dat verbonden met de vleugels en hoe met de voeding om dat alles te laten bewegen die motor moet bevestigd kunnen worden op een pil batterij , hoe doe ik dit dan en waarmee?

;)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 1124787 op 08-10-2018 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 09:01
Voor de lego motors heb je hier een overzicht: http://www.philohome.com/motors/motorcomp.htm onderaan vind je een overzicht van alle motors met hun torque, hoe meer torque hoe sterker de motor over het algemeen. Een laag aantal rpm is ook goed denk ik, want de grote vleugels moeten niet te snel bewegen.

Je zit dan nog steeds wel met batterijen die genoeg stroom moeten leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT gelflin72 :)

Zoals je al gemerkt hebt verwachten we wat meer eigen inzet van een topicstart op GoT. Daar komt bij dat vleugels zelfs met behoorlijk wat fantasie geen overige computerhardware zijn.

Dat wil niet zeggen dat er nergens op GoT plek voor is, dit lijkt me bij uitstek een onderwerp voor in Algemene Zaken, maar ook daar geldt:
Ik heb een heel klein vraagje, maar hij is wel heel serieus hoor!
Iedereen heeft met regelmaat vragen, soms ook heel serieus. Dat wil nog niet zeggen dat je hem dan maar “even” in AZ kunt stellen. We gaan er vanuit dat iedereen de telefoongids kan gebruiken of met een zoekmachine iets kan opzoeken. Vragen hoe laat de bakker opengaat, melden dat je niet kunt internetbankieren of navragen of website xyz.nl het niet doet heeft dus geen zin. Als je fysiek kunt internetten dan kun je zulke dingen ook gewoon zelf uitzoeken ;)

Liefst zien we hier een discussie over een vraag, probleem of stelling. Zorg er ook voor dat je duidelijk maakt waarom je een bepaalde vraag of mening hebt, hoe duidelijker je bent in je startpost hoe beter de antwoorden die je zult krijgen :)

Topics waarbij geen duidelijk inzet is getoond hebben dus grote kans om gesloten te worden.
Verplaatsen heeft met het topic in deze staat weinig zin. Ik zou je willen uitnodigen om een nieuwe topicstart in Algemene Zaken te maken conform Een goede topicstart: De Quickstart, dus met duidelijk uitleg van de situatie, van wat je zelf al opgezocht hebt, wat je toen vond en waarom dat niet voldoet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.