Toon posts:

Donker worden Raw na importeren in LR

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• JohannesHans
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09-10-2018
Mijn vraag
...Bij het importeren van RAW/Nef bestanden worden de miniaturen eerst "goed" weergegeven en al vrij snel worden ze allemaal te donker (met een rode gloed). De opgeslagen bestanden blijken (in een foto-vieuwer) wel "normaal " te zijn. Lr. leest ze kennelijk anders.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...LigthroomCC

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Ik heb al eens gekeken naar voorinstellingen e.d. maar ik heb niet bewust iets gewijzigd (en het heeft een hele tijd goed gewerkt) Ongetwijfeld heb ik iets verkeerd gedaan, maar wat? Iemand een suggestie?

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verkeerde camera/lens-profile ingesteld, misschien?
Of een verkeerder auto white balance?

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 14:13

Chiron

Moderator Tweakers Discord
kijk eens bij camera profiles, lightroom kwakt er default 'adobe standard' overheen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:45

Jaymz

Keep on moving !

In je RAW foto zit een jpg embed die Lightroom in eerste instantie laat zien (de meeste viewers laten de embedded jpg zien, die kunnen meestal het raw formaat niet aan), volgens mij wordt de style die je op je camera geselecteerd hebt (portrait, landscape, vivid, etc) op die jpg toegepast (door de camera...)

Lightroom laadt daarna normaalgesproken de RAW-file zelf in en past standaard 'Adobe Standard' toe.

Vind voor jezelf uit welke style je het prettigst vind, maak daar een preset van (waar je lens corrections ook meteen toepast inderdaad, en evt sharpening). Deze preset kun je bij het importeren laten toepassen ;)

[Voor 11% gewijzigd door Jaymz op 10-10-2018 15:51]

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06 10:43

Egocentrix

Parttime zeurkous

Zijn het een beetje vreemde kleuren, of is er duidelijk iets mis? Kun je een voorbeeld (screenshot) posten van hoe de fotoviewer en Lightroom het laten zien?

Also: welke camera en welke Lightroom-versie gebruik je?

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@JohannesHans Zoals je ziet, is er wat meer feedback van jouw kant nodig om je goed te kunnen helpen bij het vinden van het probleem. Zou je de informatie willen aanvullen?
Of, als je de oplossing al gevonden hebt, kun je die wellicht delen, zodat de volgende er ook wat aan heeft :)

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee