Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1124931

Topicstarter
Mijn vraag
...Bij het importeren van RAW/Nef bestanden worden de miniaturen eerst "goed" weergegeven en al vrij snel worden ze allemaal te donker (met een rode gloed). De opgeslagen bestanden blijken (in een foto-vieuwer) wel "normaal " te zijn. Lr. leest ze kennelijk anders.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...LigthroomCC

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Ik heb al eens gekeken naar voorinstellingen e.d. maar ik heb niet bewust iets gewijzigd (en het heeft een hele tijd goed gewerkt) Ongetwijfeld heb ik iets verkeerd gedaan, maar wat? Iemand een suggestie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verkeerde camera/lens-profile ingesteld, misschien?
Of een verkeerder auto white balance?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:35

Chiron

Moderator Discord
kijk eens bij camera profiles, lightroom kwakt er default 'adobe standard' overheen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29

Jaymz

Keep on moving !

In je RAW foto zit een jpg embed die Lightroom in eerste instantie laat zien (de meeste viewers laten de embedded jpg zien, die kunnen meestal het raw formaat niet aan), volgens mij wordt de style die je op je camera geselecteerd hebt (portrait, landscape, vivid, etc) op die jpg toegepast (door de camera...)

Lightroom laadt daarna normaalgesproken de RAW-file zelf in en past standaard 'Adobe Standard' toe.

Vind voor jezelf uit welke style je het prettigst vind, maak daar een preset van (waar je lens corrections ook meteen toepast inderdaad, en evt sharpening). Deze preset kun je bij het importeren laten toepassen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Jaymz op 10-10-2018 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Zijn het een beetje vreemde kleuren, of is er duidelijk iets mis? Kun je een voorbeeld (screenshot) posten van hoe de fotoviewer en Lightroom het laten zien?

Also: welke camera en welke Lightroom-versie gebruik je?

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Anoniem: 1124931 Zoals je ziet, is er wat meer feedback van jouw kant nodig om je goed te kunnen helpen bij het vinden van het probleem. Zou je de informatie willen aanvullen?
Of, als je de oplossing al gevonden hebt, kun je die wellicht delen, zodat de volgende er ook wat aan heeft :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1