Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zonwerende raamfolie gezocht

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik zoek eigenlijk naar HR+++ raamfolie, om de warmte van de zon buiten te houden. Ik woon in een appartementencomplex en zou graag voor meerdere ruimten (en eventueel mijn woning van anti-spiegel folie willen voorzien op de ramen, ook HR+++ glas).
Nu heb ik wel diverse partijen al gevonden met Google, maar hebben ook net zoveel verschil in prijs.

Over de kwaliteit kan ik verder weinig terugvinden, dus ik vind het moeilijk een besluit te nemen om wie om offerte te vragen. Hebben jullie wellicht wat adviezen en/of ervaringen voor mij? Wellicht geef ik momenteel wat weinig info, mochten jullie extra info willen weten, schroom vooral niet om te vragen! De inkopper, ik weet nog niet om hoeveel vierkante meter het exact gaat, ik wil eerst kijken naar kandidaten, voordat ik ga kijken hoeveel oppervlakte het is en ik om offertes kan gaan vragen.

Een apart topic voor deze vraag vond ik wat overbodig, als er al een topic is over het glas zelf waar het om gaat / waar het op geplakt gaat worden, aan de buitenkant uiteraard.

[Voor 15% gewijzigd door teacher op 07-10-2018 21:53]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• aegis
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 12:57
@CH4OS Ik zou zeggen laat ze lekker allemaal een offerte opmaken en ga dan kijken dat je zoveel mogelijk specificaties/merk/type folie krijgt dan kun je kijken welk het beste zijn op reflectie/lichtdoorlating/warmte etc en dan heb je gelijk de prijs er naast wat het zou kosten. Zolang ze vrijblijvend een offerte zou het alleen maar de moeite van ramen opmeten zijn en dat in stuk je text naar alle aanbieders sturen.

https://bettyskitchen.nl

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Die ramen opmeten zijn er nogal wat, aangezien ik in een appartementencomplex woon en het nogal wat ramen zijn die dan beplakt zouden moeten worden, het opmeten wil ik dus het liefst zo lang mogelijk uitstellen tot het echt nodig is.

• aegis
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 12:57
Je kan ook gewoon 1 aanbieder laten komen die gratis inmeet, en dat weer gebruiken voor de maten naar de andere aanbieders.

heb ik zelf ook met mijn kozijnen en deuren gedaan.

Nu zit ik in het traject om offertes voor kunstof kozijnen en triple glas en kunstof deuren, zijn er nog vragen, info of specificaties die ik zou moeten stellen of iets waar ik op zou moeten letten voor dat ik keuze ga maken.
heb nu naast prijs dit lijst waar ik op let.
  • Glas merk en type
  • soort afstandhouder
  • Uf waarde glas
  • Kozijn Profiel Merk en Type
  • Uf waarde Kozijn
  • Montage(Stel kozijnen of stomp)/li]
  • achterpui een geheel, is een groot kozijn waar ook een openslaande deur in moet komen.
  • type Deurdorpel

[Voor 62% gewijzigd door aegis op 27-09-2018 20:43]

https://bettyskitchen.nl

• Supertip
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
CH4OS schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:36:
Die ramen opmeten zijn er nogal wat, aangezien ik in een appartementencomplex woon en het nogal wat ramen zijn die dan beplakt zouden moeten worden, het opmeten wil ik dus het liefst zo lang mogelijk uitstellen tot het echt nodig is.
Nou ik vind die materie van de folie maar een moeilijke, wil je veel zon weren zit je met een bewolkte dag met licht aan in huis.

Gevoelsmatig zeg ik alleen geschikt voor kantoor en productie ruimten.
Gewoon ook omdat je als particulier je ramen om de 4 tot 6 weken lapt.
Bedrijven vaak één maal per jaar, wat het krassen in de folie vele malen minder maakt in de loop van de jaren.
Ik vind de kosten mbt de duurzaamheid gewoon te hoog, en dan heb ik het nog geen eens over de licht toe treding in de woning.

Kies daarom voor goed dubbel glas met 70% licht doorlating en 30 % block.
Is voor een woning net toepasbaar zonder dat het te somber wordt binnen.
En je zit voor de komende 25+ jaar weer goed.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Supertip schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:40:
Nou ik vind die materie van de folie maar een moeilijke, wil je veel zon weren zit je met een bewolkte dag met licht aan in huis.
Dat zal toch niet met alle folies zo zijn?
Gevoelsmatig zeg ik alleen geschikt voor kantoor en productie ruimten.
Gewoon ook omdat je als particulier je ramen om de 4 tot 6 weken lapt.
Bedrijven vaak één maal per jaar, wat het krassen in de folie vele malen minder maakt in de loop van de jaren.
Dit is wel een goede, hier had ik nog niet eens aan gedacht, hahaha!
Kies daarom voor goed dubbel glas met 70% licht doorlating en 30 % block.
Is voor een woning net toepasbaar zonder dat het te somber wordt binnen.
En je zit voor de komende 25+ jaar weer goed.
Ik kan weinig kiezen. Het pand was al opgeleverd (juli 2013) toen ik het appartement kocht (december 2013). ;)

• Desmoerick
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 06-06 18:52
CH4OS schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:30:
Ik weet dat dit topic gaat over HR+++ als in; kozijnen en glas, maar ik zoek eigenlijk naar HR+++ raamfolie, om de warmte van de zon buiten te houden. Ik woon in een appartementencomplex en zou graag voor meerdere ruimten (en eventueel mijn woning van anti-spiegel folie willen voorzien op de ramen, ook HR+++ glas).
Nu heb ik wel diverse partijen al gevonden met Google, maar hebben ook net zoveel verschil in prijs.

Over de kwaliteit kan ik verder weinig terugvinden, dus ik vind het moeilijk een besluit te nemen om wie om offerte te vragen. Hebben jullie wellicht wat adviezen en/of ervaringen voor mij? Wellicht geef ik momenteel wat weinig info, mochten jullie extra info willen weten, schroom vooral niet om te vragen! De inkopper, ik weet nog niet om hoeveel vierkante meter het exact gaat, ik wil eerst kijken naar kandidaten, voordat ik ga kijken hoeveel oppervlakte het is en ik om offertes kan gaan vragen.

Een apart topic voor deze vraag vond ik wat overbodig, als er al een topic is over het glas zelf waar het om gaat / waar het op geplakt gaat worden, aan de buitenkant uiteraard.
http://dasfolienkartell.de/

De 3M folie geldt als een van de besten op dit gebied.

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod WG

Seal with it!

Dit topic heeft meer raakvlakken met Wonen & Verbouwen dan met Duurzame Energie & Domotica. Ik verplaats het dus daar naartoe :).

DED -> WVB.

Tweefactorauthenticatie Verklein de kans dat iemand toegang krijgt tot jouw gegevens, meeleest in dm’s of, in het ergste geval, medetweakers kan oplichten via V&A. Schakel het nu in

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Ik heb een aantal maanden geleden statische folie aan de binnenkant van mijn ramen gedaan. Ik heb het gewoon overal gedaan in mijn hele appartement dus. Ik merkte al in 1 kamer waar de zon toen de hele dag opstond meteen verschil want het voelde veel minder warm aan en benauwd. Mijn dubbelglas is uit 1988 dus daar is totaal geen isolatie of wat dan ook van toepassing. Aan de buitenkant is het spiegelend dus je kan niet meer naar binnen kijken. Ik vermoed dat in de winter hier warmer zal blijven maar dat kan ik pas over een paar maanden zeggen. Vooralsnog blijft het hier redelijk stabiel 20/21 graden binnen, zelfs als het nu kouder aan het worden is buiten. Ook nu met 10 graden buiten, is het binnen 21 graden hier. Mijn flat is gebouwd in 1952 dus isolatie van 0,0 uiteraard. Mijn plafond is ook verlaagd en voorzien van isolatie dus ik denk in totaal dat het wel gaat schelen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:29

mrc4nl

Procrastinatie expert

Meeste goedkope raamfolie maakt het alleen donkerder. De betere raamfolies reflecteren vooral warmte (Ir) maar laten zichtbaar licht wel goed door.

Daarnaast zou ik IPV inmeten de raamfolie met overmaat bestellen en op het laatst netjes afsnijden. Het is erg lastig om een folie precies op z'n plek te krijgen

[Voor 35% gewijzigd door mrc4nl op 08-10-2018 06:45]

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:25

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

Leuk topic, ook hier overnagedacht. Eigenlijk moet je 3M folie wel nemen, deze kan je ook aan de binnenkant laten plaatsen. Dat moeten zit voornamelijk in het feit dat je dan zeker weet dat je raam niet barst, door de opwarming van de lucht.

"You never come second by putting other people first"

• Vloris
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:09
itsalex schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 06:06:
Ik heb een aantal maanden geleden statische folie aan de binnenkant van mijn ramen gedaan.
(Statische) raamfolie aan de binnenkant van HR++-glas wordt sterk afgeraden vanwege de grote kans op thermische breuk: scheurtjes als gevolg van grote temperatuurverschillen.
Dat soort breuken valt nooit onder garantie en de meeste verzekeringen dekken dat soort schade ook niet.

• Anoniem: 320788
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
Mm ik weet toevallig dat op Schiphol alle ramen van de Delta pier aan de zonkant zijn voorzien van folie aan de binnenkant.
En dit zijn 200 ( ongeveer) raampjes van 3 bij 7 meter ongeveer. Ik heb er in de 5 jaar naar applicatie nog nooit iets mee zien gebeuren.

Wel merkte ik een goed verschil als je je had op het raam met of zonder folie hield,. Zonder folie was het een koud raam maar warme ruimte. Met folie was een warmer raam en een koelere opgeving.

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:25

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

Emielvanputten schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:20:
Mm ik weet toevallig dat op Schiphol alle ramen van de Delta pier aan de zonkant zijn voorzien van folie aan de binnenkant.
En dit zijn 200 ( ongeveer) raampjes van 3 bij 7 meter ongeveer. Ik heb er in de 5 jaar naar applicatie nog nooit iets mee zien gebeuren.

Wel merkte ik een goed verschil als je je had op het raam met of zonder folie hield,. Zonder folie was het een koud raam maar warme ruimte. Met folie was een warmer raam en een koelere opgeving.
Ik denk dat de grootte van de ramen hierin de keyfactor is. Meer lucht om de warmte te verdelen en waarschijnlijk dikker.

"You never come second by putting other people first"

• gmblom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 01:12
Zeker met HR++(+) glas goed inlezen. Door de goede isolatie van het glas zelf kunnen er makkelijk grote temperatuurverschillen ontstaan waardoor de kans op barsten toeneemt.
Bv https://www.klusidee.nl/F...ramen-barsten-t20028.html

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
gmblom schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:23:
Zeker met HR++(+) glas goed inlezen. Door de goede isolatie van het glas zelf kunnen er makkelijk grote temperatuurverschillen ontstaan waardoor de kans op barsten toeneemt.
Bv https://www.klusidee.nl/F...ramen-barsten-t20028.html
Daarom bij dergelijk isolatie glas eigenlijk alleen folie aan de buitenkant plakken, dan hou je de meeste warmte buiten. ;) Dan hou je de warmte immers buiten en is de kans op thermische breuk kleiner. Dat was mij al bekend, toch bedankt voor de extra waarschuwing.
mrc4nl schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 06:43:
Meeste goedkope raamfolie maakt het alleen donkerder. De betere raamfolies reflecteren vooral warmte (Ir) maar laten zichtbaar licht wel goed door.
Thanks voor de tip! :Y
Daarnaast zou ik IPV inmeten de raamfolie met overmaat bestellen en op het laatst netjes afsnijden. Het is erg lastig om een folie precies op z'n plek te krijgen
Snap ik dat het handig is om wat marge te hebben, maar moet ik alsnog wel weten hoe groot ik minimaal nodig heb, waar dus later nog de marge op komt. ;)

[Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 26-10-2018 12:42]

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:29

mrc4nl

Procrastinatie expert

CH4OS schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:17:
[...]
Snap ik dat het handig is om wat marge te hebben, maar moet ik alsnog wel weten hoe groot ik minimaal nodig heb, waar dus later nog de marge op komt. ;)
ik heb een keer zelf op een ruit van 40x110 cm 10mm overmaat gehouden.

Maar als je voor groter gaat zou ik ook een grotere marge aanhouden. 30mm ofzo.

wel even een puntje: ik had een destijds een losse ruit beplakt, zat niet in het kozijn en kon dus makkelijk met een mesje langs de randjes. Het is namelijk best lastig om uit de losse hand een strakke snijlijn te hebben.

Maar nog altijd mooier dan als je folie priecies op maat besteld en dan 10mm scheef zit :+

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@mrc4nl Bij mij zitten de ramen inderdaad al in het kozijn. Ramen uit 2013, overigens, niet dat het veel uitmaakt. ;)

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True