Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

HEOS & folder sharing op NAS

Pagina: 1
Acties:

• ErikJan2
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 12-05 22:52
Op mijn (Synology) NAS heb ik twee folders (met subfolders) met daarin mijn muziek. De eerste is een FLAC versie van mijn oude CD verzameling. De tweede (groter) zijn MP3s; deels omgezet van mijn FLACs, deels op andere manieren verkregen.
Als ik via HEOS mijn "Music Server" (in mijn geval is dat mijn NAS) kies dan zie ik ALLES, dus beide folders door elkaar heen (en speel ik dan een artiest; dan is alles vaak dubbel want FLAC & MP3). Het liefst zie ik de MP3 folder (voor mijn HEOS speakers) en de FLAC folder (voor mijn main installatie) apart en niet door elkaar (misschien als twee verschillende 'music servers' of zo?). Is zoiets mogelijk?

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk datjouw probleem in de Denon app zit en niks met heos temaken heeft. Heos is een techniek namelijk ;)

In mijn Denon app kan ik voor een dlna server kiezen en dan kan ik kiezen voor kijken op artiest, album, nummer maar ook per folder. Welke app gebruik jiji?

Verder: welke dlna applicatie draai je op je Synology? Er zijn er meerdere namelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:56
The Eagle schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:59:
Ik denk datjouw probleem in de Denon app zit en niks met heos temaken heeft. Heos is een techniek namelijk ;)

In mijn Denon app kan ik voor een dlna server kiezen en dan kan ik kiezen voor kijken op artiest, album, nummer maar ook per folder. Welke app gebruik jiji?

Verder: welke dlna applicatie draai je op je Synology? Er zijn er meerdere namelijk.
Hij heeft 2 mappen, 1 met FLAC en 1 met MP3, deels dezelfde muziek. Heos ziet beide mappen en dus ook in een aantal gevallen dezelfde muziek 2x (1x FLAC en 1x MP3). Ik denk niet dat HEOS dit conditioneel kan filteren (indien MP3 map al aanwezig in FLAC folder, dan niet laten zien o.i.d.).

Enige oplossing lijkt mij om alle MP3-bestanden waar je geen FLAC van hebt in de FLAC folder te kopieren en alleen de FLAC folder op te geven als DLNA folder.

OPNsense (Odroid H2), OpenWrt (Netgear R7800), DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Pi-Hole (Le Maker Banana Pi Pro)

• ErikJan2
"Enige oplossing lijkt mij om alle MP3-bestanden waar je geen FLAC van hebt in de FLAC folder te kopieren en alleen de FLAC folder op te geven als DLNA folder"

Dus mijn HEOS App gebruikt DLNA?

@The Eagle Ik gebruik de HEOS app

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pluk de standaard Denon app eens uit je appstore en kijk daar eens mee.

Verder: wat draai je op je synology als dlna server?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ErikJan2
Sorry voor de (zeer) late reactie.

Ik gebruik de HEOS app; er wordt gerefereerd naar een DENON app maar ik begrijp niet wat daarmee wordt bedoeld. Ik heb een app voor mijn receiver (een Marantz overigens) maar daarmee kan ik de receiver bedienen en dat is wat anders dan de HEOS functionaliteit.

Op mijn Synology gebruik ik de standaard "Media Server" app (ik ga ervan uit dat die middels DLNA deelt). Als ik wat dieper duik zie ik wel dat ik zowel de MP3 als de FLAC folder indexeer. Ik denk dat ze daarom ook beiden zichtbaar zijn.
Kies ik voor mijn HEOS speakers, dan is MP3 geen probleem en kan ik misschien de FLAC index uit zetten. Als ik op mijn Marantz wil afspelen in de woonkamer met mijn grote speakers dan heb ik natuurlijk het liefst de FLAC kwaliteit...
Omdat ik toch denk dat dit niet kan; denk ik maar dat ik de FLAC index uit ga zetten (en ik hoop dat het gevolg dan is dat de FLACS verdwijnen).
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True