Toon posts:

WiFi opeens verzwakt (Telenet en Apple Airport Extreme)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TyraelBEL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-04-2021
Hallo,

Even een situatieschets:

We zijn verhuisd naar hier in oktober 2016 en ik heb toen boven een Airport Extreme opgezet omdat de Telenet modem niet genoeg coverage gaf. Beide netwerken hebben 2 jaar lang perfect gewerkt, maar ik merk de laatste week dat we een opmerkelijk veel slechtere verbinding hebben op onze iPhones (6 en SE). Op onze 3 laptops (HP van enkele jaren oud, MacBook Pro van 4 jaar oud en een Lenovo van 1 jaar oud) en een iPad Pro van 1 jaar oud is er niets veranderd: het netwerk is nog altijd even performant.

Dus het probleem is dat onze iPhones een zeer slechte verbinding hebben en terugvallen op 4G. Op dit moment is het zo dat mijn Airport Extreme letterlijk achter mij staat en dat mijn iPhone slechts 1 van de 3 streepjes heeft. Op onze Telenet modem is de verbinding ook zeer slecht.

Wat we al hebben gedaan:
- iPhones herstart. Draaien beiden op oudere iOS versies maar dat staat volgens mij los van de nieuwe iOS.
- Airport Extreme een factory reset en een firmware update gegeven.
- Telenet modem herstart.

Ik vermoed dat er ergens een storing is. Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? :o

Alvast dank!
D.

Alle reacties

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 00:42
Als je het probleem alleen op je iPhones hebt, zit het probleem waarschijnlijk daar ;).

* Heb je je WiFi netwerk al eens verwijderd op de iPhone en opnieuw verbinding gemaakt?
* Maken je iPhones nog wel goede verbinding met andere WiFi netwerken (bijv. op het werk, bij vrienden of familie?)

• TyraelBEL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-04-2021
Ja, en geen idee. Ik ben nog niet naar een andere plaats met WiFi kunnen gaan. Mijn vriendin lijkt geen probleem meer te hebben maar bij mij is het nog niet opgelost.

Heel raar: ik heb deze avond de fysieke Telenet modem uitgezet en ineens had ik een heel goede verbinding. 5 minuten later was dat weg. Ik heb al eens geprobeerd met een tool om te kijken welke kanalen er gebruikt worden en er lijkt geen overlapping te zijn.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee