Momenteel gebruik ik voor werk een laptop (MacBook i9). Deze koppel ik thuis aan met een EGPU (Razer Core X + 1080 Ti) om te gamen. Het wordt nu hoog tijd om een volwaardige desktop aan te schaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Desktop dient alleen maar voor gaming en entertainment. Het doel is voornamelijk 1440P gaming maar 4K is uiteraard mooi meegenomen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Kostprijs 1000-1500 (excl GPU)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gigabyte Aorus 1080 Ti 11G
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen merk/voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voorkeur zou uitgaan naar een small form factor case maar als dit mogelijks zou zorgen voor een slechtere koeling/air flow is een standaard case voor mij ook prima. Geluid/energieverbruik zijn niet echt doorslaggevend.
Ga je overklokken?
Op termijn is dit de bedoeling.
Wat verwacht je van ons?
Ik zoek vooral feedback over hetgeen ik tot dusver heb kunnen opzoeken. Kortom wat is de best bang for the buck.
Alvast bedankt voor jullie hulp
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Desktop dient alleen maar voor gaming en entertainment. Het doel is voornamelijk 1440P gaming maar 4K is uiteraard mooi meegenomen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Kostprijs 1000-1500 (excl GPU)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gigabyte Aorus 1080 Ti 11G
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- CPU: Twijfel tussen Intel i7 8086K vanwege de hoge single clockspeed of een Ryzen 2700X vanwege prijs/prestatie, of zijn er betere?
- Moederbord: totaal geen idee, ik wou gaan voor een small form factor case maar is dit een goed idee aangezien er mogelijks gekozen wordt voor een K processor?
- Geheugen: Meerdere best buy guides vergeleken en er wordt bij het high end systeem vaak gekozen voor Corsair Vengeance 3000 16GB, beter alternatief mogelijk?
- SSD: Dacht aan Samsung 970 Pro 1TB
- Voeding: Ook gekeken naar de best buy guides, Corsair RM750X leek een goede keuze
Geen merk/voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voorkeur zou uitgaan naar een small form factor case maar als dit mogelijks zou zorgen voor een slechtere koeling/air flow is een standaard case voor mij ook prima. Geluid/energieverbruik zijn niet echt doorslaggevend.
Ga je overklokken?
Op termijn is dit de bedoeling.
Wat verwacht je van ons?
Ik zoek vooral feedback over hetgeen ik tot dusver heb kunnen opzoeken. Kortom wat is de best bang for the buck.
Alvast bedankt voor jullie hulp
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-8086K | € 483,- | € 483,- |
1 | Asus PRIME Z370-P | € 108,95 | € 108,95 |
1 | be quiet! Silent Base 601 Window (Zwart/Oranje) | € 122,50 | € 122,50 |
1 | Noctua NH-U9S | € 49,- | € 49,- |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16 | € 139,85 | € 139,85 |
1 | Corsair RM750x (2018) | € 80,95 | € 80,95 |
1 | Samsung 970 Evo 1TB | € 265,99 | € 265,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.250,24 |
[Voor 42% gewijzigd door GlennSm op 07-10-2018 21:34]