Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

High-end game pc 1500 excl GPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GlennSm
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 13-03 12:03
Momenteel gebruik ik voor werk een laptop (MacBook i9). Deze koppel ik thuis aan met een EGPU (Razer Core X + 1080 Ti) om te gamen. Het wordt nu hoog tijd om een volwaardige desktop aan te schaffen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Desktop dient alleen maar voor gaming en entertainment. Het doel is voornamelijk 1440P gaming maar 4K is uiteraard mooi meegenomen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Kostprijs 1000-1500 (excl GPU)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gigabyte Aorus 1080 Ti 11G

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
  • CPU: Twijfel tussen Intel i7 8086K vanwege de hoge single clockspeed of een Ryzen 2700X vanwege prijs/prestatie, of zijn er betere?
  • Moederbord: totaal geen idee, ik wou gaan voor een small form factor case maar is dit een goed idee aangezien er mogelijks gekozen wordt voor een K processor?
  • Geheugen: Meerdere best buy guides vergeleken en er wordt bij het high end systeem vaak gekozen voor Corsair Vengeance 3000 16GB, beter alternatief mogelijk?
  • SSD: Dacht aan Samsung 970 Pro 1TB
  • Voeding: Ook gekeken naar de best buy guides, Corsair RM750X leek een goede keuze
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk/voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voorkeur zou uitgaan naar een small form factor case maar als dit mogelijks zou zorgen voor een slechtere koeling/air flow is een standaard case voor mij ook prima. Geluid/energieverbruik zijn niet echt doorslaggevend.

Ga je overklokken?
Op termijn is dit de bedoeling.

Wat verwacht je van ons?
Ik zoek vooral feedback over hetgeen ik tot dusver heb kunnen opzoeken. Kortom wat is de best bang for the buck.

Alvast bedankt voor jullie hulp

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8086K€ 483,-€ 483,-
1Asus PRIME Z370-P€ 108,95€ 108,95
1be quiet! Silent Base 601 Window (Zwart/Oranje)€ 122,50€ 122,50
1Noctua NH-U9S€ 49,-€ 49,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 139,85€ 139,85
1Corsair RM750x (2018)€ 80,95€ 80,95
1Samsung 970 Evo 1TB€ 265,99€ 265,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.250,24

[Voor 42% gewijzigd door GlennSm op 07-10-2018 21:34]

Alle reacties

• Randomguy369
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 18-06 23:37
Prijs van de 8086k klopt niet want die is niet leverbaar en moet dus 15 euro omhoog, je kan beter de 8700k nemen die is exact het zelfde.
Voldoet je huidige setup niet?
Wil je puur en alleen gamen want dan is intel ivm clockspeeds beter maar kan je net zo goed de 8600k nemen want multithreading ga je niet merken in games.
Als je gaat gamen zou ik een 500gb systeem drive hebben en dan 1-2TB hdd voor games, gewoon in sata, verschil ga je niet merken.
PSU is beetje hoog gegrepen.
Waarom geen mITX of mATX?
1440p60Hz of 144hz?
welke monitor heb je?

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 07:27
Randomguy369 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:24:
Prijs van de 8086k klopt niet want die is niet leverbaar en moet dus 15 euro omhoog, je kan beter de 8700k nemen die is exact het zelfde.
Beiden rond €500,-. Dan is de 8086K de beste van de 2 voor het minieme prijsverschil.
Neemt niet weg dat Intel op dit moment erg duur is. Een Ryzen 7 2700X is €180 goedkoper en verschil in prestaties op hogere resoluties is er nauwelijks tussen Intel en AMD cpu's.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21-06 23:29

pino85

Im just a Bird in the Sky

Lijkt mij gezien de prijzen erg onzinnig om nu voor Intel te gaan ipv AMD.

Liefhebber van Tweakers en Hardwarejunkies.info

• Erazher
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21:31
Tegenwoordig is het verschil tussen de 8400 8600 en 8700 niet zo veel.
Ik snap de dat je de 8700 wilt nemen omdat die het "beste" is maar eerlijk is het verschil bij games (nieuwe) in meeste benchmark maar een paar FPS en het verschil in euro al 200 euro tussen de 8400 naar 8700.

Je gebruikt het alleen voor gaming en entertainment, dan raad ik je niet aan om de 8700 te gaan gebruiken omdat je hem toch niet volledig zal benutten wat zonde is. Ook toekomstig gericht kijken zal de 8400 wel 5 jaar mee gaan.

Gaming op dit moment is Intel de keus, maar mijn advies is om voor de 8400 te gaan, daar heb je meer dan genoeg aan.

Voor referentie: ( Ja van de buren, maar deze staan wel als review gemerkt in Tweakers zelf..)

https://nl.hardware.info/...ewTabHWI&utm_campaign=HWI

https://nl.hardware.info/...view-betaalbaar-zes-cores

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-05 13:52
welke games ga je spelen?

en is het op 60hz of op meer dan 60hz

Om eerlijk te zijn met de huidige Intel prijzen,is Ryzen toch wel de beste optie,zo groot is het verschil niet tussen een 8700k en een 2700x bv, qua performrmance, maar wel qua prijs!

En een cpu heeft zeker wel invloed,met bepaalde games, ze testen bij HWI alleen de single player van bf1,maar de multiplayer is veel zwaarder en heel wat cpu's gaan er van over de ...

Daaro mde vraag,welke games speel je?

[Voor 140% gewijzigd door freaky35 op 08-10-2018 00:36]

• pino85
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21-06 23:29

pino85

Im just a Bird in the Sky

Op resoluties van 1440p/4K is het verschil minimaal en dat ga je als consument sowieso niet merken dus waarom dan Intel alsnog aanraden?
Een 2600(X) zou mijn ziens al een mooie keus zijn en ook toekomst bestendig met 6 cores.
Succes iig ts!

[Voor 28% gewijzigd door pino85 op 08-10-2018 00:48]

Liefhebber van Tweakers en Hardwarejunkies.info

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@GlennSm Kun je even antwoord geven hier ?
Sowieso is je SSD zwaar overdreven om te gebruiken in games. Insteek SSD van oa Crucial voldoet prima en is een stuk goedkoper. verder benieuwd of je AMD wil overwegen of bij Intel blijft, dan kan daar gericht advies op volgen
(sowieso RAM naar 3000MT/s als je wil overklokken) voor €320,- heb je een Ryzen 2700X ipv €500,- voor je i7-8086k

[Voor 11% gewijzigd door Hackus op 08-10-2018 09:33]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• GlennSm
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 13-03 12:03
Randomguy369 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:24:
Voldoet je huidige setup niet?
Wil je puur en alleen gamen want dan is intel ivm clockspeeds beter maar kan je net zo goed de 8600k nemen want multithreading ga je niet merken in games.
Als je gaat gamen zou ik een 500gb systeem drive hebben en dan 1-2TB hdd voor games, gewoon in sata, verschil ga je niet merken.
PSU is beetje hoog gegrepen.
Waarom geen mITX of mATX?
1440p60Hz of 144hz?
welke monitor heb je?
De huidige setup voldoet maar ik wil graag mijn werk en privé gescheiden houden en aangezien ik toch een 1080 Ti had liggen leek de keus voorhanden om een volwaardige desktop te bouwen. Bijkomstig denk ik dat de i9 mogelijks thermal issues zou hebben in de toekomst.

Het idee is idd enkel puur voor gaming, ik ben nog geen fervent gamer dus mijn bibliotheek is eerder bescheiden. Dat is ook de reden voor die grote SSD zodat alles gewoon op 1 schijf staat en ik niet telkens mijn games hoef te verplaatsen naar de snellere SSD. In de toekomst is het mogelijks een optie om een 2TB HDD bij aan te schaffen.

Is 650W voor een PSU genoeg denk je? Ik dacht voor die 750W te gaan als ik in de toekomst ms nog zaken kan toevoegen.

Ik heb nog geen volwaardige monitor, deze ben ik nu nog aan het uitzoeken. Idee is om voor een 1440P 120-144Hz monitor te gaan. Dus advies voor een monitor staat ook vrij (deze is niet ingerekend in het bovenvermelde budget).
Erazher schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 00:10:
Tegenwoordig is het verschil tussen de 8400 8600 en 8700 niet zo veel.
Ik snap de dat je de 8700 wilt nemen omdat die het "beste" is maar eerlijk is het verschil bij games (nieuwe) in meeste benchmark maar een paar FPS en het verschil in euro al 200 euro tussen de 8400 naar 8700.

Je gebruikt het alleen voor gaming en entertainment, dan raad ik je niet aan om de 8700 te gaan gebruiken omdat je hem toch niet volledig zal benutten wat zonde is. Ook toekomstig gericht kijken zal de 8400 wel 5 jaar mee gaan.

Gaming op dit moment is Intel de keus, maar mijn advies is om voor de 8400 te gaan, daar heb je meer dan genoeg aan.

Voor referentie: ( Ja van de buren, maar deze staan wel als review gemerkt in Tweakers zelf..)

https://nl.hardware.info/...ewTabHWI&utm_campaign=HWI

https://nl.hardware.info/...view-betaalbaar-zes-cores
Op diezelfde review zie ik in de comments wel veel positieve reacties over de 8700K, ik heb nog een bon bij MediaMarkt van 150 euro wat de prijs op zo'n 334 euro brengt voor een 8086K. Denk je dat dit een goede deal zou zijn? Ik wil me echt 0.0% zorgen maken voor een game.
freaky35 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 00:30:
welke games ga je spelen?

en is het op 60hz of op meer dan 60hz

Om eerlijk te zijn met de huidige Intel prijzen,is Ryzen toch wel de beste optie,zo groot is het verschil niet tussen een 8700k en een 2700x bv, qua performrmance, maar wel qua prijs!

En een cpu heeft zeker wel invloed,met bepaalde games, ze testen bij HWI alleen de single player van bf1,maar de multiplayer is veel zwaarder en heel wat cpu's gaan er van over de ...

Daaro mde vraag,welke games speel je?
Mijn bibliotheek nog niet zo uitgebreid. Maar om je een idee te geven: AC: Odysyss, Shadow Of War, Total War series, Kingdom Come Deliverance en ooit Mount & Blade Bannnerlord, maar die laatste kan nog jaren duren.

Bedoeling een monitor van 1440P tussen de 120-144Hz.
Hackus schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:30:
@GlennSm Kun je even antwoord geven hier ?
Sowieso is je SSD zwaar overdreven om te gebruiken in games. Insteek SSD van oa Crucial voldoet prima en is een stuk goedkoper. verder benieuwd of je AMD wil overwegen of bij Intel blijft, dan kan daar gericht advies op volgen
(sowieso RAM naar 3000MT/s als je wil overklokken) voor €320,- heb je een Ryzen 2700X ipv €500,- voor je i7-8086k
Maar merk je niet dat de read snelheid van die Samsung quasi 6-7x zo hoog ligt? Lijkt me toch ideaal om load times tussen screens te verminderen of is dit een fabel?

Mijn voorkeur gaat momenteel wel uit naar Intel omdat ik meer het idee heb dat puur voor gaming dit de betere keuze is (prijskaartje niet meegerekend). Moest dit een all-around PC worden zou het mogelijks interessanter zijn om voor een AMD te gaan, maar voor een processor heb ik die 150 euro verschil er wel voor over.

Voor het RAM geheugen zou ik nu gaan voor 3200 aangezien de kostprijs niet veel duurder was en omdat het moederbord dit ondersteunt. Goed idee?

Alvast bedankt voor de feedback iedereen :)

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-05 13:52
Dan absoluut geen lagere cpu als een 8700k of een 2700x nemen, vooral omdat Assassins Creed heel zwaar ook is voor de CPU en baat heeft bij 8 cores bv.

Verder met 144hz 1440p ,zeker niet bezuinigen op de cpu

[Voor 17% gewijzigd door freaky35 op 08-10-2018 11:17]

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@GlennSm In de praktijk merk je daar weinig tot niet van. In een workstation waar constant grote bestanden
verwerkt worden wel. De Gelid Tranquillo Rev. 4 B is beter dan je gekozen Noctua. verplaatst meer lucht en is stiller

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 08:32
GlennSm schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:09:

Op diezelfde review zie ik in de comments wel veel positieve reacties over de 8700K, ik heb nog een bon bij MediaMarkt van 150 euro wat de prijs op zo'n 334 euro brengt voor een 8086K. Denk je dat dit een goede deal zou zijn? Ik wil me echt 0.0% zorgen maken voor een game.
Die bon werkt natuurlijk ook op een 2700x. Dus het prijsverschil blijft bestaan.
Maar merk je niet dat de read snelheid van die Samsung quasi 6-7x zo hoog ligt? Lijkt me toch ideaal om load times tussen screens te verminderen of is dit een fabel?
In praktijk ga je vrij weinig zien daarvan. Slechts enkele procenten in sommige situaties en eigenlijk niet bij gamen.
Mijn voorkeur gaat momenteel wel uit naar Intel omdat ik meer het idee heb dat puur voor gaming dit de betere keuze is (prijskaartje niet meegerekend). Moest dit een all-around PC worden zou het mogelijks interessanter zijn om voor een AMD te gaan, maar voor een processor heb ik die 150 euro verschil er wel voor over.
Ik zou zeggen kijk eens een baar benchmarks op 1440p. Vergelijk de intel met AMD. Volgens deze test is de 8700K 4% sneller dan de 2700x op 1440p maar let wel op dat ze dan tot de max overgeclocked zijn wat in het voordeel van de i7 is. https://www.techspot.com/...7-8700k-vs-ryzen-7-2700x/

• Randomguy369
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 18-06 23:37
In dat geval zou ik voor amd gaan omdat je voor grafisch zware games gaat en redelijk hoge resolutie dus die paar frames van Intel ga je niet zien. Banner lord moet echt een keer komen.
Ik zou even het verschil in frames tussen de 2600x en 2700x bekijken bij die games, ik denk dat dat binnen een paar procent valt en je beter de 2600x kan pakken want die 2extra cores ga je niet merken ingame.
Je kan tegenwoordig prima gamen op een hdd hoor, verschil zal ook erg klein zijn, misschien een paar seconde minder laadtijd maar dat is het dan ook.
Btw de games die je nu noemt zijn pareltjes voor ultra wide monitoren (21:9), zelf vind ik het geweldig en ik beveel het aan om er even naar te kijken.
Een 1080ti verbruikt max 300W volgensmij, en de cpu 100-150 overclock misschien 200, zou je even naar benchmarks moeten kijken. Oftewel 650 is meer dan genoeg en dan heb je nog ruimte over.
In het kort, bekijk het verschil tussen de 2600x en 2700x in benchmarks en kijk of de 100€ het waard is wat ik denk van niet.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True