Video Kanaal is zoek...

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14365

Topicstarter
We hebben een oude SONY video recorder gekregen. Werkt allemaal perfect.. Maar ik kan het video kanaal niet vinden.

Inplaats daarvan moet ik naar EXT 1 gaan.
Daar is een apathe knop voot op de TV afstands bedingen (PHILIPS).

Een TV'tje met een Pijlje eruit, lijkt een beetje op dat uitgang logo.

Dan springt ie naar het video kanaal.. Maar die wil ik gewoon op 0 hebben.. Niet steeds naar EXT 1 gaan.

De kabel van tv zit in de video recorder.. Die lust hem weer door naar de TV. Verder zit er nog een SCARTkabel tussen.

Moet het niet mogelijk zijn om gewoon een video kanaal aan te maken?

Ik heb al 4 keer het hele rondje handmatig zitten scannen naar het video kanaal.. Maar ik kan hem niet krijgen..

Het is een Philips TV en een Sony recorder..

Als iemand dit herkent graag antwoorden. Voordat ik dat ding uit het raam smijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-03 02:44

SiGNe

Ook hoi!

Meestal moet je kanaal 33 hebben op je tv, moet je even op de homepage van je kabelprovider kijken.
het makkelijkst is om een video af te spelen terwijl je het kanaal aan het zoeken bent.
Dan kan je ook de video gebruiken als tuner trouwens.
Dan staat je tv altijd op kanaal/preset 0 (of een willekeurig andere preset (bij mij 30, waarom mag joost weten))
en dan gebruik je dus de afstandsbediening van de video om mee te zappen.
Op die manier heb ik mijn videorecorder op mijn versterker aangesloten en heb ik dus stereogeluid terwijl ik een simpel mono tv'tje heb staan.
Overigens heb je de scart dan niet meer nodig.

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 14:03

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Zit er niet een optie op om dat het "videokanaal" uit te schakelen. Ik heb ook Sony VCR, en daar kun je mbv "RF Modulator" uit het menu het kanaal aan en uit zetten. Als dat op OFF staat geeft de VCR het videosignaal NIET door de coax-kabel door, alleen maar door de SCART. Ik zou daar dus ff naar kijken in je OSD menu en als het nodig is op ON zetten.

Verder dacht ik, maar dat weet ik niet zeker, dat het geluid wat een video door een coax doorgeeft altijd mono is, ook al is het een stereouitzending/videoband.

Dat ie nu op ext1 terecht komt, komt door die scartkabel, maar als je daar toch geen gebruik van wil maken, kun je um er net zo goed weer tussen uit halen.

Naar mijn idee is die scartkabel wel de betere oplossing (nog buiten dat dat nu gewoon al werkt), Wat is het probleem met dat aparte knopje dan? EXT1 of 0 duwen, ik zie het probleem ook niet zo.

omnia mutantur, nihil interit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29984

Bij de meeste oude sony vcr is het kanaal via de achter zijde in te stellen tussen de 30-36. Je moet dan wel weten waar geen uitzending is. Dan kun je met een schoevendraaier je video naar dat kanaal draaien. Bij de nieuwere kun je dit aan de voor kant doen dmv twee knopjes met een zeer groot bereik, dit is ook nodig omdat de kabel al voller wordt.