Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Netwerk uitbouwen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Beste antwoord (via iBombs op 14-10-2018 17:24)

• 26779
  • Registratie: juni 2021
  • Niet online
Kamer 1 beschikt al over ethernet via een powerline-adapter.
Dan ben je er al bijna. Je geeft zelf aan een switch aan te sluiten op de powerline. Ik denk dat je beter af bent om ipv een switc, een router aan te sluiten met wifi en ingebouwde switch. Dat scheelt je een extra 'kastje' Zie [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• 26779
  • Registratie: juni 2021
  • Niet online
Kamer 1 beschikt al over ethernet via een powerline-adapter.
Dan ben je er al bijna. Je geeft zelf aan een switch aan te sluiten op de powerline. Ik denk dat je beter af bent om ipv een switc, een router aan te sluiten met wifi en ingebouwde switch. Dat scheelt je een extra 'kastje' Zie [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• RiDo78
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Waarom niet een van die powerline adapters vervangen door:
pricewatch: TP-Link 300 Mbps AV500 Wi-Fi Powerline extender TL-WPA4220
Geeft je WiFi en 2 UTP poortjes.

[Voor 6% gewijzigd door RiDo78 op 07-10-2018 16:26]

• iBombs
  • Registratie: februari 2016
  • Niet online
RiDo78 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 16:26:
Waarom niet een van die powerline adapters vervangen door:
pricewatch: TP-Link 300 Mbps AV500 Wi-Fi Powerline extender TL-WPA4220
Geeft je WiFi en 2 UTP poortjes.
robb_nl schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 16:25:
[...]

[Voor 18% gewijzigd door iBombs op 19-10-2020 14:01]

• Blerp
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online

Blerp

Geüpgegraded

iBombs schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:41:
[...]

Ja dat lijkt een oplossing maar met zicht op bijvoorbeeld uitbreiding naar de toekomst dan is de powerline weer een beperkende factor, dan kan ik later eventueel enkel een groter switch kopen.

[...]

Ja dat lijkt mij een perfecte oplossing. Als ik het goed doorheb wordt een router gebruikt met aangepaste instellingen en functioneert die dan als switch en acces point?
Van de Asus-routers weet ik dat veel er in accespoint-mode gezet kunnen worden. Dan heb je zowel een accespoint (wifi) als een paar switchpoorten. De dhcp wordt geforward naar je hoofdrouter en het wordt 'gewoon' 1 groot netwerk met de minste moeite. Mogelijk hebben andere merken ook die mogelijkheid :)

If it ain’t broke, fix it till it is

To meh, or not to meh, that's... meh

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Je hebt de Ubiqiti Air Cube niet duur Wifi AC en 4 utp aansluiting (waarvan 3 dus bruikbaar als uitgaand 1 ingaand. Super simpel relatief goedkoop € 80. En voor de toekomst ga je natuurlijk op zoek naar die weg zodat je toch een kabel kan trekken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True