Fanatieke moderators met slotjes

Pagina: 1
Acties:

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-11 18:21
Ben ik de enige die het opvalt dat sommige moderators wel erg fanatiek slotjes uitdelen?

Soms kan ik me een beetje opwinden over het feit dat ik bijvoorbeeld een vraag stel over een bepaalde build van Windows XP Pro (2495 was het toendertijd) die dan nog net niet uit was, en daar niet overgediscusseerd mocht worden blijkbaar omdat die build nog niet officieel uit was (2 dagen later wle overigens). En soms word er wel erg abrupt gereageerd als het woord 'warez' ergens valt :)

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind dit echt de relaxte forums die er zijn en ik zal nooit stoppen met posten hier, en ik vind dat wij in die kleine landje mazzel hebben met zulke forums in onze eigen moedertaal.

Alleen word het allemaal zo strict hier, ik snap heus wel dat we een beetje voorzichtig moeten zijn met illegale dingen enzo nu deze site toch aardig groot is geworden, maar soms heb ik het gevoel dat het anti-warez(e.d.) beleid een beetje overdreven word uitgevoerd.

Misschien ben ik wel de enige die dit opvalt en moet ik gewoon me kop houden en genieten van wat ik heb, maar aangezien ik een zeikerd in hart en nieren ben maak ik toch even stiekem deze post :7

Ben ik de enige?:]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Laat ik (als admin) dan maar even zeggen dat ik vaak genoeg een mailtje heb gehad van de BSA en dat is niet tof, daarom zijn we er dus nogal strikt op. Er zijn letterlijk duizenden sites waar jij je illegale dingen kunt doen en dit is er geen van. Zo zijn de regels, het is niet anders. (Jah of het is snel over...)

Bericht hierboven

• Floor-is
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

MOVE HK -=> LA overigens

Bericht hierboven

Verwijderd

ik in de huiskamer een heel verhaal typen, wil ik posten, is ie dicht |:( ga niet nog een keer typen hoor ;)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eeuh ja het is laat, en niet iedereen klikt in 1 keer raak :P ;)

• BrZ
  • Laatst online: 02-12 16:59

BrZ

Op vrijdag 20 juli 2001 03:39 schreef Aikeleer het volgende:
Eeuh ja het is laat, en niet iedereen klikt in 1 keer raak :P ;)
Neh, Floris is gewoon scheel ;) :P

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-11 18:21
probeer je back knop eens meestal kan ik het dan nog ergens terug toveren en ff CTRL+C doen :)

Overigens, sjah als jullie er mailtjes over krijgen ok... dan heb ik niks gezegd.

Ik kan me alleen wel erg moeilijk voorstellen dat de BSA hier of hierover een mail zou sturen. Nu zijn dit 2 kleine voorbeeldjes die opzichzelf niets voorstellen. Maar ik zie het redelijk vaak gebueren dat zo'n topic een slotje krijgt en ik echt bij mezelf denk van 'nou nou moet dat nou?:)'

Iig, ik eis helemaal niks ofzo maar ik vroeg me echt af of ik nou de enige was die dit denkt :z

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Tsja, we kunnen wel van de helft zeggen "maar dat is niet zo erg" en de andere helft wel toestaan.
Maar dan krijg je weer gezeur over het feit, dat mensen vinden dat ze (_net)_niet_ over de grens zaten, terwijl wij vinden dat dat wel zo is.

We hebben gewoon de grens getrokken op, "in principe illegaal" en "in principe niet illegaal".
Dat er van de eerste categorie af en toe iets open blijft, hoort niet (mag je direct in SU posten) dat er van de tweede categorie af en toe wat dichtgaat is vaak aan andere dingen te wijten (onzin topic ofzo, ook melden in SU)

• Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 20 juli 2001 03:19 schreef Aphax het volgende:

Verhaal

Ben ik de enige?:]
Nee ik vindt dit ook.
zie hier een voorbeeld:
[topic=182852]
De topic is wel heropend maar zoals Aphax al zei hij werdt wel radicaal dichtgegooid.

Ik vindt verder dat mensen wel snel een waarschuwing krijgen.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 17:26
Op vrijdag 20 juli 2001 03:21 schreef Floris Diemel het volgende:
Laat ik (als admin) dan maar even zeggen dat ik vaak genoeg een mailtje heb gehad van de BSA en dat is niet tof, daarom zijn we er dus nogal strikt op. Er zijn letterlijk duizenden sites waar jij je illegale dingen kunt doen en dit is er geen van. Zo zijn de regels, het is niet anders. (Jah of het is snel over...)
Ik kan begrijpen dat het niet leuk is om zulke mails te ontvangen. Vraag me gelijk wel af wat voor mails dat zijn, vriendelijke, agressieve, ...?
Eneuhhm.. zijn jullie eigenlijk wel wettelijk verplicht om hetgeen anderen zeggen 'ongedaan te maken'? BSA kan dat heus wel zeggen maar of het ook klopt? En ik begrijp ook dat je er geen rechtzaak wil voor riskeren, maar zijn er geen minder kostelijke manieren om zoiets uit te vissen?

Bedenk net dat je daar dan weer tijd in moet stoppen en dan klies je als ad misschien voor de makkelijkste oplossing, gewoon niet toestaan, ben je zeker en kost je niets.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11

Arno

PF5A

Nou, warez URL's die ik tegenkom gaan direct naar /dev/null hoor :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op vrijdag 20 juli 2001 10:55 schreef Traag het volgende:
Nou, warez URL's die ik tegenkom gaan direct naar /dev/null hoor :)
Nadat je ze eerst hebt toegevoegd aan je favorites natuurlijk he >:)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11

Arno

PF5A

Op vrijdag 20 juli 2001 11:04 schreef HBM het volgende:
Nadat je ze eerst hebt toegevoegd aan je favorites natuurlijk he >:)
Tuurlijk niet O-) Dat hoeft niet als jij ze al hebt >:)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Zou je zo'n mailtje eens kunnen posten, eens kijken wat ze te schrijven hebben. Wellicht dat de tweakers hier daar nog wat over te zeggen hebben :) geven ze trouwens voorbeelden, gaan ze dieper op reacties in, of slechts een standaard mail.

"Geachte heer Taken,

Wij hebben vernomen dat op http://gathering.tweakers.net
illegale zaken worden aangeboden/verwezen
u bent beheerder hiervan en bent dus aansprakelijk blabla..."

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Nou, warez URL's die ik tegenkom gaan direct naar /dev/null hoor
Niks tegen admins, maar illegale warez links zijn voor mij links naar sites waar illegale content op staat. Of niet ? En wanneer staat er illegale content op ? Als er: warez, verkooppunten, etc. op staat die dus direct handelen met illegale boel. Informatie erover is puur LEGAAL. Anders was half het internet illegaal.

(Correct me if I'm wrong, geldt hier weer.)

BTW: Ik vindt de admins op dit forum heel redelijk, alleen staat die "slotje" en "verplaats naar..." veel te duidelijk ;)

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Denk ook dat ze het best aardig doen, alleen move ->SG of nog erger ->HK kan wat minder... HK kunnen nog velen niet in...

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

HK kan wat minder... HK kunnen nog velen niet in...

Er wordt dus wel vaker niet gekeken of de topicstarter wel of niet in de HK kan.

De politie versleept je auto ook niet naar een afgelegen eiland omdat het daar beter past (ja, radicaal voorbeeld :) )

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 15:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 20 juli 2001 11:45 schreef WieMie het volgende:
Denk ook dat ze het best aardig doen, alleen move ->SG of nog erger ->HK kan wat minder... HK kunnen nog velen niet in...
Heeft de user helemaal zelf in de hand hoor.

Moeten ze geen topic openen in een forum waar het niet thuishoort... ;)

Ieder forum heeft zijn eigen "doelgroep", dus daar horen ook topics in thuis die daar horen.

En ja, als je nieuw bent, de HK niet in kunt en je wilt geinen/onzinnen, dan zit je hier verkeerd...

Het hoofddoel van het forum is Tech, met voor de members die zich "bewezen" hebben een optie om ff te offtopiccen met andere "regulars".

Dat niet iedereen dit gelijk na het reggen mag, heeft allemaal te maken met voorkomen dat je je gaat richten op een doelgroep die je niet wilt.
Op vrijdag 20 juli 2001 11:50 schreef Sharkbyte het volgende:
HK kan wat minder... HK kunnen nog velen niet in...

Er wordt dus wel vaker niet gekeken of de topicstarter wel of niet in de HK kan.
Daar word inderdaad niet naar gekeken, omdat een topic daar thuishoort waar het thuishoort. Dat een user daar misschien niet bij kan, tja....
De politie versleept je auto ook niet naar een afgelegen eiland omdat het daar beter past (ja, radicaal voorbeeld :) )
Slecht vergelijk.

Zie het meer als :

Jij parkeert je auto waar het niet mag, dus de politie laat hem wegslepen, dan moet je ook eerst een boete betalen voordat je hem terugkrijgt.

De "boete" (klinkt negatiever dan het is... ;) ) is in dit geval de 60/150 regeling.

Het verschil is dat wij er hier vanuit gaan dat de users voor de techfora hierkomen, niet voor de andere zaken. Dus eigenlijk is het geen boete, maar krijg je "gratis parkeren" na een bepaald tijdsbestek.

Aannames zijn fataal.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

n00b vraag: Waar kan je zien hoeveel posts je hebt ?

Ook toevoegen:

Er zijn soms wel echt topics waar je je afvraagt wat de bedoeling is. Zelfs de geloofwaardigheid van sommigen is ver weg.
Misschien een leuke feature voor GoT: een "topic rating" voor/achter de titel van elke topic. Zo kun je de troep overslaan.

Zal waarschijnlijk zwaar misbruikt worden zoals het karma systeem op tweakers.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 20 juli 2001 12:35 schreef Sharkbyte het volgende:
Misschien een leuke feature voor GoT: een "topic rating" voor/achter de titel van elke topic. Zo kun je de troep overslaan.

Dit is al zo vaak voorgesteld, maar omdat dat vreselijk wel werk kost voor moderatie, en bovendien veel aanpassingen aan Topix vereist, is het geen reeele optie.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-10 14:50
[topic=188308]

Ik heb de search voor de eerste vraag gebruikt met de volgende woorden win me geheugen wat je dan allemaal niet teruk krijgt is amazing maar geen zinnig antwoord op mijn vraag dus vandaar het nieuwe topic.

Moet het dan meteen op slot ??
Of zoek ik niet goed ?

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Klik op Dat hoofdje met het vraagteken, en daar zie je _al_ je posts. Binnenkort staan daar alleen nog maar je techposts.

Aannames zijn fataal.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Een soortgelijk topic wou ik ook al openen, maar dan meer als lof. Het viel me namelijk op dat vooral Traag veel slotjes uitdeelde, maar dan in positieve zin. Hij is er snel bij, daarom hierbij een complimentje.

[nee ik wil niet slijmne :P , alhoewel >:) ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Ook toevoegen:

Er zijn soms wel echt topics waar je je afvraagt wat de bedoeling is. Zelfs de geloofwaardigheid van sommigen is ver weg.

ik denk dat he laatste niet goed werkt. Omdat
punt de intressese bij iedereen anders legt. Ik bedoel van programmeren vind ik geen zak aan dus geef ik een lager cijfer.
punt 2 wie gaat deze punten geven?
enzo.

Lekker zijn is een gave :)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op vrijdag 20 juli 2001 13:02 schreef salutem het volgende:
[topic=188308]

Ik heb de search voor de eerste vraag gebruikt met de volgende woorden win me geheugen wat je dan allemaal niet teruk krijgt is amazing maar geen zinnig antwoord op mijn vraag dus vandaar het nieuwe topic.

Of zoek ik niet goed ?
Als je iets niet meteen kan vinden, geef dan je bevindingen aan in je topic, dus maak je topic wat langer met info die ja al ontdekt hebt.

Als jou probleem dan idd niet zo makkelijk op te lossen is, dan gaat ie niet op slot.

(Ik heb niet op je onderwerp gezocht, of het hier wel of niet terecht op slot is gegaan, wat ik zeg gaat altijd op...)

• Exirion
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 20 juli 2001 13:02 schreef salutem het volgende:
[topic=188308]

Of zoek ik niet goed ?
Ik heb de topic in SU gezet omdat die vraag al zooooovaak voorbij is gekomen. Echt talloze keren precies dezelfde vraag over Windows 98/ME. Effe zoeken en je vindt het zo.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:27

rammes

koekebakker 1e klas

laat eens zien dan! niet dat ik het niet geloof maar ben wel nieuwschierig wat ze schrijven

Ik zou het doen!

• salutem
Op vrijdag 20 juli 2001 13:24 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik heb de topic in SU gezet omdat die vraag al zooooo vaak voorbij is gekomen. Echt talloze keren precies dezelfde vraag over Windows 98/ME. Effe zoeken en je vindt het zo.
Huh ? wat is SU ?

Heb je het zelf geprobeerd om het te vinden ?
Als je "virtueel geheugen instellen" wil invoeren in de search dan past het niet, typ je virtueel geheugen in dan krijg je drie topics terug waarin iedereen elkaar tegen spreekt.

Wat voor een nut heeft het dan om een topic maar op slot te zetten als de voorgaande zo wie zo verwarrend geweest zijn ??!!

Maak dan een faq met drop downs zodat je makkelijk en overzichtelijk iets kan zoeken en vinden.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 13:50 schreef salutem het volgende:

[..]

Huh ? wat is SU ?
[forum=26]
Heb je het zelf geprobeerd om het te vinden ?
Ja, speciaal voor jou nu gedaan ;)
[topic=62061]
[topic=26470]
[topic=119501]
[topic=101781]
[topic=152340]
Etc, etc, etc :)
Dat heb ik gedaan door te [search=win me en geheugen]
Als je "virtueel geheugen instellen" wil invoeren in de search dan past het niet, typ je virtueel geheugen in dan krijg je drie topics terug waarin iedereen elkaar tegen spreekt.
Je had zo'n leuke topictitel verzonnen, die had je gewoon in de search moeten invoeren, zie hierboven, werkt prima.
Maak dan een faq met drop downs zodat je makkelijk en overzichtelijk iets kan zoeken en vinden.
Die FAQ staat bovenaan in het forum en die hoeft helemaal niet gemakkelijk te doorzoeken te zijn, aangezien je hem geheel behoort te lezen :7

• salutem
Thanks johnny ik ga dus maar ff lezen.

Thanks again !

;)

• PokkeNoise
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Laat ik (als admin) dan maar even zeggen dat ik vaak genoeg een mailtje heb gehad van de BSA...
Och, die van de BSA zijn natuurlijk ook verslaafd aan dit forum. :)
En als reguliere bezoeker weten ze de search te gebruiken.
Je zoekactie naar 'warez' leverde 1414 resultaten op..

? weet jij wat.

• Jake
  • Niet online
Op vrijdag 20 juli 2001 14:03 schreef PokkeNoise het volgende:
Je zoekactie naar 'warez' leverde 1414 resultaten op..
En 'allemaal' in SU/LA en op/of op slot (maw de warez zijn er wel uit hoor...)

• Sharky
  • Laatst online: 15:09

Sharky

Skamn Dippy!

meen je dat? dat ze mailen bedoel ik. die mensen kunnen toch ook wel zien dat jullie er alles aan doen om warez ed van dit forum te houden.volgens mij doen ze een beetje onmogelijk want je kunt niet binnen 2 minuten een topic op slot gooien met een illegale inhoud.

vage lui zijn 't

This too shall pass

• salutem
Op vrijdag 20 juli 2001 13:57 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

[forum=26]
[..]

Ja, speciaal voor jou nu gedaan ;)
[topic=62061]
[topic=26470]
[topic=119501]
[topic=101781]
[topic=152340]
Etc, etc, etc :)
Dat heb ik gedaan door te [search=win me en geheugen]
[..]

Je had zo'n leuke topictitel verzonnen, die had je gewoon in de search moeten invoeren, zie hierboven, werkt prima.
[..]

Die FAQ staat bovenaan in het forum en die hoeft helemaal niet gemakkelijk te doorzoeken te zijn, aangezien je hem geheel behoort te lezen :7
Ok dan heb het even bekeken die links en er komt echt geen zinnig woord uit.
De een zegt dit de ander dat.
Wie kan of wil mij helpen :
Ik heb 384mb, win me en ik wil m'n virtueel geheugen optimaal gebruiken hoe stel ik dit in ? UD SETI staan altijd aan verder doe ik veel aan games en video bewerking.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op vrijdag 20 juli 2001 14:13 schreef salutem het volgende:

[..]

Ok dan heb het even bekeken die links en er komt echt geen zinnig woord uit.
De een zegt dit de ander dat.
Wie kan of wil mij helpen :
Ik heb 384mb, win me en ik wil m'n virtueel geheugen optimaal gebruiken hoe stel ik dit in ? UD SETI staan altijd aan verder doe ik veel aan games en video bewerking.
[off-topic]

Een vaste page-file van 512 MB, (Dus minimum en maximum beide op 512 instellen...) het liefst op een andere disk. Als er geen andere disk beschikbaar is, dan in ieder geval op een andere partitie.

[/off-topic]

Aannames zijn fataal.

• salutem
On topic

en bedankt !

On topic

Pagina: 1