Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Cat 5e gebruiken icm een woonkamersplitter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• redwan
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 31-10-2018
Sinds kort woon ik weer bij mijn ouders en wilde ik een netwerkkabel doortrekken vanuit de meterkast naar mijn slaapkamer (bovenverdieping). Echter ben ik erachter gekomen dat er een woonkamersplitter geplaatsd staat op de uitgang van de pvc-buis op de bovenste verdieping. Is het de bedoeling dat ik de woonkamersplitter loskoppel en dan de netwerkkabel doortrek of moet ik vanuit de splitter verder werken?

In de bijlage voeg ik een foto van de splitter toe. De kabel die staat gelabeld als ‘modem’, is de coaxkabel die gaat naar mijn slaapkamer voor de tv.

Alle hulp is zeer gewaardeerd.

(Woonkamersplitter https://imgur.com/gallery/0h4srFs )

Alle reacties

• king006
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 10:11
Kun je vertellen wat er in de splitter zit op de bovenste verdieping? Deze splitter wordt namelijk gebruikt om internet (modem links van de afbeelding), TV en radio aan te sluiten. Deze splitter gebruik je vaak beneden waar je modem zit, maar niet boven.

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:22

lier

MikroTik nerd

Je zal een netwerkkabel moeten trekken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• redwan
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 31-10-2018
king006 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:00:
Kun je vertellen wat er in de splitter zit op de bovenste verdieping? Deze splitter wordt namelijk gebruikt om internet (modem links van de afbeelding), TV en radio aan te sluiten. Deze splitter gebruik je vaak beneden waar je modem zit, maar niet boven.
Er staan 2 TV kabels op aangesloten. In dit geval gaat de ‘Tv kabel’ naar de mijn ouders tv en de ‘modem’ gaat naar mijn tv.

Het blijkt dat 2 jaar geleden een monteur langs is geweest, omdat het tv signaal op de bovenverdieping niet sterk genoeg was voor digitale televisie. Hij heeft vervolgens deze woonkamersplitter aangesloten

• WPN
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15-06 10:05
Wat wil je precies doen eigenlijk....
CAT5e voor netwerk is iets anders dan coax voor kabel-internet/televisie.

Krijg je kabelinternet of ADSL/VDSL of glasvezel? Als je kabelinternet krijgt ga je een aansluiting verliezen en dus TV op je kamer....

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18:07
Volgens mij kun je die splitter zo los trekken om een coax wandcontactdoos bloot te leggen.

Aangezien analoge tv en radio niet meer op de kabel zit kun je wellicht de gehele wandcontactdoos vervangen voor een coax + ethernet combinatie.

• king006
redwan schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:05:
[...]

Het blijkt dat 2 jaar geleden een monteur langs is geweest, omdat het tv signaal op de bovenverdieping niet sterk genoeg was voor digitale televisie. Hij heeft vervolgens deze woonkamersplitter aangesloten
Dat is inderdaad mogelijk! :) als je internet en TV van Ziggo houdt kun je die splitter niet weghalen omdat je dan geen twee TV’s meer kunt aansluiten. De splitter (of een andere) moet dan dus blijven. Vanaf de splitter kun je geen LAN kabel trekken omdat na de splitter geen LAN kabel is te vinden als ik het goed begrijp?

Past er geen LAN kabel langs de splitter? Blijft de TV via COAX?

[Voor 33% gewijzigd door king006 op 07-10-2018 15:21]

• valkenier
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14-06 13:52
Weet TS überhaupt wel het verschil tussen COAX en UTP?

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 17:51
.
valkenier schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:33:
Weet TS überhaupt wel het verschil tussen COAX en UTP?
Goede vraag, snap namelijk ook niet waarom deze coax splitter relevant is in het doortrekken van utp kabel.

Daarom dit dus gewoon allemaal laten zitten en extra utp kabel trekken voor internet

[Voor 13% gewijzigd door Sethro op 08-10-2018 07:13]

• KopjeThee
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
Die utp kabel vanuit de meterkast staat los van de coax bedrading en splitters. Als je door dezelfde pvc buis wilt en verder met utp, dan zal je langs de splitter moeten met de utp kabel. Hoe je dat het beste kunt doen, hangt van de situatie af.

• king006
Ik snap ook niet echt waarom die splitter daar zit, een simpele https://onlinekabelshop-n...4-splitter-shop_hoofd.jpg is genoeg en als je echt problemen hebt met TV beeld kun je wellicht de signaal waardes hier eens posten zodat we kunnen zien hoe hoog die zijn of koop een versterker. Eventueel kun je als je toch bezig bent misschien beter de COAX kabels (staat dus los van UTP!) ook vervangen en gelijk mee doortrekken naar je meterkast zodat je daar alles kunt verdelen. Dan heb je geen splitsing op splitsing.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True